Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wcc
#106600
først tak for en god test. du nævner crosstalk problemet er det et problem der går væk ved brugen af et 400htz tv, jeg tænker på feks. phillips nye 3d tv.
Af selliah
#106605
Er der forskel på det så kaldte crosstalk i forhold til skærmens størrelse? Eller er det, det samme ved alle modellerne fra de forskellige modeller? Og er det bare mine øjne der slår klik eller ser billedet generalt mere naturligt ud og fremstår flottere på LG hvor imod samsungs virker lidt for farvet og kunstigt?
Af WhiteDog
#106616
Farver kan der jo justeres på, så det er vel ret ligegyldigt i denne sammenhæng. At man vælger at bygge anmeldelsen på standard indstillingerne, må være ris til anmelderen og ikke produkterne.

Ud over en ok anmeldelse, så synes jeg du glemte at nævne, at Samsung'en er i stand til at genererer 3D ud fra et 2D signal og endda "ok". Og hvad sker der med de 90 grader ? Undskyld, men hvem har brug for at se 3D i sofa-liggende tilstand. Du ligger jo heller ikke over 3 stole i biografen vel. Ganske uinteressant betragtning IMO

Men det jeg ikke forstår, er at du sammenligner LCD/LED 3D med Plasma 3D. For selvfølgelig vil den markant hurtigere opdatering som plasma er i stand til, give en bedre 3D oplevelse. Meningen var vel at det var Samsung vs. LG og ikke de 2 vs. en plasma.

wcc: LG'en kører 400hz, men det hjælper tilsyneladende ikke.
Af Martin Sjøstrand
#106620
@Whitedog

Nu ikke så negativ :)
Og hvad sker der med de 90 grader ? Undskyld, men hvem har brug for at se 3D i sofa-liggende tilstand. Du ligger jo heller ikke over 3 stole i biografen vel. Ganske uinteressant betragtning IMO
kan da godt være du syntes det er uinteressant, men det gør vel ikke ondt på dig at han nævner det? Nok ikke mange der vil ligge helt ned, men jeg kan da godt finde på at ligge mig på langs i sofaen, og læne hovedet på armlænet... så ligger jeg ikke 90 grader, men måske gør jeg 45, og så er da da ok info, at det vil være mørkere, end hvis jeg sad ret op
Men det jeg ikke forstår, er at du sammenligner LCD/LED 3D med Plasma 3D. For selvfølgelig vil den markant hurtigere opdatering som plasma er i stand til, give en bedre 3D oplevelse. Meningen var vel at det var Samsung vs. LG og ikke de 2 vs. en plasma.
Nu har jeg selv vaklet mellem om jeg skulle vælge LCD eller plasma, og har så besluttet mig for PS63C7705, over deres 55C8705, men havde jeg ikke valgt endnu, så kunne det da være nyttig info, at 3D altså er en tand bedre på plasmaen
Af WhiteDog
#106622
Jeg er overhovedet ikke negativ, jeg påpeger bare min mening om anmeldelsen. At du så er uenig, er jeg jo ret ligeglad med.

