Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#110549
Gaco skrev: Ærgeligt med den ujævne baggrundsbelysning der i min verden er et meget stort minus, som betyder at jeg reelt ikke ville anbefale TV'et til nogen. Måske kun nogle virkelige 3D tosser der bare skal game PS3 3D og ikke går så meget op i billedet som sådan.
Ja, men det kan jo også variere fra model til model. Og med 3D brillerne bliver billedet en del mørkere, og her oplevelse jeg faktisk ikke specielt stor gene ved den ujævne baggrundsbelysning. Til gengæld var det synligt ved normalt tv-kiggeri - desværre.

Brillerne bruger batterier. Pasformen er en smule stram, men brillerne formår at holde det meste lys ude fordi de er afskærmet i både siderne og toppen. Jeg bruger ikke personligt briller, men jeg kan forestille mig, at den øverste del på brillen kan være lidt problematisk, hvis man vil bære rigtige briller inde under.
I min erfaring, nej! Sonys briller sidder faktisk bedst på mig (LG på en 2. plads, Panasonic og Samsung til sidst), og jeg har endda nogle lidt store/kraftige briller. Dette er en meget vigtig ting for mig, så det var noget jeg lige ville nævne. Jeg ved ikke hvor smart det er at du kun gisner om sådan en halv vigtig ting, som du ikke tester, i en test :)
Nej det kunne måske være undladt. Jeg tror dog også det er meget individuelt, så min kommentar til brillerne i diverse tests skal tages som min subjektive oplevelse med dem :)
Jeg kan også bedre lide Samsung og LGs løsning her, men jeg er ret uenig med din sidste betragtning. Sonys briller er meget lysere end alle de andres! Ifølge Sony selv er fænomenet når man drejer hovedet netop en konsekvens af en teknologivalg de har foretaget med det formål at lukke mere lys ind, hvilket understøtter mine egne observationer. Jeg vil ikke direkte sige at du tager fejl, men jeg vil erklære mig uenig :)
Det er muligvis et resultat af, at Sony HX800 ikke kan outputte lige så meget lys ved maksimal lysstyrke som de paneler Samsung og LG anvender i deres 3D modeller.

Så det kan godt være Sony lukker mere lys igennem, men i sidste ende bliver billedet altså mørkere.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#110550
XenofaneS skrev:Hej Rasmus,

Supergodt med en interessant anmeldelse - tak for det :-)

Lige et par spørgsmål:

Har HX800 ikke scanning backlight?
Formuleringen
HX800’s responstid og gengivelse af bevægelser er dog stadig ikke lige så god som på de bedste plasma-TV samt LCD-TV med scanning backlight såsom LG LE850N.
får det til at lyde som om HX800 ikke har scanning back light. Jeg mener bestemt at Sonys hjemmeside lister "motion flow Pro" som en HX800 feature - hvor jeg havde et indtryk af at "pro" delen betød scanning back light. Er jeg helt i skoven?
Måske lidt uheldig formulering, men min sætning skal forstås sådan, at Sony HX800 ikke er lige så hurtig som hverken de hurtigste plasma-Tv eller de hurtigste scanning backlight modeller, f.eks. LE8500.

At en model har scanning backlight er jo ikke nødvendigvis garant for at den er hurtig. Som altid kan man ikke læse noget om responstid, betragtningsvinkler, kontrast eller andet ud fra specifikationerne.
Scanning backlight hjælper jo eksempelvis intet på skærmen, hvis selve panelet har masser af slør i forskellige farveovergange. Så er det panelet der i sidste ende er akilleshælen. :)
Jeg sidder og forsøger at afgøre om jeg skal købe et HX800 eller Sharp LE820. Begge TV ser i mine øjne ud til at levere en anstændig performance "across the board" (alt taget i betragtning som f.eks. lyd, reflektioner, billede kvali' internetTV, DLNA osv. osv.)

Dog hæfter jeg mig ved at LE820 har fået en "top anbefaling" - denne anbefaling har HX800 ikke fået tildelt.

