Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mpe030
#106630
Ja, men kan godt slukke for begge ting. Jeg er ikke lige ved TV'et, så jeg kan ikke huske præcis hvor det er.
===========
Tak tfp - du må meget gerne vende tilbage når du undersøgt nærmere da jeg ikke kan finde noget i menuerne eller i manualen.
Af netfors
#106634
Hej,

Jeg har et par spørsmål ang PVR funktionen.

Du skriver i testen, at man ikke kan optage et program og se et andet, da der kun er 1 tuner, men at man godt kan optage samtidig med man ser en dvd / blu-ray film over HDMI.
1. Kan man også optage et program, samtidig med man ser et andet program, der tidligere er optaget på hard disken?
2. Er PVR funktionen den samme på Samsungs 7 serie (PS50C7705)

mvh
#106653
Rasmus Larsen skrev:C7705 LED modellen er stort set identisk bortset fra design og LED Precision dimming, som dog ikke har noget betydningfuld effekt i praksis. Derfor bør du også kunne bruge denne test for C7705 modellen :)
Jeg har selv hatt både B7050, B6050, C7705 og har nå C8705. Det er stor foskjell på lyslekasje mellom 8705 og 7705.

C7705 sliter etter min mening med samme mengde lyslekasje som B6050. Det er også en mye mer behagelig bildeflate, "lysfordeling" på C8705 enn C7705.

Jeg mener absolutt det må være større forskjeller mellom C7705 og C8705 enn precision dimming.
Af knutrichard
#106654
netfors skrev:Hej,

Jeg har et par spørsmål ang PVR funktionen.

Du skriver i testen, at man ikke kan optage et program og se et andet, da der kun er 1 tuner, men at man godt kan optage samtidig med man ser en dvd / blu-ray film over HDMI.
1. Kan man også optage et program, samtidig med man ser et andet program, der tidligere er optaget på hard disken?
2. Er PVR funktionen den samme på Samsungs 7 serie (PS50C7705)

mvh
PVR funktionen er presis lik. Du kan ikke se et annet program mens du tar opp.
Af knutrichard
#106691
Rasmus Larsen skrev:
BUGz skrev:
Rasmus Larsen skrev:C7705 LED modellen er stort set identisk bortset fra design og LED Precision dimming, som dog ikke har noget betydningfuld effekt i praksis. Derfor bør du også kunne bruge denne test for C7705 modellen :)
det er da netop precision dimmer (+ reflektion minimering) der er den helt store forskæld fra 8705 og alle de andre modeller

så du må da meget gerne komme med en forklaring
Det er ikke nogen stor forskel. Det svarer blot til en auto dimming funktion i nogle få zoner. Jeg tror du forveksler Samsung Precision Dimming med egentlig local dimming systemer, som f.eks. det i LE850N.

Jeg anbefaler, at Precision Dimming slåes fra. På samme måde anbefaler jeg at dynamisk kontrast slåes fra (det er mere eller mindre det samme) og derfor er modellerne stort set identiske. :)
Jeg er helt uenig i din konklusjon. Se min andre post om 8705 vs 7705
Af Steen Bay
#107321
Hej Rasmus! I testen siger du at "Jeg kunne godt tænke mig at se scanning backlight teknologien i et Samsung TV", men ifølge testene af C6000 og C8000 på hdtvtest, så er det netop hvad funktionen 'LED Motion Plus' er, og den funktion er sat til 'off' i testene her på siden af C6005 og C8705.

P.S. - Jeg kan tilføje at hdtvtest målte C8000's 'motion resolution' til 1080 linier (ud af 1080!) med '200Hz Motion Plus' og 'LED Motion plus' (scanning/blinking backlight) aktiveret, og det må vel siges at være ganske pænt for et LCD TV.
Af Steen Bay
#107493
En søgning på 'Samsung LED Motion Plus' viser at Samsung introducerede scanning backlight teknologien med deres 81 serie i 2007. Wikipedia artiklen om 'HDTV blur' er også ganske interessant/oplysende læsning.

http://en.wikipedia.org/wiki/HDTV_blur

P.S. - Søgte lidt videre, og det lader til at 'LED Motion Plus' (scanning backlight) indtil i år kun har været anvendt på nogle få af Samsungs top-modeller såsom A950 og B8500 (udover 81 serien fra 2007), men det er altså ændret nu.
#116473
Hej Rasmus,
Super fin test og gennemgang af fjernsynet.

Kan du fortælle mig hvordan PiP aktiveres, på mit fjernsyn
er PiP menupunktet "ghosted",og sat til "fra" hvilket vil sige at man stryger forbi punktet uden mulighed for at aktivere det.

