Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Verndroid
#9787
Du slutter artiklen af med at sige, at det leverer i toppen af hvad prisklassen viser i øjeblikket.

Hvilke alternativer i prisklassen mener du er på højde med el. bedre en Medion TV'et?
Af Dagenslys
#9809
Hej

Jeg ville lige spørge, om du ikke kune lave en test af Medion 32" 20099 LCD tv? Så ville du sku' være den bedste.
Det er nemlig et rigtigt godt bud på en billig fladskærm med rigtig gode speficikationer, så det kunne være sjovt at se om billedkvaliteten viste det samme, som speficikationer sagde.

Ved godt det er meget at be' om, men du har jo kontakt med geco.dk alligevel. HeHe
Af Wildt
#9810
Hvor de fleste artikler om MD20099 man kan opstøve på nettet er relativt negative, er der mange positive reaktioner i denne engelsk sprogede tråd.

Men mere bekymrende er antallet af personer, hvis eksemplar enten var DOA eller pådrog sig fejl iløbet af et par uger.

Noget andet, som også nævnes på Edbprisers brugeranmeldelser, er brummeriet. I ovenstående tråd beskrives den dog som meget lav og ikke generende ved alm. brug.

Overvejer selv dette TV til soveværelse brug.
Af Dagenslys
#9811
haha. sjovt du linkede til netop dette topic. Har selv læst trådene igennem adskellige gange, og jeg synes det vikrer underligt, at næsten alle havde fejl i deres sæt. Men det kan jo også bare være den engelske version, der har været uheldige. Jeg synes dog der er god omtale om tvet på edbpriser.dk, selv om 2 af dem skriver om brummeri på deres.

Men det ville sku være dejligt med en dansk anmeldelse
Af nonameDK
#9812
Med hensyn til drilleriet med fjernbetjeningen. Så kan jeg kun give dig ret. Ved ikke om man vender sig til det. Men efter en lille måneds brug vender jeg den stadig af og til på hovdet. Hehe.
Og så er der lige en tak herfra fordi i ville lave en test på dette medion. Og alt hvad du skriver stemmer meget godt over ens med mine egne oplevelser med dette TV. Og jeg som alm bruger er helt tilfreds med denne skærm. Dog synes jeg de har været søde i testen med hensyn til højtalerne. Jeg synes de er ringe.
#10091
Da jeg overvejer at købe Medion 42", har jeg et spørgsmål til sammenhæng mellem opløsning og format.

Dette Medion (og andre Plasma) har en opløsning på 1024 * 768, men
det passer da ikke til et 16:9 format eller er der noget jeg har misforstået ?.
Jeg troede at forholdet i opløsning skulle være i forholdet 16 til 9,
som f.eks. 1366 * 768 !

Mvh Linne
Af Wildt
#10092
Berre skrev:Plasma skærme har ikke firkantede pixels som på LCD skærme, men derimod aflange. Dette skyldes at man ikke kan lave plasma boblerne, som udgør de enkelte sub-pixels, smalle nok.

Det betyder, at på trods af at de fysisk har 1024x768 pixels, så er de i 16:9. Man har altså en lavere horisontal opløsning.
Af DAnniS
#10721
Hvordan er det her tv i i forhold til panasonic 42pv60e
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#10754
Jeg beklager, at jeg ikke har vendt tilbage på mange af de spørgsmål her i tråden. Jeg fik det udskudt lidt og så glemte jeg det.
Jeg ville lige spørge, om du ikke kune lave en test af Medion 32" 20099 LCD tv? Så ville du sku' være den bedste.
Der kommer ikke en test af dette Medion - desværre. Men jeg kan godt forestille mig, at vi får en anden Medion skærm om nogle måneder.
Og jeg som alm bruger er helt tilfreds med denne skærm. Dog synes jeg de har været søde i testen med hensyn til højtalerne. Jeg synes de er ringe.
Vi kan godt blive enige om, at de ikke er fantastiske, men ofte så vurderer jeg højttalere i forhold til selve prisen på produktet. Jeg synes for det meste højttalere i Tv helt burde udelades, men det er en ret snæver holdning at have i en anmeldelse, så jeg tager ofte udgangspunkt i hvis man f.eks. bruger dem til Tv Avisen, serier og lignende, og så forestiller mig, at man bruger rigtige højttalere til film, spil og lignende.
Hvordan er det her tv i i forhold til panasonic 42pv60e
Jeg er ikke i tvivl om, at Panasonic'en er et bedre Tv rent billedmæssigt. Så hvis du er villig til at give de ekstra kroner, kan de sagtens godt være givet godt ud. Med PV60 serien har Panasonic faktisk skabt ganske gode produkter til fornuftige priser, og det er også en af grundende til at de er blevet så populære.
Af sanny
#12165
hej rasmus

