Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#113298
Testen af Samsung C7705 3D-plasma TV'et er nu online. Vi har testet 50" PS50C7705 med 3D-panel, Internet, DLNA, USB optagelse og tyndt design. Modellen kommer også i 63" kaldet PS63C7705.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1283773686

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Senest rettet af Rasmus Larsen 7. sep 2010, 12:04, rettet i alt 1 gang.
Af lennon
#113302
Glimrende beskrivelse . Du kommer dog fejlagtigt til at skrive C8705 flere gange.
Ellers må man jo bare konstatere, at hvis man er til ypperste billedkvalitet og Samsung-design, - så er der ingen vej udenom denne plasma model . .

Lidt OT - sidste 2010 test "jeg" efterhånden mangler er Sonys HX900 - er der nyt om den ?
Af bleze
#113305
Min oplevelse af PS63C7705 mod PS58B855 er;

* Mindre buzz. Nu på et acceptabelt niveau.
* 5 linie fejlen er rettet (denne var ikke på 50"'eren).
* Sort niveau er bedre. Med en smule baggrunds lys om aftenen falder sort i med rammen.
* Retention stort set ikke eksisterende. På 855 kunne man se hvor underteksterne havde stået samt omåret hvor en 2.35:1 film havde været vist - det kan man nu kun meget meget svagt hvis man ser efter.
* Pænere design.
* Remote er pænere men jeg bryder mig ikke om knapperne som er svære at føle i mørke. Krom kant skaller allerede af.
* Dithering er blevet en smule værre men ses næsten aldrig fra sofa. Der er mere ved 3D men forskellen tager brillerne stort set. Så det er ikke noget stort problem synes jeg.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#113307
lennon skrev:Glimrende beskrivelse . Du kommer dog fejlagtigt til at skrive C8705 flere gange.
Ellers må man jo bare konstatere, at hvis man er til ypperste billedkvalitet og Samsung-design, - så er der ingen vej udenom denne plasma model . .

Lidt OT - sidste 2010 test "jeg" efterhånden mangler er Sonys HX900 - er der nyt om den ?
Det er hermed rettet til C7705.

HX900 afventer jeg stadig på, men vi har fået at vide, at det skulle lande noget inden længe. Jeg melder mere ud, når jeg ved noget konkret :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#113308
bleze skrev:Min oplevelse af PS63C7705 mod PS58B855 er;

* Mindre buzz. Nu på et acceptabelt niveau.
* 5 linie fejlen er rettet (denne var ikke på 50"'eren).
* Sort niveau er bedre. Med en smule baggrunds lys om aftenen falder sort i med rammen.
* Retention stort set ikke eksisterende. På 855 kunne man se hvor underteksterne havde stået samt omåret hvor en 2.35:1 film havde været vist - det kan man nu kun meget meget svagt hvis man ser efter.
* Pænere design.
* Remote er pænere men jeg bryder mig ikke om knapperne som er svære at føle i mørke. Krom kant skaller allerede af.
* Dithering er blevet en smule værre men ses næsten aldrig fra sofa. Der er mere ved 3D men forskellen tager brillerne stort set. Så det er ikke noget stort problem synes jeg.
Tak for dine tilbagemeldinger. :)

Jeg har også hørt fra et par andre, at retention er et mindre problem på 63" og at sort skulle være en smule dybere, hvilket jo bestemt er positivt, når man alligevel bevæger sig opad.

Mht. dithering i 3D har du helt ret og det er en god pointe. Man ser primært dithering i 3D uden brillerne, men da man jo alligevel ikke ser 3D uden 3D briller, så er problemet langt mindre, da 3D brillerne reducerer det ret meget.
Af mhca
#113312
Jeg skal til at læse testen nu. Er spændt :-)

Jeg ville dog personligt nok have skrevet "Samsung C7705 Plasma" som titel, da C7705 også kan referere til LCD/LED-skærmen, som mange har stående i deres stuer.
Men det er blot min mening.

Nu vil jeg læse :-)
Af JetarR
#113313
*EDIT* Aha, det viser sig at crosstalk reduceres med 99,9% ved at vælge film når 3D er slået til, efter intens tweaking ser det nu fantastisk ud.

Jeg blev dog nødt til at slå Gamemode fra, den åd simpelthen alt for meget billedkvalitet, og seriøst, who cares om den reagerer hurtigt, hvis det ligner ged?
-------
Spændende anmeldelse, jeg har samme skærm og jeg oplever rigtig meget crosstalk ved spil af 3D spil.

Motorstorm 3D Rift er uspilleligt hvis dybden sættes til mere end 2 - 3 stykker. Wipeout HD klarer sig en del bedre, men der er stadig en del crosstalk, dog ikke på alle "emner".

PAIN i 3D oplever jeg til gengæld ingen problemer på.

Jeg har prøvet med både de genopladelige briller og de medfølgende.

Hvilke indstillinger brugte du under spil? Brugte du game profilen?

JetarR
Senest rettet af JetarR 6. sep 2010, 18:31, rettet i alt 2 gange.
Af mimse
#113314
lennon skrev:Glimrende beskrivelse . Du kommer dog fejlagtigt til at skrive C8705 flere gange.
Ellers må man jo bare konstatere, at hvis man er til ypperste billedkvalitet og Samsung-design, - så er der ingen vej udenom denne plasma model . .

