Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thomit
#9593
Flott design, men TN.... ::l
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9600
Spil-skærmene vil nok være TN et GODT stykke tid ud i fremtiden. Det er den teknologi der er nemmest at styre overdrive på og derved fås de hurtigste responstider. Belysningen skal dog nok blive videreført hvis det viser sig at være en succes. Lidt synd at den ikke nåede med i 971P modellen.
Brugeravatar
Af hightower
#9603
Spændende med den nye type backlight, hvornår mon vi kan forvente at se det komme i widescreen fra Samsung ?
Af Nash
#9642
Den er dælme lækker den skærm, rigtig flot design.
Hvis den kommer i en ws model af samme flotte design så køber jeg sq en... 8)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#9788
Overgangen med denne type backlight og LED begynder nok inden længe, hvor denne model og nogle af Samsung og Sonys nyeste LCD-TV er med til at markere de første skridt. Widescreen versioner kan derfor sikkert også forventes allerede i slutningen af året eller starten af næste. Det er hvert fald mit bud.

Ud over det, så står Samsung jo også til at lancere nogle LED modeller. Her benytter man også den blanke overfalde (hvert fald på de demomodeller jeg har set), men de ligger nok også i en helt anden prisklasse. :)
Af lennart
#10110
Jeg har lige bestilt den hos SHG til kr. 3.000, de skulle gerne have den på lager imorgen.

Jeg var faktisk meget overrasket over prisen, men det er jo kun dejligt :)

Lennart
Af djonwmowgli
#10116
Hvor mange Hz kører denne skærm med i 1280x1024 DVI?
Af djonwmowgli
#10138
Tak for link'sne Yakken. De artikler forklarer en hel del :)
Af NFSPOWER
#10872
Nu står der i testen:

Det fulde farvespektre opnås ikke før indstilling foretages

Hvad for indstillinger skal man stille på f.eks. ? kan i ikke begynde at skrive dem i jeres test ? altså hvilke indstillinger i mener der er det optimale.... nu har jeg pillet og leget med min længe, og syntes billedet er kanon i stort set alle programmer og spil, dog kan den ikke lige skrig-grønne farve.... den bliver lidt mærkelig mørk/skygget

Nogle der har nogle bud til optimale indstilling ? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#10881
Skærmene er ikke nødvendigvis kalibreret ens når de forlader fabrikken. Dvs. selvom alle controllere i OSD'en står på f.eks. 50, så er det ikke det samme resultat du ser på 2 skærme af samme model. Oftest står der nu også hvilke håndtag vi har hevet i for at få det endelige resultat. Har du læst teksten grundigt nok. Her er et udsnit af hvad Rasmus skriver i testen:
For at komme lidt ind på, hvad jeg gjorde for at indstille billedet, så reducerede jeg først brightness til 60, hvor den som standard stod på 100. Kontrasten reducerede jeg et enkelt skridt til 74. Rød lod jeg være på 50, grøn blev sat til 43 og blå blev sat til 31. Det er ikke sikkert du kan genbruge disse på en anden 931C, da der godt kan være afvigelser fra 931C til 931C, men brug dem eventuelt vejledende.