Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#109793
Anmeldelsen af Sony HX800 er nu online. Vi har testet 40" modellen kaldet 40HX800 der er Sonys første 3DTV. Det har også LED, Internet, DLNA og Deep Black panel.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1281011554

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Brugeravatar
Af michelskovbo
#109809
Ja, det skrev du :) Men dejligt den endelig er på plads. Men der skal jo også være plads til det hele jo.

EDIT: Hvad er årsagen til du ikke nævner, at den har Dynamic Edge LED?
Af Suneee
#109819
Godt at se at der endelig kommer mere 3d reviews.
Jeg er langt fra enig i oplevelsen i slør. Har selv købt Samsung C750 og jeg oplever kun slør på ekstremt hurtige bevægelser hvilket man jo ofte ser som slør selv i hd. How to train a dragon f.eks. sekvensen hvor de flyver. Fantastisk scene og meget lidt slør. Så den konstante nedgørelse af Samsung kan jeg ikke blive enig med :)
Men ellers lækkert. Takker for review.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#109822
Samsungs modeller har typisk slør i de mørke nuancer. Nogle ser det, andre gør ikke. Hvis man har set denne type slør adskillige gange før, så ved man lige præcis hvad der skal ses efter og hvornår det vil optræde, hvilket gør det noget sværere at overse.
Af Gaco
#109831
Dejligt med test! :)
Kan bare sige at jeg glæder mig til at se HX900 der jo er et helt andet panel samt elektronik samt scanning backlight, local dimming osv. - dvs. forhåbentligt et (dyrt!) godt 2D billede + den relativ gode 3D.
Jeg havde nu ventet at 3D var bedre end LG og Samsung, for det havde jeg selv lagt mærke til.

Ærgeligt med den ujævne baggrundsbelysning der i min verden er et meget stort minus, som betyder at jeg reelt ikke ville anbefale TV'et til nogen. Måske kun nogle virkelige 3D tosser der bare skal game PS3 3D og ikke går så meget op i billedet som sådan.



Lige et par kommentarer:
Brillerne bruger batterier. Pasformen er en smule stram, men brillerne formår at holde det meste lys ude fordi de er afskærmet i både siderne og toppen. Jeg bruger ikke personligt briller, men jeg kan forestille mig, at den øverste del på brillen kan være lidt problematisk, hvis man vil bære rigtige briller inde under.
I min erfaring, nej! Sonys briller sidder faktisk bedst på mig (LG på en 2. plads, Panasonic og Samsung til sidst), og jeg har endda nogle lidt store/kraftige briller. Dette er en meget vigtig ting for mig, så det var noget jeg lige ville nævne. Jeg ved ikke hvor smart det er at du kun gisner om sådan en halv vigtig ting, som du ikke tester, i en test :)


På HX800 forsvinder 3D-effekten i takt med, at du hælder dit hoved på skrå. Allerede ved en 10 graders hældning, mister du 3D-effekten helt og du er derfor nødsaget til sidde i en opretrejst stilling for at nyde 3D på HX800. Jeg må sige, at jeg bedre kunne lide Samsung og LGs løsning, men så længe du sidder oprejst i stolen, betyder det ikke noget.
Plasma 3DTV har ingen problemer med dette. På plasma-Tv kan man vippe hovedet helt ned i 90 grader uden effekt på 3D-billedet.
samt
Jeg oplevede også, at 3D-brillener reducerede lysstyrken på HX800 mere end på Samsung C8705, og i dagstimerne kan 3D billedet på HX800 godt virke en smule for mørkt.
Jeg kan også bedre lide Samsung og LGs løsning her, men jeg er ret uenig med din sidste betragtning. Sonys briller er meget lysere end alle de andres! Ifølge Sony selv er fænomenet når man drejer hovedet netop en konsekvens af en teknologivalg de har foretaget med det formål at lukke mere lys ind, hvilket understøtter mine egne observationer. Jeg vil ikke direkte sige at du tager fejl, men jeg vil erklære mig uenig :)[/quote]
Af XenofaneS
#109840
Hej Rasmus,

Supergodt med en interessant anmeldelse - tak for det :-)

Lige et par spørgsmål:

Har HX800 ikke scanning backlight?
Formuleringen
HX800’s responstid og gengivelse af bevægelser er dog stadig ikke lige så god som på de bedste plasma-TV samt LCD-TV med scanning backlight såsom LG LE850N.
får det til at lyde som om HX800 ikke har scanning back light. Jeg mener bestemt at Sonys hjemmeside lister "motion flow Pro" som en HX800 feature - hvor jeg havde et indtryk af at "pro" delen betød scanning back light. Er jeg helt i skoven?

Jeg sidder og forsøger at afgøre om jeg skal købe et HX800 eller Sharp LE820. Begge TV ser i mine øjne ud til at levere en anstændig performance "across the board" (alt taget i betragtning som f.eks. lyd, reflektioner, billede kvali' internetTV, DLNA osv. osv.)