Det var bare ikke den slags 3D one-on-one anmeldelser jeg havde forestillet mig at læse. Når det så er sagt, så er det fint at plasma'en lige bliver nævnt i bunden, for lige at sætte de andre på plads, alt andet er at favorisere produkter, som anmeldelsen ikke omhandler.
Af Kratz
#106623
WhiteDog skrev:Ud over en ok anmeldelse, så synes jeg du glemte at nævne, at Samsung'en er i stand til at genererer 3D ud fra et 2D signal og endda "ok".
Har du rent faktisk set det? Denne funktionalitet er efter min mening i bedste fald tvivlsom og i værste fald ubrugelig på nuværende tidspunkt.
WhiteDog skrev:Og hvad sker der med de 90 grader ? Undskyld, men hvem har brug for at se 3D i sofa-liggende tilstand. Du ligger jo heller ikke over 3 stole i biografen vel. Ganske uinteressant betragtning IMO
Men nu er det jo netop ikke i biografen, men hjemme i stuen. Har du aldrig ligget på langs og set en film? Det bliver indrømmet noget mere bøvlet med briller på :D, men helt ligegyldig synes jeg nu ikke kommentarer er.
WhiteDog skrev:wcc: LG'en kører 400hz, men det hjælper tilsyneladende ikke.
Nu bevæger jeg mig godt nok ud på usikker grund, men jeg er ikke sikker på disse ting har noget med hinanden at gøre. Efter min vurdering skyldes problemet crosstalk primært for sløv responstid af LCD filteret, ikke hvilke hertz billedet kører med.
Af WhiteDog
#106625
Kratz skrev:Har du rent faktisk set det? Denne funktionalitet er efter min mening i bedste fald tvivlsom og i værste fald ubrugelig på nuværende tidspunkt.
Jeg syntes faktisk det var "ok", som jeg også skrev. Ikke fantastisk eller ægte 3D, men bare "ok". Jeg synes bestemt det er værd at nævne, nu da Samsung tilsyneladende er de eneste der har formået at kunne gøre det.
Kratz skrev:Men nu er det jo netop ikke i biografen, men hjemme i stuen. Har du aldrig ligget på langs og set en film? Det bliver indrømmet noget mere bøvlet med briller på :D, men helt ligegyldig synes jeg nu ikke kommentarer er.
Jo jeg har da, alt andet sagt, ville være løgn. Men hvis jeg ser film, som 3D umiddelbart omhandler, så selv om man ligger på langs, så er mit hoved rettet rimeligt op og hvis jeg skulle have 3d briller på, så tvivler jeg meget på, at man overhovedet kan holde ud at ligge i 90 grader og se tv. Jeg vil faktisk vove den påstand at meget få, hvis overhovedet nogen, ville ligge i 90 grader med briller på. Prøv lige at se det for dig....
Jeg tror nærmere man måske ville hælde mellem 20 og 40 grader i worst-case-scenario. Hvordan det så ser ud i de vinkler, ville nok være mere reelt at se.
Kratz skrev:Nu bevæger jeg mig godt nok ud på usikker grund, men jeg er ikke sikker på disse ting har noget med hinanden at gøre. Efter min vurdering skyldes problemet crosstalk primært for sløv responstid af LCD filteret, ikke hvilke hertz billedet kører med.
Det kan du sikkert have ret i. De 2 ting, behøver sikkert ikke at have noget at sige, i den sammenhæng.
Af Martin Sjøstrand
#106628
At du så er uenig, er jeg jo ret ligeglad med.
Det der, det er måske det sejeste jeg har hørt hele ugen... nu er den så godt nok også først lige startet

Skulle jeg så sige, at din opfattelse af anmeldelsen, den er jeg da ret ligeglad med?

Jeg kritiserer dig jo ikke (også derfor der er en smiley) Jeg prøver bare at fortælle hvorfor JEG måske syntes nogle af de ting kunne være relevante... men det er du jo så bare ligeglad med.... det må være nemt altid bare at have ret, og ikke ville have velmenende kommentarer fra andre
Jeg tror nærmere man måske ville hælde mellem 20 og 40 grader i worst-case-scenario. Hvordan det så ser ud i de vinkler, ville nok være mere reelt at se.
Nu kan jeg også begynde at blive skarp i munden her. ved 45 grader, er formørkelsen nok ca halvdelen af hvad du ser mellem billedet med 0 og 90 grader. Skal de poste et billede for hver 5 grad de tilter brillerne? Man kan vel selv forestille sig det så
Af xcardman
#106636
bare vent
OLED-TV op til 42 tommer i 2011

den udvikling kommer til at gå hurtig nu.
3D er ikke særlig velegnet på lcd tv
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#106638
wcc skrev:først tak for en god test. du nævner crosstalk problemet er det et problem der går væk ved brugen af et 400htz tv, jeg tænker på feks. phillips nye 3d tv.
LX950N har også "400 Hz". Det er dog ikke umiddelbart betinget af dette. Hz systemerne på LCD-TV er jo typisk systemer der bare beregner mellemliggende billeder. På lige præcis LX9500 som er med i testen er det et 200 Hz frame interpolation system (der beregner billeder) og et 200 Hz scanning backlight system (der forbedrer responstiden).