Lidt OT - sidste 2010 test "jeg" efterhånden mangler er Sonys HX900 - er der nyt om den ?
Hmm. Så god syntes jeg bestemt ikke den var. Efter at have sammenlignet afsnit for afsnit med Panasonic P50VT20E og P50V20E, så ligner denne Samsung en klar tredieplads.
Alligevel får den top anbefalig, hvor P50V20E absolut intet får!?!?
:s
Af RC
#113315
Hej med jer.

Jeg er timelig ny hvad angår kalibrering af tv.. Og har forsøgt mig ud fra din tabel Rasmus..

Men jeg er støt på 2 problemer..

1. HDMI Sortniveau, er gråmakeret i min menu på tv'et. Altså kan jeg ikke markere og ændre den. Den står pt på Normal!

2. Cinema Smooth, hvor kan jeg deaktiver denne!?


Pft
Rasmus
Af kaptajnen
#113317
Super god anmeldelse, som jeg har ventet på med længsel. :p

Jeg står overfor at skulle købe min første store fladskærm, og har de sidste mange måneder været en flittig læser herinde. Primært vakler jeg imellem Panasonic V20 og Samsung PS507705, men qua dens matte skærm er Sony EX700 også inde i billedet. Jeg er ligeglad med 3D, forstået sådan, at jeg tager det gerne med, men vil ikke betale ekstra for det.

Jeg skal bruge skærmen primært til se alm. tv, og sekundært til DVD og Bluray. Skærmen skal bruges i en meget lys stue, og kommer til at stå direkte til sydvendte vinduer. Da jeg har små børn, kommer den til at blive brugt en del i dagstimerne. Jeg ligger derfor meget vægt på, at skærmen har så få refleksioner som muligt.

Lang indledning - nu til spørgsmålene. 8)
Hvis du udelukkende skal vurdere skærmen på dens billedkvalitet ved Bluray og ved SD, hvilken skærm vurderer du har det bedste billede af Panasonic V20 og samsungen?

Igen sammenligning af V20 og 7705 – hvilken af disse to plasma skærme har færrest refleksioner?

Sammenlignet med Sony EX700, som godt nok på mange måder er en dårligere skærm, men til gengæld har en mat front, vurderer du så refleksionerne på PS507705 som værende (meget) værre eller bedre end Sony’en (hvis du altså har set Sony’en i dagslys)?
Af Captain Awesome
#113318
God anmeldelse af billedkvaliteten, men jeg savner at man også ser lidt på de ekstra features som Samsung tilbyder. f.eks. kan jeg ikke selv gennemskue om tvet er kompatibelt med Skype. På Samsungs hjemmeside skriver de at det kun er LED som er det, men diverse butikker reklamerer med at der er Skype.

Jeg synes det er lidt interessant, for det viser vel at alle Samsungs tv ikke har de samme muligheder for apps.
Af netfors
#113319
RC skrev:Hej med jer.

Jeg er timelig ny hvad angår kalibrering af tv.. Og har forsøgt mig ud fra din tabel Rasmus..

Men jeg er støt på 2 problemer..

1. HDMI Sortniveau, er gråmakeret i min menu på tv'et. Altså kan jeg ikke markere og ændre den. Den står pt på Normal!

2. Cinema Smooth, hvor kan jeg deaktiver denne!?


Pft
Rasmus
Jeg kan hjælpe dig med punkt 2. Kunne ikke selv finde den!
Den ligger i et menu punkt der hedder film, enten i "avancerede indstillinger", eller "billed indstillinger" O_O
Af bantam
#113320
Kommentar til, at billedet bliver mørkere, når man betragter det ovenfra i en relativt skarp vinkel:

Dette er ikke specielt for Samsung PSxxC7705 og jeg mener ikke at det har relation til 3D, men må være en egenskab ved kontrastfilteret. Helt det samme gør sig gældende for Panasonic VT20 og Pioneers 9G plasma-TV.

(Jeg har ikke haft lejlighed til at nærkigge på en V20 endnu - men dette kan være en afgørende forskel mellem V20 og VT20)

EDIT: Rettede meningsforstyrrende formuleringsfejl.
Senest rettet af bantam 6. sep 2010, 17:14, rettet i alt 1 gang.
Af lennon
#113321
mimse skrev:
lennon skrev:Glimrende beskrivelse . Du kommer dog fejlagtigt til at skrive C8705 flere gange.
Ellers må man jo bare konstatere, at hvis man er til ypperste billedkvalitet og Samsung-design, - så er der ingen vej udenom denne plasma model . .

Lidt OT - sidste 2010 test "jeg" efterhånden mangler er Sonys HX900 - er der nyt om den ?
Hmm. Så god syntes jeg bestemt ikke den var. Efter at have sammenlignet afsnit for afsnit med Panasonic P50VT20E og P50V20E, så ligner denne Samsung en klar tredieplads.
Alligevel får den top anbefalig, hvor P50V20E absolut intet får!?!?
:s
Tror du skal skelne lidt til prisskiltet vs features og ikke mindst 3D .
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13