Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#107837
Senic skrev:Kun delsvist rigtigt - Infinite Black Pro filteret samt panelet skaber sortniveauet. Det er den gængse opfattelse. - men det essentielle i mit indlæg er egentligt, at der hævdes i anmeldelsen her på sitet at sortniveauet ikke er bedre på V20 i forholdt til G20. Noget som anmelderen her står lidt alene om at mene. Måske er måleudstyret ikke det samme eller ikke helt så godt - det er det jeg stiller spørgsmål ved..?
AVforums.com (Phil Hinton) har også målt sortniveauet og de skriver "the V20 offers the best black levels along with its big brother the VT20"..
Senere skriver han.. "the V20 equals its big brother in the 2D TV picture stakes and only narrowly misses out on pipping our reference Kuro screen."
Ang. THX mode skriver han også at på V20 er denne mere præcis end både G20 og VT20...
Så det lader også mig lidt tilbage med et lidt undrende ? Kan der virkelig være så stor forskel fra skærm til skærm... Har Rasmus haft en "mandags-model" ?
Der glemmes helt klart noget af det helt essentielle, og det kan jeg se, at hverken Avforums ellers HDTVtest i øvrigt har haft for øje. En del af det unikke ved VT20 er den nye fosfor, som er hurtigere, hvilket betyder, at den både "glemmer" og opdaterer hurtigere.

De to aspekter giver flere fordele, men de mest markante er forbedret responstid og lavere fosforslør, men fordi fosforen er anderledes på dette punkt giver det også en forbedring i gengivelsen af sort. V20 benytter ikke den fosfor.

THX profilen er præcis på alle tre modeller. De små forskelle ligger virkelig i marginalerne, og omvendt har jeg også set andre brugere måle lidt anderledes i THX profilerne imellem de tre skærme.

Igen må jeg sige, at det at sammenligne VT20 - eller V20 - med Pioneer KURO på lige præcis gengivelsen af sort, ikke er muligt. Der er mange andre, vigtigere aspekter i billedkvalitet end gengivelsen af sort, men hverken VT20 eller V20 rammer Pioneers niveau, når vi taler isoleret om sortniveau. Alle der prøver at fortælle noget anderledes, enten lyver eller pynter på sandheden.
Af Leviathan
#107852
tarok skrev:
Leviathan skrev:
tarok skrev: Det højtrespekterede website HDTVtest.co.uk fremviser altså resultater, som OGSÅ viser, at sortniveauet med Infinite Black Pro filteret giver sortniveau på et niveau, som er noget bedre end G20 - og på linie med VT20. Så jo at hævde at filteret kun hjælper med at skabe bedre billedkvalitet i dagstimerne er noget nyt.
Det er jo selvet panelet som er anderledes i V(T)20 fremfor G20, som giver bedre sort, ikke filteret!
Edit: ikke dermed sagt, at filteret er ligegyldigt, det kan have stor betydning mht. reflektioner og lysinfald i selve skærmen, som Bantam så godt viste forskellen mellem G20 og VT20, hvor det er tydeligt at filteret er bedre på V(T)20 fremfor G20
Kun delsvist rigtigt - Infinite Black Pro filteret samt panelet skaber sortniveauet. Det er den gængse opfattelse.
Hvor henne er det den gængse opfattelse? Ikke her på Flatpanels, eller hos mig, så det må du meget gerne fremvise. Igen filteret giver intet forberdet til sortniveau, hvis man kigger på skærmen i et helt mørkt rum
Af tarok
#107853
En anden ting, som jeg ikke synes fremgår klart nok af testen af V20 er at videoprocessing (scaling og deinterlacing) er noget bedre på V20 end G20. Så at V20 skulle ligge helt tæt op af G20 på dette område, synes jeg
ikke helt svarer overens med det man ellers læser.
AVForums og HDTvtest, som i min bog er højtrespekterede websites, har VT20 og V20 klart bedre til denne disciplin. Det kan jeg ikke se nogle steder i denne test på Flatpanels. Her bruges stort set samme sætninger i teksten ved V20 og G20 omkring tv'enes evne til håndtering af SD.
Mener Rasmus Larsen virkelig at V20 ligger helt lige med G20 på det punkt?
Senest rettet af tarok 21. jul 2010, 19:01, rettet i alt 3 gange.
Af soko
#107854
Det kunne det et par af dagene, men der er også 30-31 grader her på kontoret på visse dage. Det er næsten umenneskeligt.
Blæserne varierer dog intensiteten afhængigt af behov, så andre gange hørte jeg dem slet ikke.
Hej Rasmus

Rigtigt god anmeldelse, men jeg forstår ikke, at støjen/summen ikke bliver skrevet i "faktaboksen" under negativt?