Men nej, umiddelbart vil det ikke betyde noget. Det er selve LCD panelet og de flydende krystaller inde i pixelsne, som skal være hurtigere.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#106639
selliah skrev:Er der forskel på det så kaldte crosstalk i forhold til skærmens størrelse? Eller er det, det samme ved alle modellerne fra de forskellige modeller? Og er det bare mine øjne der slår klik eller ser billedet generalt mere naturligt ud og fremstår flottere på LG hvor imod samsungs virker lidt for farvet og kunstigt?
Det kan blive mere synligt på en større skærm fordi spredningen mellem billederne til hhv. højre og venstre øje er lidt større.

Samsung er lidt kunstig fra start af, men den kan dog justeres (det kan LG ikke).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#106640
WhiteDog skrev:Farver kan der jo justeres på, så det er vel ret ligegyldigt i denne sammenhæng. At man vælger at bygge anmeldelsen på standard indstillingerne, må være ris til anmelderen og ikke produkterne.
Selvom en skærm har en menu til at indstille farver er det jo ikke ensbetydende med, at man kan justere farverne korrekt. Og en typisk bruger uden måleudstyr vil aldrig kunne gøre dette per øjemål, så hvordan dette kan blive en ligegyldig betragtning har jeg meget svært ved at se. Det er nærmere det modsatte.

Derudover, så kan LX950N - som nævnt i testen - ikke justeres når der vises 3D. Alle billedindstillinger deaktiveres simpelthen.
Ud over en ok anmeldelse, så synes jeg du glemte at nævne, at Samsung'en er i stand til at genererer 3D ud fra et 2D signal og endda "ok". Og hvad sker der med de 90 grader ? Undskyld, men hvem har brug for at se 3D i sofa-liggende tilstand. Du ligger jo heller ikke over 3 stole i biografen vel. Ganske uinteressant betragtning IMO
Ja, det kunne man godt have taget med. Jeg har inkluderet dette i den lange anmeldelsen af Samsung C8705, men jeg får lige et par ord med omkring dette i denne også.

Mht. brillerne, så sker ændringen flydende. Det er ikke kun ved 90 grader. Så hvis du hælder hovedet lidt, eller læner det op ad f.eks. kanten i din lænestol, så vil billedet også blive mørkere.
Men det jeg ikke forstår, er at du sammenligner LCD/LED 3D med Plasma 3D. For selvfølgelig vil den markant hurtigere opdatering som plasma er i stand til, give en bedre 3D oplevelse. Meningen var vel at det var Samsung vs. LG og ikke de 2 vs. en plasma.
Ja, men det er meget normalt at vi fører betragtninger fra andre produkter ind over. Grunden til at jeg inkluderer Panasonic VT20, er, at den pt. er vores reference for 3D billedkvalitet. Derfor vil vi også inddrage denne i kommende tests af 3DTV. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#106642
Martin Sjøstrand skrev:
Jeg tror nærmere man måske ville hælde mellem 20 og 40 grader i worst-case-scenario. Hvordan det så ser ud i de vinkler, ville nok være mere reelt at se.
Nu kan jeg også begynde at blive skarp i munden her. ved 45 grader, er formørkelsen nok ca halvdelen af hvad du ser mellem billedet med 0 og 90 grader. Skal de poste et billede for hver 5 grad de tilter brillerne? Man kan vel selv forestille sig det så
Ja præcis. Brillerne bliver mørkere i et meget flydende forløb. Det skyldes simpelthen de to polarisatorer som sidder hhv. i brillerne og i Tv'et, som modvirker hinanden. Når man laver en 90 graders vinkel skaber man en planpolarisator som lukker ned for alt lys.
Ved 45 grader vil man lukke af for halvdelen.