Kan du fremhæve nuancerne/argumenterne for hvorfor LE820 har fået anbefalingen og hvorfor HX800 ikke har fået den?
Det ujævne baggrundslys på HX800 tæller hvert fald en del ned og er en afgørende del af det. 3D-ydelsen er pæn, men med reference 3D-billedkvaliteten i form af Panasonics VT20 model mener jeg også godt man kan forlange bedre 3D billede fra Sony. Sonys 3D billede giver en fin ydelse, og er over den ret uheldige ydelse på LG og Samsungs modeller, men stadig ikke top notch.

Man kan selvfølgelig argumentere for at HX800 kun er et 3DTV, hvis man køber den ekstra 3D-pakke, og således som udgangspunkt er et 2DTV, men nu tog vi blot det udgangspunkt at teste det som 3DTV, og derfor vægtede denne del af billedkvaliteten også i den endelige opgørelse. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#110552
XenofaneS skrev:Lige en kommentar mere...

Under InternetTV/DLNA skriver du:
Menuerne, DLNA og den øvrige funktionalitet er identisk til NX700, så her vil jeg igen henvise til Sony NX700 testen for mere information.
Men når jeg kigger på NX700 testen finder jeg følgende beskrivelse for DLNA:
DLNA
Opdateres om lidt
Jeg studsede over dette allerede da jeg læste NX700 anmeldelsen, men efter at have checket nogle gange i ugerne efter smuttede det ud af min hukommelse... Men nu har det jo fået fornyet interesse ;-)
Kommer der en opdatering?
Uhh, har jeg ikke fået den med? O_O

Jeg har den vist liggende et sted, men ellers bør det siges, at Sonys DLNA er lidt begrænset på flere punkter. Den understøtter ikk særlig mange DLNA programmer og jeg fik kun signal igennem med Twonky (og ikke med TVersity eller PS3 Media Player, eller noget MAC DLNA klienter).

Jeg kunne ikke få MKV til at spille, men mpeg2 , mpeg4 og i de fleste tilfælge avi filer kunne godt afvikles.

Musik og billed-delen fungerede pænt, og har nogle fine funktioner.
Af Gaco
#110961
(Jeg sagde i øvrigt også forkert. Mente at LG og Sony deler førstepladsen om mest behagelige briller pt., muligvis finder jeg LG en smule mere behagelige pga. lavere vægt, men det bliver spændende at se hvad der komme ud af IFA...)
Brugeravatar
Af michelskovbo
#111523
Rasmus Larsen skrev: Alt hvad der hedder Edge LED er i min bog Edge LED. Dynamic Edge LED svarer mere eller mindre til dynamisk kontrast på ikke-LED modeller, og gør alt dette intet positivt for billedkvaliteten - tværtimod.

Jeg er generelt også lidt afvisende for at gå alle producenternes specifikke systemer igennem, da de basalt set er det samme. Hvis producenten har indført et nyt billedsystem som bidrager til billedkvaliteten bør det også komme til udtryk gennem de ting vi normalt måler på og kommenterer :)
Okay :)
Så at en skærm har local dimming systemet skal ikke nævnes?
Det bliver nævnt ved andre producenter, men ikke ved denne, så var bare derfor jeg var nysgerrig hvorfor det ikke var nævnt som noget væssentligt :)

Men igen tak for en fin anmeldelse.
Af Simondog
#112009
vedr SD: "HX800 må nok nærmere siges at være ”god nok”, fremfor at konkurrere med de allerbedste Tv i dag på dette punk"

