Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Denner
#108001
Rasmus Larsen skrev:
Denner skrev:@Rasmus.

Angaaende FLOATING BLACKS, er det mindre udtalt end paa G20 ?

Har nemlig haft en G20 paa proeve og der var det helt vildt som gamma / sort stod og pumpede, det var specielt syneligt paa fil i 2.35:1 hvor de sorte boarders stod og "pumpede" og for mig var det ikke acceptabelt.....

Overvejer er V20 men er der FLOATING BLACKS lige saa udtalt, kan jeg ikke leve med det ::l

Ja jeg burde ta ud og se det med egne oejne, men det er meget svaert at se problemet med mindre der er helt moerklagt i det rum hvor tv'et staar og det er der ikke i ret mange forretninger 8)
Det lyder ikke godt. Spillede du film fra en analog kilde? Jeg oplevede hvert fald ikke sådan noget i forbindelse med G20.

Nej, floating blacks på V20 er stort set ikke synligt. Eneste grund til at jeg kommenterer på det, skyldes, at der har været lidt indledende snak om det. Det synes dog værre på amerikanernes Panasonic modeller.

Hvis man f.eks. nyder Pioneer KURO, kan man roligt nyde V20. Fænomenet er langt mindre synligt på V20.
Nej det var via HDMI, fra min Ps3 og billedet var hurtigt kalibreret ved hjælp af min EyeOne ( ramte let 65K og en gamma med et snit på 2.2 dog havde jeg lidt problemer med den grundlæggende farve dekodning men det var nok pga min Ps3 der kan give nogle problemer sammen med Panasonic ), og kalibreringen var udført i Professional 1.

Jeg kan svært ved at tro at man ikke ser FLOATING BLACKS på G20 ( hvis man ved hvad man skal kigge efter og man rent faktisk kigger efter det ) det er et meget omtalt problem og ret veldokumenter på diverse forums og i anmeldelser :)

En anden ting er om man er sensetiv over for problemet, jeg ser det med det samme, andre gør ikke....

Her er lige et link til AVSforums "master" tråd om FLOATING BLACKS og en lille video fra www.dday.it som jeg mener var de første der lavede en video dokumentation af problemet:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthre ... ing+blacks

http://www.youtube.com/watch?v=Xrq95gvFaP4

Om man syntes det er et problem og om man ser det ved "normalt" brug det er så en helt anden snak ::l

@ErikUkendt
Se svaret til Rasmus :)
Af THM
#108039
Denner skrev:
Rasmus Larsen skrev:
Denner skrev:@Rasmus.

Angaaende FLOATING BLACKS, er det mindre udtalt end paa G20 ?

Har nemlig haft en G20 paa proeve og der var det helt vildt som gamma / sort stod og pumpede, det var specielt syneligt paa fil i 2.35:1 hvor de sorte boarders stod og "pumpede" og for mig var det ikke acceptabelt.....

Overvejer er V20 men er der FLOATING BLACKS lige saa udtalt, kan jeg ikke leve med det ::l

Ja jeg burde ta ud og se det med egne oejne, men det er meget svaert at se problemet med mindre der er helt moerklagt i det rum hvor tv'et staar og det er der ikke i ret mange forretninger 8)
Det lyder ikke godt. Spillede du film fra en analog kilde? Jeg oplevede hvert fald ikke sådan noget i forbindelse med G20.

Nej, floating blacks på V20 er stort set ikke synligt. Eneste grund til at jeg kommenterer på det, skyldes, at der har været lidt indledende snak om det. Det synes dog værre på amerikanernes Panasonic modeller.

Hvis man f.eks. nyder Pioneer KURO, kan man roligt nyde V20. Fænomenet er langt mindre synligt på V20.
Nej det var via HDMI, fra min Ps3 og billedet var hurtigt kalibreret ved hjælp af min EyeOne ( ramte let 65K og en gamma med et snit på 2.2 dog havde jeg lidt problemer med den grundlæggende farve dekodning men det var nok pga min Ps3 der kan give nogle problemer sammen med Panasonic ), og kalibreringen var udført i Professional 1.

Jeg kan svært ved at tro at man ikke ser FLOATING BLACKS på G20 ( hvis man ved hvad man skal kigge efter og man rent faktisk kigger efter det ) det er et meget omtalt problem og ret veldokumenter på diverse forums og i anmeldelser :)

En anden ting er om man er sensetiv over for problemet, jeg ser det med det samme, andre gør ikke....

