Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#112020
Testen af Philips 8605H er nu online. Vi har testet 40" 40PFL8605H med 200 Hz, Ambilight, NET TV, LED, Pixel Perfect og internet-browser.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1282638840

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af MaxThrane
#112035
Ingen clouding, bedre gengivelse af sort, Ambilight, HD kvaliteten er smuk, designet af TV er på højde med Samsung C7705/8705...

Reflektioner er dog ret så slemme, ja...

Hmmm, bliver helt i tvivl om jeg skal ha' en C7705/8705 eller den her Philips 8605H
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#112036
Mht. clouding så kan andre modeller jo lide af det. At vores ikke havde noget, er dog en ret positiv rettesnor, som man kan håbe er fælles for alle 8605H modellerne. :)
Af Gaco
#112043
Damn det er dyrt! ;;)

Man kan jo få et Sharps LE820 til samme pris. Man skulle tro at det havde local dimming eller lignende til den pris :o
Af Wendigo
#112044
Det er mange penge at give ud, hvis man bare ser simpsons hver dag + tv2 nyhederne og et par film om ugen. :D
Af flre
#112047
Hmmm, bliver helt i tvivl om jeg skal ha' en C7705/8705 eller den her Philips 8605H[/quote]

Jeg er i samme situation og har egentlig ventet på Philips 8605, men tror nu, jeg vil vente også på Philips 9705 - den må være toppen?
Eller skulle man bare hoppe ud i Samsung 8605?
Er reflektioner på Philips 8605 og Samsung 9705 lige slemme?
Af rolighed
#112060
Ifølge Philips' hjemmeside, så findes der ikke en 52" udgave som det nævnes i testen?

Ifølge Philips' hjemmeside, så har 8605 kun Ambilight Spectra 2 - ikke 3, som nævnes i testen?

Que, Rasmus?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#112061
rolighed skrev:Ifølge Philips' hjemmeside, så findes der ikke en 52" udgave som det nævnes i testen?

Ifølge Philips' hjemmeside, så har 8605 kun Ambilight Spectra 2 - ikke 3, som nævnes i testen?

Que, Rasmus?
52 tommerne findes, men jeg tror ikke den på nuværende tidspunkt er til salg i Danmark. Den findes dog i flere andre lander her i Europa.

Mht. Ambilight, så har du ret. Det er hermed rettet til Ambilight Spectre 2.
Af Kratz
#112063
Fin test Rasmus :)

Jeg er lidt usikker om punktet backlight scanning. Denne funktion roses som altid, men hvis jeg har forstået ret anbefaler du alligevel at slå den fra? (LCD clear motion, eller noget i den stil).
Så fordelene opvejer alligevel ikke ulemperne for denne funktionalitet?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#112064
Kratz skrev:Fin test Rasmus :)

Jeg er lidt usikker om punktet backlight scanning. Denne funktion roses som altid, men hvis jeg har forstået ret anbefaler du alligevel at slå den fra? (LCD clear motion, eller noget i den stil).
Så fordelene opvejer alligevel ikke ulemperne for denne funktionalitet?
Ja, personligt foretrækker jeg det, men det skal man naturligvis selv opveje. Det er mest frame interpolation systemet jeg er efter, som skaber lidt for mange artefakter og lidt for tegnefilms-agtigt billede. Desværre er der ikke så mange mulighed for at justere på det. Og selv uden dette aktiveret er Philips 8605H et forholdvis hurtigt Tv.
Af Kratz
#112065
Så det korte og det lange er, at man ikke kan slå frame interpolation fra uden samtidig at slå scanning backlight fra?
Det er da ikke videre hensigtsmæssigt hvis du spørger mig!
Af Steen Bay
#112083
Kratz skrev:Så det korte og det lange er, at man ikke kan slå frame interpolation fra uden samtidig at slå scanning backlight fra?
Det er da ikke videre hensigtsmæssigt hvis du spørger mig!
Hvorvidt scanning backlight stadig er aktiv (med interpolation slået fra) kunne nok ses på et billede af skærmen taget med hurtig lukketid (kan ikke se hvorfor Philips skulle slå scanning backlight fra, når det nu har en entydig positiv effect).
Af hlh
#112092
Jeg tror faktisk ikke at Philips 8000 har Scanningsbaggrundsbelysning. Dette fremgår ikke af specifikationerne på deres hjemmeside (dette i modsætning til 9000 modelerne). Sandheden er nok at 8000 modelerne har et "ægte" 200 hz system. 9000 model har 200 hz i kombinationen med scanningbaggrunds-belysning dette kalder Philips samlet et 400 hz system.
Jeg tror ikke Scanning backlight kan fungere på et Edge led/lcd tv. For at scaningen skal kunne fungere må baggrundsbelysningen være fordelt bag skærmen
Af Steen Bay
#112108
hlh skrev:Jeg tror faktisk ikke at Philips 8000 har Scanningsbaggrundsbelysning. Dette fremgår ikke af specifikationerne på deres hjemmeside (dette i modsætning til 9000 modelerne). Sandheden er nok at 8000 modelerne har et "ægte" 200 hz system. 9000 model har 200 hz i kombinationen med scanningbaggrunds-belysning dette kalder Philips samlet et 400 hz system.
Jeg tror ikke Scanning backlight kan fungere på et Edge led/lcd tv. For at scaningen skal kunne fungere må baggrundsbelysningen være fordelt bag skærmen
Tror du har ret i at kombinationen af Edge-LED og Scanning Backlight ikke er den mest heldige, men alligevel så benytter Samsung det i deres 100/200Hz Edge-LED modeller, såsom f.eks. C6005 og C8705 ('LED Motion Plus' kalder de det). Og hvorvidt det testede Philips så har scanning backlight eller ej, det ska' jeg ikke gøre mig klog på. Har ikke engang fået læst testen endnu ;)