Særligt blæserne bliver jo kun værre, med slid af lejer og snavs på selve bladene.
Af Senic
#107855
soko skrev:
Det kunne det et par af dagene, men der er også 30-31 grader her på kontoret på visse dage. Det er næsten umenneskeligt.
Blæserne varierer dog intensiteten afhængigt af behov, så andre gange hørte jeg dem slet ikke.
Hej Rasmus

Rigtigt god anmeldelse, men jeg forstår ikke, at støjen/summen ikke bliver skrevet i "faktaboksen" under negativt?

Særligt blæserne bliver jo kun værre, med slid af lejer og snavs på selve bladene.
Det er ikke så mærkeligt når der jo ikke er noget hørbart støj, med mindre du lægger øret om bag panelet og meget tæt på. Tværtimod burde det komme under posetivt (i min bog). Har til gode endnu at høre en med en V20 som skulle støje (min gør ikke).
Af soko
#107861
Senic skrev:
soko skrev:
Det kunne det et par af dagene, men der er også 30-31 grader her på kontoret på visse dage. Det er næsten umenneskeligt.
Blæserne varierer dog intensiteten afhængigt af behov, så andre gange hørte jeg dem slet ikke.
Hej Rasmus

Rigtigt god anmeldelse, men jeg forstår ikke, at støjen/summen ikke bliver skrevet i "faktaboksen" under negativt?

Særligt blæserne bliver jo kun værre, med slid af lejer og snavs på selve bladene.
Det er ikke så mærkeligt når der jo ikke er noget hørbart støj, med mindre du lægger øret om bag panelet og meget tæt på. Tværtimod burde det komme under posetivt (i min bog). Har til gode endnu at høre en med en V20 som skulle støje (min gør ikke).
Tjaaa. jeg lægger da muligvis for meget i det, men der står ordret:

"V20 har desuden nogle blæsere på bagside, som blev aktiveret på flere af disse varme sommerdage, og disse blæsere er ikke 100% lydløse."

Det læser jeg altså som at blæserne kan høres. Det er desuden ret normalt, at bevægelige komponenter (blæserlejer) slides og det vil alt andet lige betyde mere støj.

Grunden til at jeg spørger er, at jeg (og sikkert også andre) typisk starter med at læse anbefalinger/konklusion/oversigter og da jeg ikke vil accepterer unødvendig støj synes jeg at det skulle have været med i oversigten (positiv/negativ). :)
Af Kratz
#107864
Men igen, hvis de vitterligt ikke støjer, hvorfor så nævne det?

Mit Panasonic PZ800 har også 4 blæsere på bagsiden.
Disse blæsere kan kun høres hvis du absolut vil stikke hovedet om bag ved skærmen, og det er ikke blevet værre de 2 år jeg har haft den.
Af soko
#107869
Kratz skrev:Men igen, hvis de vitterligt ikke støjer, hvorfor så nævne det?

Mit Panasonic PZ800 har også 4 blæsere på bagsiden.
Disse blæsere kan kun høres hvis du absolut vil stikke hovedet om bag ved skærmen, og det er ikke blevet værre de 2 år jeg har haft den.
;;) Hvorfor så nævne det i brødteksten???

Mit indledende spørgsmål (til Rasmus) gik alene på, hvorfor det ikke var med i "oversigten".
Af Kratz
#107876
Ok, her er mit gæt som Rasmus må be eller afkræfte.

Plasma buzz samt blæser 'støj' omtales i brødteksten fordi disse emner har været efterspurgt blandt læsere forud for testen.