Her er lige et link til AVSforums "master" tråd om FLOATING BLACKS og en lille video fra www.dday.it som jeg mener var de første der lavede en video dokumentation af problemet:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthre ... ing+blacks

http://www.youtube.com/watch?v=Xrq95gvFaP4

Om man syntes det er et problem og om man ser det ved "normalt" brug det er så en helt anden snak ::l

@ErikUkendt
Se svaret til Rasmus :)
på mit kan man se det lidt, ligesom der er lidt sne i den sorte i et mørkt rum, det er dog ikke så synligt på alm. afstand, og slet ikke så slemt som den video du linkede til, heller ikke når man går tæt på ;;)
Af mimse
#113704
Er der nogen der kan oplyse mig hvor lyden kommer ud på P50v20e? Grunden til jeg spørger er at jeg har en niche mellem to skabe som er 130 cm. Jeg kan se at selve tv'et er 122,4 cm bredt. Så hvis lyden kommer ud på forsiden af kabinettet enten i siden eller i bunden, så er det jo helt ok. Hvis derimod at den sendes ud fra siden eller bagsiden, så må jeg tage et andet valg.
Er der evt. også nogen der kan svare på det samme ang. Samsung P50c7705?

Jeg overvejer selvfølgelig også soundbar. Dette kunne være en mulighed for Samsungen, da den kan styres fra original fjernbetjeningen.
O_O
Af coldaslife
#115726
Har du oplevet nogle pixeleringer eller udfald på canal digitals hd kanaler. Jeg har store problemer med det, da jeg bruger tvets egen tuner og strong cam modul, men kobler jeg canal digitals hd boks ind, så er der ingen problemer overhovedet. Noget råd om hvad jeg kan gøre? selve satellit kablet fejler ingenting
mvh
Henrik
Af mimse
#116824
mimse skrev:Er der nogen der kan oplyse mig hvor lyden kommer ud på P50v20e? Grunden til jeg spørger er at jeg har en niche mellem to skabe som er 130 cm. Jeg kan se at selve tv'et er 122,4 cm bredt. Så hvis lyden kommer ud på forsiden af kabinettet enten i siden eller i bunden, så er det jo helt ok. Hvis derimod at den sendes ud fra siden eller bagsiden, så må jeg tage et andet valg.
Er der evt. også nogen der kan svare på det samme ang. Samsung P50c7705?

Jeg overvejer selvfølgelig også soundbar. Dette kunne være en mulighed for Samsungen, da den kan styres fra original fjernbetjeningen.
O_O
Nå men så besvarer jeg det selv. Nu har jeg nemlig købt et. Lyden kommer desværre ud i siden og forneden bagpå, så det lyder rigtigt skidt når det ikke får plads i siderne og forneden. ÆV! !:(
Af mimse
#117286
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg kommer i service menuen på p50v20e.
Har prøvet med minus volume på TV og 3 gg. Info på fjernbetjening. men der ender jeg i et selvtestbillede med en masse oplysninger, som jeg ikke kan komme ud af uden slukke, så hele skidtet resettes til fabriksinstillinger.

:s
Af abemand666
#117923
mimse skrev:Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg kommer i service menuen på p50v20e.
Har prøvet med minus volume på TV og 3 gg. Info på fjernbetjening. men der ender jeg i et selvtestbillede med en masse oplysninger, som jeg ikke kan komme ud af uden slukke, så hele skidtet resettes til fabriksinstillinger.

:s
Du har sikkert selv fundet svaret... Man kommer i service menu ved at holde 'kanalskift ned'-knappen på tv'et inde og trykke 000.
Af kennethdoej
#118104
Har for ca. 14 dage siden købt et panasonic v20 50" plasmatv, efter alle de finde anmeldelser det har fået. Og må da også sige at billedet bare er fantastisk !. MEN (der er altid et men) :-) Det støjer en del ved meget lyse farver, hvis jeg har lydinstillingen på 10 og der kommer mere eller mindre hvid skærm, kan det tydeligt høres hvor jeg sidder, ca 3 meter fra skærmen. Var oppe ved forhandleren idag og berette om problemet. han sagde at der faktisk var en forskel fra skærm til skærm ang. støj :-( og at panasonic tillader en margen på 6 db. m.h.s til støj. Men kan godt blive lidt skuffet/irriteret når man giver 12.000 for et tv og så det står og brummer, det er sgu lidt dårlig stil, det tager en del af glæden. Har haft flere kammarater/familie med på en lytter og de mener også at det lige er voldsomt nok. Men forhandleren ville komme i morgen og lytte lidt på det, så håber jeg på at han gir mig ret, og at jeg så får et der ikke støjer så meget .