Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#107189
Testen af Philips 5605H mellempris-serie er nu online. Vi har testet 52" modellen 52PFL5605H. 5605H serien har backlit LED; 100 Hz og en attraktiv pris.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1279023009

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af Manic Muppet
#107195
Gælder jeres købsanbefaling af Philips 32PFL5404H stadig, eller vil 5605H i 32" være at foretrække nu?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#107196
32PFL5605H vil overtage der hvor 32PFL5405H slap. Det bliver også opdateret på listen, når den får sin næste opdatering.

32PFL5604H er dog stadig et fint bud på en 32", hvis du stadig kan finde den i handlen. :)
Af JA
#107203
Meget interessant test, ovenikøbet på en 52". Sort niveau og strømformrug er jo imponerende. - har den mon UV2A panel ?

Man kunne formode den er "hastighedsbegrænset" for at retfærdiggøre den dyrere pris på 7000/8000/9000 modellerne ? Tegner rigtigt godt for 9000 modellerne.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#107204
Nej, den vil sandsynligvis ikke være neddroslet med vilje, men der kan være gjort mindre ud af at styre eks. overdrive-kredsløbet. Der er ikke megen fornuft i bevidst at ødelægge dette, da det i forvejen er LCD-systemernes største akilleshæl og noget de fleste forbrugere har ret stor fokus på. De større modeller distancerer sig også på mange andre punkter, såsom scanning backlight, dyrere billedmotor, ambilight, materialevalg, fjernbetjening, lydstystem osv.

Der kan også være benyttet et bedre panel i de større modeller, hvilket også vil have indflydelse på responstiden.
Af JA
#107207
Det er naturligvis rent gætteri - men idet der opnås 0.03 på sort uden local dimming, må der her være tale om Sharps nye UV2 panel - at det tilmed har fuld backlight ( fremfor edge LED ) tyder på at det er samme panelmodul der kommer til at sidde i 8000 52" - sikkert udfra et kostpris hensyn med kun at have et panelmodul ( panel + bakclight) på begge serier. Det er ret sikkert samme panel, der er næppe flere udgaver af selve LCD panelet. Måske der også er sammenfald i nogle af 9000 modellerne. "Neddroslingen" kan således være en kombination af software og hardware - eksempelvis softwaren er begrænset til x gråtoner, kallibrering og indstilninger kan være begrænset og ovenikøbet med visse limits - hardwaren kan være dyrere scallere - billedeprocessor etc. Man kunne også forestille sig paneleren bliver rated i produktionsprocessen mht UV2 effektivitet - de dårligst anvendt i 5000 etc.

Sådan "neddrosling" er kendt fra gammel tid på bla. IBM hulkort maskiner og andet udstyr - ville du ha højere hastighed kom en teknikker og satte en intern switch ;)

Som sagt rene spekulationer - men dog et kvalificeret bud på hvordan Philips har kostprisoptimeret deres modeller - inkl pris differentiering.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#107208
JA skrev:Meget interessant test, ovenikøbet på en 52". Sort niveau og strømformrug er jo imponerende. - har den mon UV2A panel ?
Ja, det er et UV2A panel fra Sharp med backlit LED uden local dimming.

En god indikator for et Sharp panel er specifikationen for betragtningsvinklerne, som altid angives til 176/176. På PVA og IPS paneler angives den til 178/178.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#107209
JA skrev:Det er naturligvis rent gætteri - men idet der opnås 0.03 på sort uden local dimming, må der her være tale om Sharps nye UV2 panel - at det tilmed har fuld backlight ( fremfor edge LED ) tyder på at det er samme panelmodul der kommer til at sidde i 8000 52" - sikkert udfra et kostpris hensyn med kun at have et panelmodul ( panel + bakclight) på begge serier. Det er ret sikkert samme panel, der er næppe flere udgaver af selve LCD panelet.
7605H får UV2A Edge LED panel.
8506H kommer med et UV2A Edge LED panel.
9000 serien får UV2A backlit LED paneler med local dimming.