Disse er ikke nævnt under konklussionen da de ikke er essentielle for testens udfald.
Af tarok
#107883
Leviathan skrev:
tarok skrev:
Leviathan skrev: Det er jo selvet panelet som er anderledes i V(T)20 fremfor G20, som giver bedre sort, ikke filteret!
Edit: ikke dermed sagt, at filteret er ligegyldigt, det kan have stor betydning mht. reflektioner og lysinfald i selve skærmen, som Bantam så godt viste forskellen mellem G20 og VT20, hvor det er tydeligt at filteret er bedre på V(T)20 fremfor G20
Kun delsvist rigtigt - Infinite Black Pro filteret samt panelet skaber sortniveauet. Det er den gængse opfattelse.
Hvor henne er det den gængse opfattelse? Ikke her på Flatpanels, eller hos mig, så det må du meget gerne fremvise. Igen filteret giver intet forberdet til sortniveau, hvis man kigger på skærmen i et helt mørkt rum
Fra Panasonics hjemmeside om Infinite Black Pro:
"Infinte Black Pro increases contrast levels offering deep black and minimizes reflection for a brigth vivid image and heightened viewing pleasure with great color replication"
Af DonDeal
#107889
Rasmus Larsen skrev:Testen af Panasonics V20 serie er nu online. Vi har testet 50" TX-P50V20E med THX, Infinite Black Pro panel, Internet, DLNA og parabol-tuner.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1279623146

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)


Nu har V20 jo PVR samt både DVB-T, DVB-C og DVB-S tunere - mit spørgsmål er:
Er det muligt at bruge PVR til at optage på den ene tuner samtidig med at man ser en udsendelse på en anden tuner?
Af trykkertor
#107891
jydepotte skrev: Ordvalget "svimlende højt strømforbrug" ... falder mig altid lidt for brystet når jeg hører det ...
Mig også.
Var på en Samsung 3D demo her i vinters, tidlig forår.
Flot presentation af Samsung sine kommende 3D fjernsyn (den gang).
Første spørgsmål fra publikum var jo selvsagt:
"Hvor meget strøm bruger det?".

Jeg fatter det ikke.
Bliver som at være som gæst og til prøvekørsel hos Ferrari, og det man går op i er hvor langt den kører på literen.

I min hjemmebiograf har jeg da subwoofer med 500watt forsterker, samt en 7x 140 watt surround forsterker.
Og i min forsterkerverden er jo mere watt jo bedre.
Jeg gidder heller ikke sidde og regne på hvad om nu apparatet bruger 50watt mere eller mindre.
Tingene skal nydes, og bruges til det fulde.

Jeg er lidt overrasket hvor meget spørgsmålet om strømforbrug fylder i tv-verden for tiden.
Af Denner
#107916
@Rasmus.

Angaaende FLOATING BLACKS, er det mindre udtalt end paa G20 ?

Har nemlig haft en G20 paa proeve og der var det helt vildt som gamma / sort stod og pumpede, det var specielt syneligt paa fil i 2.35:1 hvor de sorte boarders stod og "pumpede" og for mig var det ikke acceptabelt.....

Overvejer er V20 men er der FLOATING BLACKS lige saa udtalt, kan jeg ikke leve med det ::l

Ja jeg burde ta ud og se det med egne oejne, men det er meget svaert at se problemet med mindre der er helt moerklagt i det rum hvor tv'et staar og det er der ikke i ret mange forretninger 8)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#107941
tarok skrev:En anden ting, som jeg ikke synes fremgår klart nok af testen af V20 er at videoprocessing (scaling og deinterlacing) er noget bedre på V20 end G20. Så at V20 skulle ligge helt tæt op af G20 på dette område, synes jeg
ikke helt svarer overens med det man ellers læser.
AVForums og HDTvtest, som i min bog er højtrespekterede websites, har VT20 og V20 klart bedre til denne disciplin. Det kan jeg ikke se nogle steder i denne test på Flatpanels. Her bruges stort set samme sætninger i teksten ved V20 og G20 omkring tv'enes evne til håndtering af SD.
Mener Rasmus Larsen virkelig at V20 ligger helt lige med G20 på det punkt?
Bedre er jo altid et relativt begreb, for hvad er meget og hvad er lidt? Jo, billedprocessoren er bedre på V20 og det kan også give udslag i lidt bedre SD gengivelse. Jeg vil dog samtidig ikke mene forskellen er markant, men det kan være min relative skala er anderledes end folkenes på AVForums og HDTVTest (som i øvrigt er de samme mennesker langt hen ad vejen, blot så du holder det som én kilde og ikke to individuelle).