Hvilke TV henvises der til her?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#112015
Mess skrev:Så at en skærm har local dimming systemet skal ikke nævnes?
Det bliver nævnt ved andre producenter, men ikke ved denne, så var bare derfor jeg var nysgerrig hvorfor det ikke var nævnt som noget væssentligt :)
Der findes stort set ikke et TV uden dynamisk kontrast i den ene eller anden form. Ingen LCD-fabrikant tør sende et TV på markedet, som ikke kan booste kontrasten til urealistiske niveauer, da deres specifikationer således ville være inferiøre ift. konkurrenternes. Så snart du ser kontrastopgivelser over 10.000:1 så kan du være 100% sikker på, at der er dynamisk kontrast med i billedet (med undtagelse af OLED-displays).
Brugeravatar
Af michelskovbo
#112029
yakken skrev: Der findes stort set ikke et TV uden dynamisk kontrast i den ene eller anden form. Ingen LCD-fabrikant tør sende et TV på markedet, som ikke kan booste kontrasten til urealistiske niveauer, da deres specifikationer således ville være inferiøre ift. konkurrenternes. Så snart du ser kontrastopgivelser over 10.000:1 så kan du være 100% sikker på, at der er dynamisk kontrast med i billedet (med undtagelse af OLED-displays).
Okay, det jeg forstår ved Dynamisk LED, er netop at den har Local Dimming ( ihvert fald i Sonys tilfælde) Og her mener jeg bare den bidrager til en dybere sort, da den har zoner som kan tænde og slukke uafhængigt at hinanden. Alle andre tv på flatpanels med Local dimming er også noget som bliver nævnt i disse tests, med undtagelse af HX800 - det forstår jeg bare ikke.
Af Steen Bay
#112042
Mess skrev:
yakken skrev: Der findes stort set ikke et TV uden dynamisk kontrast i den ene eller anden form. Ingen LCD-fabrikant tør sende et TV på markedet, som ikke kan booste kontrasten til urealistiske niveauer, da deres specifikationer således ville være inferiøre ift. konkurrenternes. Så snart du ser kontrastopgivelser over 10.000:1 så kan du være 100% sikker på, at der er dynamisk kontrast med i billedet (med undtagelse af OLED-displays).
Okay, det jeg forstår ved Dynamisk LED, er netop at den har Local Dimming ( ihvert fald i Sonys tilfælde) Og her mener jeg bare den bidrager til en dybere sort, da den har zoner som kan tænde og slukke uafhængigt at hinanden. Alle andre tv på flatpanels med Local dimming er også noget som bliver nævnt i disse tests, med undtagelse af HX800 - det forstår jeg bare ikke.
Det er vel fordi at hvis der kun er nogle få upræcise zoner, så gør det nok mere skade end gavn, og selv med flere zoner som på Direct-LED TV, så tror jeg ikke rigtig på at det er vejen frem..
Brugeravatar
Af michelskovbo
#112149
Steen Bay skrev:Det er vel fordi at hvis der kun er nogle få upræcise zoner, så gør det nok mere skade end gavn, og selv med flere zoner som på Direct-LED TV, så tror jeg ikke rigtig på at det er vejen frem..
Netop DERFOR, er det vel også vigtigt at få bragt frem, hvis det rent faktisk er ringere end almindelig Edge LED?
Uanset om er det er bedre, det samme eller ringere, burde det efter min mening være med i en test, når alle andre TV med samme funktion har dette nævnt :)

Jeg er selv Sony mand, og ville meget gerne høre en mening om netop dette, som jeg selv kan bruge i den butik jeg står i, når jeg vejleder mine kunder. Derfor jeg efterspørger hvorfor dette emne ikke er nævnt overhovedet.
Brugeravatar
Af phn2
#113497
Jeg har en 40" hx800. Det er mit første fladetv, men er supertilfreds. Havde først lidt forbehold, idet jeg mente, at det ikke var muligt at spille fps-spil på det, men det er det med de rette indstillinger. Det er et super tv og med tilfredsstillende lyd. Især med bluray og dvd er billede kanon. Er rigtig godt tilfreds og jeg er ret kritisk.

mvh. Per.
Brugeravatar
Af Hajric
#113626
Mht. 3D-brillerne, kan du så prøve at forklare hvor længe der ca. går fra du hælder de 10% på hovedet, før den mister forbindelsen? Det kunne jeg godt tænke mig at vide, for det ser jeg som en stor negativ faktor hvis det er man virkelig gerne vil se 3D. Og det er ikke noget du vil nævne under negativ-tabellen i konklusionen ?
Brugeravatar
Af phn2
#113634
Har pt ikke briller...

mvh. Per.
Brugeravatar
Af Hajric
#113641
Jeg mente også til Rasmus :)