Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Steen Bay
#112042
Mess skrev:
yakken skrev: Der findes stort set ikke et TV uden dynamisk kontrast i den ene eller anden form. Ingen LCD-fabrikant tør sende et TV på markedet, som ikke kan booste kontrasten til urealistiske niveauer, da deres specifikationer således ville være inferiøre ift. konkurrenternes. Så snart du ser kontrastopgivelser over 10.000:1 så kan du være 100% sikker på, at der er dynamisk kontrast med i billedet (med undtagelse af OLED-displays).
Okay, det jeg forstår ved Dynamisk LED, er netop at den har Local Dimming ( ihvert fald i Sonys tilfælde) Og her mener jeg bare den bidrager til en dybere sort, da den har zoner som kan tænde og slukke uafhængigt at hinanden. Alle andre tv på flatpanels med Local dimming er også noget som bliver nævnt i disse tests, med undtagelse af HX800 - det forstår jeg bare ikke.
Det er vel fordi at hvis der kun er nogle få upræcise zoner, så gør det nok mere skade end gavn, og selv med flere zoner som på Direct-LED TV, så tror jeg ikke rigtig på at det er vejen frem..
Brugeravatar
Af michelskovbo
#112149
Steen Bay skrev:Det er vel fordi at hvis der kun er nogle få upræcise zoner, så gør det nok mere skade end gavn, og selv med flere zoner som på Direct-LED TV, så tror jeg ikke rigtig på at det er vejen frem..
Netop DERFOR, er det vel også vigtigt at få bragt frem, hvis det rent faktisk er ringere end almindelig Edge LED?
Uanset om er det er bedre, det samme eller ringere, burde det efter min mening være med i en test, når alle andre TV med samme funktion har dette nævnt :)

Jeg er selv Sony mand, og ville meget gerne høre en mening om netop dette, som jeg selv kan bruge i den butik jeg står i, når jeg vejleder mine kunder. Derfor jeg efterspørger hvorfor dette emne ikke er nævnt overhovedet.
Brugeravatar
Af phn2
#113497
Jeg har en 40" hx800. Det er mit første fladetv, men er supertilfreds. Havde først lidt forbehold, idet jeg mente, at det ikke var muligt at spille fps-spil på det, men det er det med de rette indstillinger. Det er et super tv og med tilfredsstillende lyd. Især med bluray og dvd er billede kanon. Er rigtig godt tilfreds og jeg er ret kritisk.

mvh. Per.
Brugeravatar
Af Hajric
#113626
Mht. 3D-brillerne, kan du så prøve at forklare hvor længe der ca. går fra du hælder de 10% på hovedet, før den mister forbindelsen? Det kunne jeg godt tænke mig at vide, for det ser jeg som en stor negativ faktor hvis det er man virkelig gerne vil se 3D. Og det er ikke noget du vil nævne under negativ-tabellen i konklusionen ?
Brugeravatar
Af phn2
#113634
Har pt ikke briller...

mvh. Per.
Brugeravatar
Af Hajric
#113641
Jeg mente også til Rasmus :)
Af jesper1980
#118003
Hej har lige fået mit 46hx800, mht briller synes jeg de fungere fint. Hvis jeg skal miste forbindelsen skal jeg holde hovedet en del på skrå eller kigge væk fra skærmbilledet, så fuldt tilfreds her, dog ikke gennemprøvet endnu kun på deres 3d demo skive og 2d-3d konvertering. Hvis man endelig kigger væk går der kun 1-2 sek før den har fanget brillerne igen :)
Af Casniz
#126630
Hey alle :D
Jeg har lige købt Sony Bravia HX800 tv fra elgiganten og der sagde sælgeren at man kunne afspille indhold fra USB og optage tv shows hvis jeg satte en USB til.
Men ingen af de funktioner kan jeg finde eller få til at virke! ;;) .
Og mit internet i tv'et virker heller ikke, den siger det hele er OK, men alligevel kan jeg ikke oprette forbindelse.

Nogen der kan hjælpe mig med det?
På forhånd tak.

Jeg kan heller ikke finde Full Pixel på tv'et, hvor slår man det til henne?[/b]
Af daneimp
#134034
I det der kaldes "film-mode" i kalibreringsindstillingerne kan der vælges mellem auto1 og auto2 og helt at slå det fra - men hvad er film-mode egentlig? og hvad indebærer de to auto indstillinger? Jeg havde problemer med "stuttering" (kender ikke det danske udtryk) når jeg kørte auto1, men det forsvandt på off eller auto2.

På auto1 lader billedet til at glide bedre og udnytte motionflow bedre, men på panorerings- og tiltningsbilleder med meget bevægelse er det som om det der "stuttering" som er en form for hakken/laggen forekommer. I nogle scener/skud flyder billedet rigtig lækkert det først halve eller hele sekund, men så er det som om en eller anden "buffer" er blevet opbrugt og billedet begynder at hakke en hel del mere.

Så mine spørgsmål er:

Hvad er film-mode?

og kan man køre auto1 og samtidig undgå det der hakken/stuttering?
Af mmsorensen
#142631
Hvordan opdaterer man divx softwaren fra mpeg2 til noget nyere. jeg har forsøgt mig på vod.divx.com men kan ikke få det til at virke. er der nogen der har en
løsning på dette??