De bedste hilsner fra
Søren
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#116474
PiP virker kun til brug mellem eks. en HDMI-kilde og TV, og ikke til brug med 2 TV-kanaler (der er kun 1 tuner indbygget). Du skal derfor have tændt for udstyr på en anden port før den virker. I din manual burde det være beskrevet hvordan man kan kombinere inputs i PiP.
Af holmmorten
#135855
Jeg er pt. ved at kigge efter en Samsung 46" LED og har vendt blikket mod enten deres 7 serie eller 8 serie. Årsagen til dette er, at jeg meget gerne vil have PVR, hvilket ikke ses i deres 6 serie og nedefter.

Men kan TV'et virkelig afspille ISO, MKV osv. fra en harddisk? Jeg havde min 2,5" HD med ind i Elgiganten den anden dag, hvor jeg ville forsøge mig. Jeg havde lagt film på i 3 forskellige formater: ISO, MKV og IFO. Den kunne kun afspille IFO og så skulle man starte hver enkelt IFO film og så skifte efterhånden som den løb ud (der er flere IFO filer til hver film). Jeg prøvede på flere af deres fjernsyn, og det var det samme gældende for dem alle - ingen af dem kunne overhovedet se ISO og MKV filerne?
Kan det have noget at gøre med formateringen? det undrer mig bare, at den så sagtens kan læse filerne? Kan man forvente, at den f.eks. vil kunne afspille film fra NAS?
Dernæst - vil det overhovedet kunne betale sig at købe TV lige nu, medmindre man får det billigt? Har hørt noget om, at Samsung kommer med nye modeller lige om hjørnet - så skal de gamle vel væk til fordel for lidt ny teknologi og måske lavere priser (det plejer at være tendensen som tiden går jo :-) )

MVH

Morten
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#135856
Det kunne jo også være det codec du bruger til dine MKV-film. MKV er kun en container, så hvis det du putter indeni ikke passer til TV'ets formåen, så virker filen ikke.
Af casiraghi
#135858
holmmorten skrev:Jeg er pt. ved at kigge efter en Samsung 46" LED og har vendt blikket mod enten deres 7 serie eller 8 serie. Årsagen til dette er, at jeg meget gerne vil have PVR, hvilket ikke ses i deres 6 serie og nedefter.

Men kan TV'et virkelig afspille ISO, MKV osv. fra en harddisk? Jeg havde min 2,5" HD med ind i Elgiganten den anden dag, hvor jeg ville forsøge mig. Jeg havde lagt film på i 3 forskellige formater: ISO, MKV og IFO. Den kunne kun afspille IFO og så skulle man starte hver enkelt IFO film og så skifte efterhånden som den løb ud (der er flere IFO filer til hver film). Jeg prøvede på flere af deres fjernsyn, og det var det samme gældende for dem alle - ingen af dem kunne overhovedet se ISO og MKV filerne?
Kan det have noget at gøre med formateringen? det undrer mig bare, at den så sagtens kan læse filerne? Kan man forvente, at den f.eks. vil kunne afspille film fra NAS?
Dernæst - vil det overhovedet kunne betale sig at købe TV lige nu, medmindre man får det billigt? Har hørt noget om, at Samsung kommer med nye modeller lige om hjørnet - så skal de gamle vel væk til fordel for lidt ny teknologi og måske lavere priser (det plejer at være tendensen som tiden går jo :-) )

MVH

Morten
Mit c8705 har ingen problemer med .mkv filer. så om det er formatet på dine .mkv filer der ikke er rigtige eller noget andet kan jeg ikke lige sige :)

Priserne er allerede dumpet en masse på de gamle modeller, men kan da godt være de falder mere
Af holmmorten
#135864
hvordan ligger filerne på din HD? Og hvordan er den formateret? Spekulerede også over om det mon var hastigheden på HD, når det kun er en 2,5", men det burde ikke være et issue.....
Har du forsøgt at streame fra NAS?
Af VK
#147464
Hej alle!
Har ikke TV'et foran mig, men sidder og bladrer i manualen.

Kan det virkelig passe, at man kun kan optage maks. 90min, altså, er det ikke harddiskens kapacitet der bestemmer det ?
(manualen, side 40)
The Time shift Mode operates for a maximum of 90 minutes.
Læste de tidligere indlæg om kun én DVB-tuner,men kunne ikke lige finde i manualen om man:

Kan optage fra en kanal mens TV'et er slukket/standby, så billedet er slukket, men PVR'en kører ?

Eller, er man nødt til at investere i en separat HD-optager for at have de ting med ?