Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af MigSelv
#106671
WhiteDog skrev:
Kratz skrev:Har du rent faktisk set det? Denne funktionalitet er efter min mening i bedste fald tvivlsom og i værste fald ubrugelig på nuværende tidspunkt.
Jeg syntes faktisk det var "ok", som jeg også skrev. Ikke fantastisk eller ægte 3D, men bare "ok". Jeg synes bestemt det er værd at nævne, nu da Samsung tilsyneladende er de eneste der har formået at kunne gøre det.
Kratz skrev:Men nu er det jo netop ikke i biografen, men hjemme i stuen. Har du aldrig ligget på langs og set en film? Det bliver indrømmet noget mere bøvlet med briller på :D, men helt ligegyldig synes jeg nu ikke kommentarer er.
Jo jeg har da, alt andet sagt, ville være løgn. Men hvis jeg ser film, som 3D umiddelbart omhandler, så selv om man ligger på langs, så er mit hoved rettet rimeligt op og hvis jeg skulle have 3d briller på, så tvivler jeg meget på, at man overhovedet kan holde ud at ligge i 90 grader og se tv. Jeg vil faktisk vove den påstand at meget få, hvis overhovedet nogen, ville ligge i 90 grader med briller på. Prøv lige at se det for dig....
Jeg tror nærmere man måske ville hælde mellem 20 og 40 grader i worst-case-scenario. Hvordan det så ser ud i de vinkler, ville nok være mere reelt at se.
Kratz skrev:Nu bevæger jeg mig godt nok ud på usikker grund, men jeg er ikke sikker på disse ting har noget med hinanden at gøre. Efter min vurdering skyldes problemet crosstalk primært for sløv responstid af LCD filteret, ikke hvilke hertz billedet kører med.
Det kan du sikkert have ret i. De 2 ting, behøver sikkert ikke at have noget at sige, i den sammenhæng.
Hej
Ikke nødvendigvis korrekt konklusion du drager. Det kan jo være, at andre producenter har fravalgt 2D til 3D konverting, da resultatet er af tvivlsom kvalitet.
PS. Hvis du er ligeglad med andres mening, hvorfor så overdynge os med dine.
Af Kratz
#106675
Jeg ved i hvert fald Panasonic bevidst valgte 2D til 3D konverteringen fra, da de simpelthen ikke mente den var god nok endnu.
En fornuftig beslutning synes jeg.
Af thhv
#106723
xcardman skrev:bare vent
OLED-TV op til 42 tommer i 2011

den udvikling kommer til at gå hurtig nu.
3D er ikke særlig velegnet på lcd tv
Man har forsøgt med 3D siden 1936, og jeg tror heller ikke på det denne gang. Måske - hvis det engang bliver muligt uden briller!

Der er vel grænser for mange gange man gider og se Monsters vs. Avatar... ;)
Af trykkertor
#106732
Hvorfor har så mange så meget imod briller!!!????
Man er villig til at fylde op stuen med 6 højtalere for at få surround, men en brille på næsen i 90minutter. "Nej tak!"

Det er ikke brillene der er forhindringen for 3D lige nu.
De aller fleste er villige til at have brillen på.
Problemet i den her 3D-launch 2010 er simpelthen MANGEL på 3D materiale.
Hvad pokker skal man med 3D tv og 3D bluray/PS3?

Der er et par filmer ude, nogle få spil/demoer, og ikke noget stort 3D-filmrelease på lang tid.
Branchen er alt for langsom med at få 3D film ud på markedet.
Enten skulle de været i forkant med mange film, eller så skulle hele 3D-tv release blevet udskudt til der var filmer klar.
Af thhv
#106753
trykkertor skrev:Hvorfor har så mange så meget imod briller!!!????
Man er villig til at fylde op stuen med 6 højtalere for at få surround, men en brille på næsen i 90minutter. "Nej tak!"
Jeg syntes de er ubehagelige at have på i længere tid. Derudover er det lidt fjollet at alle rundt om fjernsynet sidder med solbriller på... Det er lidt asocialt på en måde.