Dog hæfter jeg mig ved at LE820 har fået en "top anbefaling" - denne anbefaling har HX800 ikke fået tildelt.

Kan du fremhæve nuancerne/argumenterne for hvorfor LE820 har fået anbefalingen og hvorfor HX800 ikke har fået den?

Du må endelig ikke forstå mit spørgsmål som en anfægtning af om anbefalingerne er korrekt eller forkert tildelt. Det er blot et udtryk for at jeg gerne vil forstå nuancerne og forskellene lidt bedre. Som jeg læser dine anmeldelser har de begge en jævn blanding af styrker, svagheder og plads til forbedring.

Igen tak for en spændende anmeldelse - det var god læsning.
Af XenofaneS
#109844
Lige en kommentar mere...

Under InternetTV/DLNA skriver du:
Menuerne, DLNA og den øvrige funktionalitet er identisk til NX700, så her vil jeg igen henvise til Sony NX700 testen for mere information.
Men når jeg kigger på NX700 testen finder jeg følgende beskrivelse for DLNA:
DLNA
Opdateres om lidt
Jeg studsede over dette allerede da jeg læste NX700 anmeldelsen, men efter at have checket nogle gange i ugerne efter smuttede det ud af min hukommelse... Men nu har det jo fået fornyet interesse ;-)
Kommer der en opdatering?
Af Steen Bay
#109846
XenofaneS skrev:Hej Rasmus,

Supergodt med en interessant anmeldelse - tak for det :-)

Lige et par spørgsmål:

Har HX800 ikke scanning backlight?
Formuleringen
HX800’s responstid og gengivelse af bevægelser er dog stadig ikke lige så god som på de bedste plasma-TV samt LCD-TV med scanning backlight såsom LG LE850N.
får det til at lyde som om HX800 ikke har scanning back light. Jeg mener bestemt at Sonys hjemmeside lister "motion flow Pro" som en HX800 feature - hvor jeg havde et indtryk af at "pro" delen betød scanning back light. Er jeg helt i skoven?
Ja, så vidt jeg kan se på Sony.dk, så har HX800 "Motionflow 200Hz Pro" som skulle betyde at der benyttes "Backlight Blinking", men kunne godt forestille mig at det ikke fungerer helt optimalt på et Edge-LED TV som HX800.
Af XenofaneS
#109847
Steen Bay skrev:
Ja, så vidt jeg kan se på Sony.dk, så har HX800 "Motionflow 200Hz Pro" som skulle betyde at der benyttes "Backlight Blinking", men kunne godt forestille mig at det ikke fungerer helt optimalt på et Edge-LED TV som HX800.
Du har muligvis ret, men jeg har svært ved at forstå hvorfor det skulle være sværere at få dioderne til at blinke når de sidder i siderne, i stedet for direkte bag panelet.

Jeg er ikke klar over hvilke faktorer der spiller ind og dermed kan forårsage, at det fungerer mindre optimalt... hvis nogen skulle ligge inde med noget information er de mere end velkommen til at dele det her ;-)
Af Steen Bay
#109849
XenofaneS skrev:
Steen Bay skrev:
Ja, så vidt jeg kan se på Sony.dk, så har HX800 "Motionflow 200Hz Pro" som skulle betyde at der benyttes "Backlight Blinking", men kunne godt forestille mig at det ikke fungerer helt optimalt på et Edge-LED TV som HX800.
Du har muligvis ret, men jeg har svært ved at forstå hvorfor det skulle være sværere at få dioderne til at blinke når de sidder i siderne, i stedet for direkte bag panelet.

Jeg er ikke klar over hvilke faktorer der spiller ind og dermed kan forårsage, at det fungerer mindre optimalt... hvis nogen skulle ligge inde med noget information er de mere end velkommen til at dele det her ;-)
I tråden "Scanning Backlight" i kategorien "Panelteknologi" spekulerede jeg lidt over om der kunne være problemer med synkroniseringen på Edge-LED TV, men det er også alt hvad det er, rene spekulationer og gætterier fra min side. ;)
Af Kratz
#109916
Hmm, jeg ved ikke rigtigt om jeg forstår Sony's illustration rigtigt, men jeg læser det som at man ved motionflow pro 200 Hz udskifter 2 ud af 3 af de interpolerede billeder man indførte med 200 Hz motionflow systemet med sorte billeder? Og det får så betegnelsen pro? :D
Det er da hvad jeg vil betegne et paradoks! Men det kan som sagt være jeg læser illustrationen helt forkert.

Derudover har det jo utallige gange været diskuteret hvad man skal med 100 og 200 Hz. 100 Hz kan til nød gå for enkelte producenter, og her ligger Sony i toppen.