Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#107756
Testen af Panasonics V20 serie er nu online. Vi har testet 50" TX-P50V20E med THX, Infinite Black Pro panel, Internet, DLNA og parabol-tuner.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1279623146

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af Kratz
#107764
Super fin anmeldelse som altid Rasmus 8)

Jeg bider især mærke i, at V20 ikke er en VT20 uden 3D.
Ret vigtigt at holde i mente hvis man blot vil have det bedste billede uden nødvendigvis at være interesseret i 3D.
Af Jeden
#107767
Så var det godt jeg valgte VT20
Af Steen Bay
#107769
Tak for den fine test. Blot et enkelt spørgsmål angående lysstyrken. Den kalibrerede lysstyrke er på kun 77 cd/m2, og vil de fleste ikke opfatte det som lige i underkanten i normalt oplyste rum? Ville det gå alt for meget ud over gengivelsen af sort (eller andre ting) at øge lysstyrken til de mere 'normale' ca. 120 cd/m2?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#107770
Steen Bay skrev:Tak for den fine test. Blot et enkelt spørgsmål angående lysstyrken. Den kalibrerede lysstyrke er på kun 77 cd/m2, og vil de fleste ikke opfatte det som lige i underkanten i normalt oplyste rum? Ville det gå alt for meget ud over gengivelsen af sort (eller andre ting) at øge lysstyrken til de mere 'normale' ca. 120 cd/m2?
Jo, det ville være optimal, hvis man kunne hæve lysstyrken, men desværre har Full HD plasma-TV nogle begrænsninger mht. lysoutput. Man kan hive lidt mere ud, men det er ikke sikkert, at de vil give et helt balanceret billede.

Plasma fungerer dog også på en lidt anden måde end LCD teknologien, og lysstyrken er ikke lige så konstant som på LCD-TV. Hvis der er små områder med f.eks. hvid (som jo kræver en del lysstyrke), kan lysstyrken i dette område godt overstige de 77 cd/m2.

Desværre har plasma-Tv heller ikke en lige så fleksibel lysstyrke-slider som mange LCD-TV har med deres Backlight-menupunkt.
Af Steen Bay
#107772
Tak for svaret. Jeg var ikke klar over denne forskel i lysstyrken mellem Full-HD og HD-Ready plasma TV, men ser nu at den kalibrerede lysstyrke på X20 faktisk er på 126 cd/m2. Og valget for mig står mellem netop P37X20 eller en af de lidt bedre (dyrere) LCD skærme såsom L37G20, da et 37" TV er det største jeg kan finde plads til.
Af Senic
#107773
Kratz skrev:Super fin anmeldelse som altid Rasmus 8)

Jeg bider især mærke i, at V20 ikke er en VT20 uden 3D.
Ret vigtigt at holde i mente hvis man blot vil have det bedste billede uden nødvendigvis at være interesseret i 3D.
Det er korrekt - dog får du alligevel mindre rentition, men lidt lavere sort og en anelse mere fosforslør... det er vist de reelle foreskelle.

Fin Anmeldelse Rasmus!
Af tarok
#107782
Undrer mig lidt over, hvorfor Flatpanels.dk næsten traditionelt har ringere målbart sortniveau end f.eks HDTVtest.co.uk? Er det andet måleudstyr der anvendes? Det bedre Infinite Black Pro-filter mener I altså kun har effekt i form af bedre performance i dagtimerne... det er så noget nyt...
Af MF-DK
#107783
Meget fin og positiv anmeldelse. Tak! ;)

Hvis nu det bare var at plasma ikke summede og havde svimlende højt strømforbrug, ville jeg ikke havde tøvet med at sætte dette tv på min indkøbsseddel.

Den summen/blæsere på V20. Kan det høres på nogen måde, hvis man sidder f.eks. 1 meter fra tv'et?
Af Leviathan
#107790
tarok skrev: Det bedre Infinite Black Pro-filter mener I altså kun har effekt i form af bedre performance i dagtimerne... det er så noget nyt...
Hvorfor er det noget nyt? Sådan har det da altid været.
Af tarok
#107793
Leviathan skrev:
tarok skrev: Det bedre Infinite Black Pro-filter mener I altså kun har effekt i form af bedre performance i dagtimerne... det er så noget nyt...
Hvorfor er det noget nyt? Sådan har det da altid været.
Det højtrespekterede website HDTVtest.co.uk fremviser altså resultater, som OGSÅ viser, at sortniveauet med Infinite Black Pro filteret giver sortniveau på et niveau, som er noget bedre end G20 - og på linie med VT20. Så jo at hævde at filteret kun hjælper med at skabe bedre billedkvalitet i dagstimerne er noget nyt.
Af jydepotte
#107823
MF-DK skrev:Meget fin og positiv anmeldelse. Tak! ;)

Hvis nu det bare var at plasma ikke summede og havde svimlende højt strømforbrug, ville jeg ikke havde tøvet med at sætte dette tv på min indkøbsseddel.