jeg kan få den til en pris på 7900 i tyskland...

hvad syns du om den køb.....

mvh sanny
Af bagwell
#14065
Jeg har også købt dette TV. Og vil da gerne lige kommenter lidt på de ting der står her på forumet.

Brummeri : Nej jeg kan overhovedet ikke høre mit, men nu sidder jeg også 4,5 meter fra skærmen. Men skal baktisk bag ved skærmen for at høre det.

Højtalerne, tja, de er ikke super men nu heller ikke nelt nede i bunden af skalaen. Men jeg har allrede sorround anlæg. Men til alm tv kiggeri er der fine. Syntes det er pænt et de er skjult.

Og med hensyn til fjernbetjeningen så ja den har jeg også fået vendt på hovedet nogle gange :0)

Men hvad billedkvaliteten angår så syntes jeg at den et ganske god. men skal nok være lidt af en feinsmecker ( eller ha mange penge) hvis man vil investere 10K mere for en Pioneer, men sådan er vi jo så forskellige.
Personligt mener jeg ikke at billedkvaliteten er 10K bedere Eller 3,5K op til panasonics for den sags skyld (og den kommentar får jeg helt sikkert bank for herinde)

Men anyways syntes at det er et rigtig godt tv og vil varmt anbefale det. Det der trækker mest ned er faktisk at der står Medion på skærmen. Da det er jo er et kendt discount mærke. Men man får altså meget for pengene her.
Af nonameDK
#14073
bagwell skrev:Jeg har også købt dette TV. Og vil da gerne lige kommenter lidt på de ting der står her på forumet.

Brummeri : Nej jeg kan overhovedet ikke høre mit, men nu sidder jeg også 4,5 meter fra skærmen. Men skal baktisk bag ved skærmen for at høre det.

Højtalerne, tja, de er ikke super men nu heller ikke nelt nede i bunden af skalaen. Men jeg har allrede sorround anlæg. Men til alm tv kiggeri er der fine. Syntes det er pænt et de er skjult.

Og med hensyn til fjernbetjeningen så ja den har jeg også fået vendt på hovedet nogle gange :0)

Men hvad billedkvaliteten angår så syntes jeg at den et ganske god. men skal nok være lidt af en feinsmecker ( eller ha mange penge) hvis man vil investere 10K mere for en Pioneer, men sådan er vi jo så forskellige.
Personligt mener jeg ikke at billedkvaliteten er 10K bedere Eller 3,5K op til panasonics for den sags skyld (og den kommentar får jeg helt sikkert bank for herinde)

Men anyways syntes at det er et rigtig godt tv og vil varmt anbefale det. Det der trækker mest ned er faktisk at der står Medion på skærmen. Da det er jo er et kendt discount mærke. Men man får altså meget for pengene her.
Medion mærket kan du bar pille af.. Det sidder fast med lidt klister. Og fjerne medion logoet ved opstart har du vel fundet ud af???

Jeg havde ikke noget imod der stod medion. Men har pillet mit mærke af. Syntes nu hvor det var kommet op og hænge som et møbel så skulle der kun være den sorte ramme.