Og hvad så hvis man lige har lyst til at se en film eller fodbold med vennerne, eller for den sags skyld skal have alle ungernes 14 venner på besøg, skal man så have briller til alle, eller skal de selv have med?
Af Martin Sjøstrand
#106758
Jeg syntes de er ubehagelige at have på i længere tid. Derudover er det lidt fjollet at alle rundt om fjernsynet sidder med solbriller på... Det er lidt asocialt på en måde.
Fair nok... jeg kan så heller ikke helt følge det der.... det er et par briller. Det kan ikke få mig til at føle at det er asocialt. Det er i mine øjne da ikke mere asocialt end at sidde på en fortovscafe med vennerne i solskin, og vi alle har solbriller på... det kan ikke heeelt få mig til at føle vi ikke hygger sammen :)

Og til film... vi skal jo ikke sidde og kigge hinanden dybt i øjnene... vi skal se film. Når jeg er i biffen, kigger jeg jo heller ikke på mine venner, men på lærredet... og alligevel er der noget socialt ved det, syntes jeg. Jeg ville føle det mærkeligt og tomt at sidde alene i biografen, hvor jeg føler noget fælles hygge ved at være flere i biffen, selvom vi ikke snakker synderligt meget sammen, eller kigger på hinanden
Og hvad så hvis man lige har lyst til at se en film eller fodbold med vennerne, eller for den sags skyld skal have alle ungernes 14 venner på besøg, skal man så have briller til alle, eller skal de selv have med?
kort svar... Ja!

Nu er det så få gange der er 14 mennesker samlet om tv´et at vi nok overlever at, hvis det er en 3D film, skifte over og se den i 2D så

Nu har jeg tænkt mig at udover de 2 par briller jeg får med, at købe Samsungs start-kit med Alien versus Monsters + 2 par briller, så jeg har 4 par i alt. Det dækker behovet 85% af gangene for mit vedkommende. Skal flere se med, må jeg jo overveje om jeg vil investere i flere. Så kan man sige jamen det er jo dyrt, det vil jeg ikke være med til fair nok, men det er så prisen for det her sjov/gimmick, indtil de laver 3D skærme uden briller, om waaay to long time

Men primært ser jeg det som skæg og ballade til når jeg skal se film med kæresten eller et par venner, plus spille PS3, altså noget til mig... vil vennerne, flere end dem jeg har briller til, se med, må det blive almindelig 2D film, eller de eller jeg køber flere briller. Det svarer vel lidt til at have en båd, og skal man ud at fiske, har man nogle stænger, men vil 14 venner med, ja så må de altså medbringe et par fiskestænger selv :)
Af xcardman
#106772
Nu er det så få gange der er 14 mennesker samlet om tv´et

godt jeg så ikke skal sidde ude i siden, uanset om det er 3D eller ej
hvis vi snakker om et lcd tv.

men ikke sjovt for en sørøver med klap og se 3D :D
Af cgmand
#107858
Martin Sjøstrand skrev:

Nu har jeg tænkt mig at udover de 2 par briller jeg får med, at købe Samsungs start-kit med Alien versus Monsters + 2 par briller, så jeg har 4 par i alt. Det dækker behovet 85% af gangene for mit vedkommende. Skal flere se med, må jeg jo overveje om jeg vil investere i flere. Så kan man sige jamen det er jo dyrt, det vil jeg ikke være med til fair nok, men det er så prisen for det her sjov/gimmick, indtil de laver 3D skærme uden briller, om waaay to long time
Følger der 2 par briller med skærmen ? og hvad koster det der start-kit ? :)

Køber selv PS50C7705 om et par uger, så er lidt interesseret i prisen for ekstra briller.
Af trykkertor
#107892
Prisen på briller er ca 700,- pr par.
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=592594


Men ser at i tyskland får man starterkit med film og 2 briller for lige omkring 1.100,-

http://www.preissuchmaschine.de/in-Mult ... 2100T.html

Og glem det der med at købe opladbar brille til 1.000,-
For de 300 du sparer på en almindelig brille, kan du købe et spand med batterier.

Taler af erfaring. Til min Xbox360 købte jeg ladesæt. Det bliver bare ikke brugt, fordi det tager tid at lade op.
Jeg er træt af at skulle lade og sitte med ledning midt i et spil.
Så for 49,- fik jeg 12 duracellbatterier.
Og det holder for mig til spilling i mere end et år.

Så for de 300 du sparer køber du 100 batterier.
http://www.batteribyen.dk/cr2032_vipow_ ... 5f27e774cd

Jeg mener et batteri holder ca 20-30 timer.
Det giver dig 2.000-3.000 timer med 3D-nydelse.
Om du kikker 3 timer 3D hver dag, har du batteri til ca 2-3 år.

Fordelen er så at du slipper for at skulle se 3D film, og har glemt at lade op brillen.
Eller brillen krever at blive ladet undervejs i en film.
Samt en opladbar brille kan ikke holde til 18 års brug.

(Og nu tror jeg ikke nogen kommer til at se 3 timer 3D HVER dag, så du har nok batteri for mindst 5 år frem i tid).