Ordvalget "svimlende højt strømforbrug" ... falder mig altid lidt for brystet når jeg hører det ... og det gør man jo tit om plasma TV. Det er da også rigtigt at plasma TV bruger mere strøm end de nyeste LCD/LED TV og med de grønne briller på er mindre strømforbrug = bedre ... og hvis det er med "tænk-på-miljøet" som baggrund for udtalensen om de at de omkring 200w er et "svimlende højt forbrug" accepterer jeg fuldt og helt den "grønne" tankegang som en fornuftig forklaring.

Hvis baggrunden derimod er økonomisk synes jeg derimod at det er tæt på ligegyldigt om et TV bruger 100w eller 200w i timen ... lad os prøve at sætte det i perspektiv.

Med et forbrug på 200w og en KWh pris på kr. 2,00 koster det kr. 0,40 at drive det omtalte 50" plasma i 1 time.

Med et anslået forbrug på 6 timer dagligt koster det kr. 876,00 at drive TV'et i et år.

Prøv så et regne på hvad følgende koster (mine personlige udgifter angivet i parantes):

- Licens (2 x 1.130,- = 2.260,-)
- TV abonnement (12 x 397,- - YouSee fuldpakke = 4.764,-)
- Ekstra TV pakker (HD Pakken - YouSee - 12 x 79,- = 948,-)
- Afskrivning på TV (TV til kr. 15.000,- afskrevet til kr. 3.000,- over 3 år = kr. 4.000,- årligt)

Samlet set koster det mig kr,- 12.848,- at se TV ... og det er inden leje af DVD/BD hos Blockbuster er medregnet. Så skal et strømforbrug der er nogle få hundrede kroner højere årligt på et højkvalitets TV ikke forhindre mig i at investere i sådan en "strømsluger" :D

Et andet scenarie: Hvad koster det at se en leje film.

Kr. 30,- for filmen
Kr. 80,- for slik og sodavand
Kr. 0,80 i strøm til TV'et.

Mit budskab: Undgå ikke plasma TV pga. strømforbruget! Det er efter min ydmyge mening ligegyldigt. Den gode billedkvalitet er derimod alle de ekstra penge til elværket værd.
Af Leviathan
#107824
tarok skrev:
Leviathan skrev:
tarok skrev: Det bedre Infinite Black Pro-filter mener I altså kun har effekt i form af bedre performance i dagtimerne... det er så noget nyt...
Hvorfor er det noget nyt? Sådan har det da altid været.
Det højtrespekterede website HDTVtest.co.uk fremviser altså resultater, som OGSÅ viser, at sortniveauet med Infinite Black Pro filteret giver sortniveau på et niveau, som er noget bedre end G20 - og på linie med VT20. Så jo at hævde at filteret kun hjælper med at skabe bedre billedkvalitet i dagstimerne er noget nyt.
Det er jo selvet panelet som er anderledes i V(T)20 fremfor G20, som giver bedre sort, ikke filteret!
Edit: ikke dermed sagt, at filteret er ligegyldigt, det kan have stor betydning mht. reflektioner og lysinfald i selve skærmen, som Bantam så godt viste forskellen mellem G20 og VT20, hvor det er tydeligt at filteret er bedre på V(T)20 fremfor G20
Af tarok
#107825
Leviathan skrev:
tarok skrev:
Leviathan skrev: Hvorfor er det noget nyt? Sådan har det da altid været.
Det højtrespekterede website HDTVtest.co.uk fremviser altså resultater, som OGSÅ viser, at sortniveauet med Infinite Black Pro filteret giver sortniveau på et niveau, som er noget bedre end G20 - og på linie med VT20. Så jo at hævde at filteret kun hjælper med at skabe bedre billedkvalitet i dagstimerne er noget nyt.
Det er jo selvet panelet som er anderledes i V(T)20 fremfor G20, som giver bedre sort, ikke filteret!
Edit: ikke dermed sagt, at filteret er ligegyldigt, det kan have stor betydning mht. reflektioner og lysinfald i selve skærmen, som Bantam så godt viste forskellen mellem G20 og VT20, hvor det er tydeligt at filteret er bedre på V(T)20 fremfor G20
Kun delsvist rigtigt - Infinite Black Pro filteret samt panelet skaber sortniveauet. Det er den gængse opfattelse. - men det essentielle i mit indlæg er egentligt, at der hævdes i anmeldelsen her på sitet at sortniveauet ikke er bedre på V20 i forholdt til G20. Noget som anmelderen her står lidt alene om at mene. Måske er måleudstyret ikke det samme eller ikke helt så godt - det er det jeg stiller spørgsmål ved..?