Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af roland
#11078
Har lidt det samme problem som NFSPOWER..

Har brugt oceaner af tid på at kalibrere skærmen og ender altid ud med at farve gengivelsen ikke er optimal.. Farverne har en "fesen" udseende!

Kan det skyldes en fejl fra producenten side??

Har læst testen og det var også på baggrund af den, at jeg valgte at købe denne skærm. Synes ej heller den er så skarp som min tidligere skærm samsung 910T.

Er der nogen af jer, der kan give mig et råd??
Af zenne
#11081
Hva betyder TN?
Af Martin2407
#11087
zenne skrev:Hva betyder TN?
TN er en paneltype :)
Af smithzorr
#11375
Hej

Jeg har så fået mig sådan en skærm, og flot det er den. Men jeg har en del problemer med at den ghoster, især i spil som Counter Strike Source. Jeg har prøvet at tage RMA OFF, men det giver ikke den store effekt. Jeg har ikke før haft fladskærm, så jeg ved ik om det bare er mig som er skeptisk? Har selvfølgelig installeret alle medfølgende drivers og kalibreret den så godt jeg kunne.
Andre der har ligende erfaringer?

Mvh. Morten
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#11376
Har læst testen og det var også på baggrund af den, at jeg valgte at købe denne skærm. Synes ej heller den er så skarp som min tidligere skærm samsung 910T.
Din 910T er også en lidt anden type skærm. Billedkvaliteten på gamerskærme og TN paneler generelt, er ikke oppe på siden af de skærme der f.eks. er baseret på S-IPS, PVA eller MVA. 910T er baseret på PVA og du skal derfor være indforstået med, at 931C ikke giver samme farver og kontrast, hvilket er to vigtige elementer i genskabelsen af et korrekt billede.
Men jeg har en del problemer med at den ghoster, især i spil som Counter Strike Source. Jeg har prøvet at tage RMA OFF, men det giver ikke den store effekt. Jeg har ikke før haft fladskærm, så jeg ved ik om det bare er mig som er skeptisk? Har selvfølgelig installeret alle medfølgende drivers og kalibreret den så godt jeg kunne.
Du kan godt være uheldig, men du kan omvendt også sagtens være en af dem der lægger specielt mærke til dette overdrive trailing, som mange af Samsungs skærme lider under. Jeg har ikke hørt noget specifikt på 931C, men på andre af Samsungs gamerskærme varierer Overdrive trailingen en smule fra model til model.
Jeg havde dog ikke udbredte problemer med det testeksemplar jeg havde, men forsøgte mig heller ikke specifikt i Counter Strike Source. Visse farvesammensætninger i spil kan forstærke overdrive sløret.
Af smithzorr
#11389
Hmm okay, vil du foreslå mig at få den byttet?
Af Birk
#11866
Et helt simpelt spørgsmål angående denne skærm.

Hvordan tilter man skærmen?
Har netop købt en 931c, og har set billeder i testen her på siden hvor skærmen er "vippet" tilbage, men kan ikke lige gennemskue hvordan dette er gjort rent praktisk.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#11867
Birk: Den skal kunne tilte lige omkring det punkt, hvor foden er monteret på skærmens bagside. Nogen skærme binder lige når de pakkes ud, så det kan godt være du skal bruge lidt kræfter før den giver sig.
Af zenne
#12210
Nu har jeg lige siddet og leget med min skærm. Jeg har istedet ændret på opsætningen af mit GFX kort. Har set brightness ned med 19 samt kontrast 18 ned, og nu ser det sku godt ud. Er det normalt at GFX kan gøre et udslag?