Men lad os prøve at holde emnet i denne tråd til 5605H. Denne tråd skal bruges til spørgsmål hertil, så hvis det har interesse at diskutere de andre skærme, foreslår jeg en ny tråd omkring dette :)
Af JA
#107220
Rasmus Larsen skrev:
JA skrev:Meget interessant test, ovenikøbet på en 52". Sort niveau og strømformrug er jo imponerende. - har den mon UV2A panel ?
Ja, det er et UV2A panel fra Sharp med backlit LED uden local dimming.

En god indikator for et Sharp panel er specifikationen for betragtningsvinklerne, som altid angives til 176/176. På PVA og IPS paneler angives den til 178/178.
Sjovt nok det jeg også kom frem til - checkede 52PFL8605, den har samme betragtningvinkel 176 - og kontrast - så den er go nok, 5000 fik også UV2 panelet
Af jayjay89
#107268
Hej Rasmus Larsen.

Du skriver I din test at den nye fjernbetjening til 5605 er dårlig,dette har jeg også læst i en udenlandsk anmeldelse de beskrev den som noget af det mest elendige de havde været ude for, nu er mit ? kan man bruge en anden Philips fjernbetjening, evt. en eller anden form for universal fj. bt.
er der andre der har viden herom hører jeg gerne fra jer :)
Af BrianH
#107274
Jeg ved det ikke, men mon ikke enhver philips fjernbetjening vil fungere til de basale funktioner.

Jeg har overvejet det tv, hvis testen var positiv og har også bekymret mig fjernbetjeningen. Men jeg tror at man vænner sig til den, og efter indstillingerne et lavet bruger man den bare til at skrue op for lyden med og skifte kanal.
:)

jayjay89 skrev:Hej Rasmus Larsen.

Du skriver I din test at den nye fjernbetjening til 5605 er dårlig,dette har jeg også læst i en udenlandsk anmeldelse de beskrev den som noget af det mest elendige de havde været ude for, nu er mit ? kan man bruge en anden Philips fjernbetjening, evt. en eller anden form for universal fj. bt.
er der andre der har viden herom hører jeg gerne fra jer :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#107275
jayjay89 skrev:Hej Rasmus Larsen.

Du skriver I din test at den nye fjernbetjening til 5605 er dårlig,dette har jeg også læst i en udenlandsk anmeldelse de beskrev den som noget af det mest elendige de havde været ude for, nu er mit ? kan man bruge en anden Philips fjernbetjening, evt. en eller anden form for universal fj. bt.
er der andre der har viden herom hører jeg gerne fra jer :)
Jeg har ikke andre Philips fjernbetjeninger liggende, men som Brian nævner, så tror jeg ikke det er noget problem. De bruger begge infrarød, så det burde fungere efter hensigten :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#107276
Du kan altid bruge en universalfjernbetjening. Det vil med stor sandsynlighed blive ligeså dyrt at købe en anden Philips-betjening hvis du ikke allerede har en liggende. Jeg prøvede engang at få udskiftet en Samsung-betjening, som var i væsentlig billigere kvalitet, og det beløb sig til 500 kr.

Der findes et utal af universalbetjeninger derude, hvoraf flere er i god kvalitet. Det bør ikke være dette aspekt som afskrækker, hvis man lige er villig til at foretage denne ekstra investering.
Af Ehlers
#107905
Hey, har lige købt dette tv i 40" udgave, og forinden havde jeg læst denne anmeldelse som siger at tv'et har en dreje fod.

Ved ikke om det er fordi mit er 40" og ikke 52" udgave som anmeldelsen har testet, men foden på jeres billede og den fod jeg har modtaget ligner hinanden til forveksling og mit kan ikke drejes på nogen måde.

Ikke at det gør det store, men ville lige nævne det så det evt. kan ændres i anmeldelsen :)