Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#105670
Testen af Samsungs C8705 serie er nu online. Vi har testet 40" UE40C8705. C8705 serien er et 3DTV med 200 Hz, Edge LED, DLNA, Internet og et tyndt deisng i titanium look.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1277374935

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#105672
C7705 LED modellen er stort set identisk bortset fra design og LED Precision dimming, som dog ikke har noget betydningfuld effekt i praksis. Derfor bør du også kunne bruge denne test for C7705 modellen :)
Af mhca
#105675
Tak for anmeldelsen.

Jeg vil se om de kalibreringsindstillinger kan benyttes på mine forældres 46" TV og så evt. med lidt opjusteret backlight til de lyse dagstimer.

Kan man godt benytte samme RGB offsets eller er det typisk på disse at individuelle eksemplarer afviger mest? Eller kan man typisk opnå lidt forbedring ved disse indstillinger fremfor slet ikke at røre dem?

I har kalibreret ud fra Movie profilen.
Jeg har aldrig forstået det med Movie og standard profiler. Er der decideret forskelle på mulighederne i profilerne (fx. justeret et sted man ikke kan rode) eller har de bare fra start af nogle forskellige indstillinger?
Jeg tænker om det er muligt at justere Movie og Standard til fuldstændigt identisk billede, men hvor man fx på Standard aktiverer en smule Motion Plus forbedring til fx. fodbold, hvor jeg synes, at det hjalp en smule?




Jeg er i øvrigt overrasket over at fjernbetjeningen kører på RF:
Fjernbetjeningen bruger også RF-signaler i stedet for infrarøde signaler, hvilket betyder, at du stort set kan pege i alle retninger og Tv’et vil fortsat modtage signalet. Fantastisk.
Min opfattelse, da jeg installerede TV'et hos mine forældre, var at den var utroligt ringe, hvis min far kom lidt i vejen for den ene side af fjernsynet. Så reagerede det slet ikke på mine tryk. Jeg havde derfor mistanke om, at det lyse rum og min far skyggede for IR-signalet, men det kan så ikke have været tilfældet.
Afstanden til TV'et var ca 3-3.5 meter.
Er RF generelt meget følsomt over for mennesker, der skærmer?



Ang. lyden, så synes jeg også, at jeg har hørt den værre. Jeg kunne sagtens holde den ud, uden at benytte det tilsluttede mini-anlæg.
Har du i øvrigt forsøgt at tilslutte højttalere til den analoge udgang?
Spiller disse samtidigt med TV'ets højttalere registrerer man et tydeligt ekko på mine forældres skærm.
Jeg har læst på andre (ældre) Samsung TV var dette også tilfældet og skyldes formentlig at delayet er indstillet forskelligt i servicemenuen. Jeg har ikke selv rodet med dette.
Men hvis I ikke har leget med ekstern lydkilde, så har I formentlig ikke oplevet dette.


Mvh. Martin
Af Sopasam
#105681
Tak for anmeldelsen - en fornøjelse at læse dine anmeldelser.
Nu kunne det så være kanon med en anmeldelse af Samsungs Plasma PS50C7705YS og sammenligne de 2 skærmes forttrinligheder/svagheder.
Er der en sådan på vej?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#105682
mhca skrev:Tak for anmeldelsen.

Jeg vil se om de kalibreringsindstillinger kan benyttes på mine forældres 46" TV og så evt. med lidt opjusteret backlight til de lyse dagstimer.

Kan man godt benytte samme RGB offsets eller er det typisk på disse at individuelle eksemplarer afviger mest? Eller kan man typisk opnå lidt forbedring ved disse indstillinger fremfor slet ikke at røre dem?
Der er her Tv typisk afviger, så brug dem med forbehold. Jeg tror dog det er en generel tendens at movie profilen (eller warm2 farvetemperaturen er det jo egentlig) er for rødlig. Derfor må grundreglen være at skrue op for blå.
I har kalibreret ud fra Movie profilen.
Jeg har aldrig forstået det med Movie og standard profiler. Er der decideret forskelle på mulighederne i profilerne (fx. justeret et sted man ikke kan rode) eller har de bare fra start af nogle forskellige indstillinger?
Jeg tænker om det er muligt at justere Movie og Standard til fuldstændigt identisk billede, men hvor man fx på Standard aktiverer en smule Motion Plus forbedring til fx. fodbold, hvor jeg synes, at det hjalp en smule?
På nogle Tv er der forskel på profilerne, og forskelle på hvad man kan kalibrere. På f.eks. Panasonics Tv er der også forskel på lysstyrken på de forskellige profiler.

Men nej, på C8705 kan du også sagtens tage udgangspunkt i Standard profilen. :)
Jeg er i øvrigt overrasket over at fjernbetjeningen kører på RF:

Min opfattelse, da jeg installerede TV'et hos mine forældre, var at den var utroligt ringe, hvis min far kom lidt i vejen for den ene side af fjernsynet. Så reagerede det slet ikke på mine tryk. Jeg havde derfor mistanke om, at det lyse rum og min far skyggede for IR-signalet, men det kan så ikke have været tilfældet.
Afstanden til TV'et var ca 3-3.5 meter.
Er RF generelt meget følsomt over for mennesker, der skærmer?
Det er vist en fejl som jeg har fået copy pasted in fra B8050. Den kører på infrarød. Det er rettet nu :)
Jeg brugte mest iPhone og iPod i forbindelse med testen. Det er noget lettere og her skal du ikke tage hensyn til vinklen.
Ang. lyden, så synes jeg også, at jeg har hørt den værre. Jeg kunne sagtens holde den ud, uden at benytte det tilsluttede mini-anlæg.
Har du i øvrigt forsøgt at tilslutte højttalere til den analoge udgang?
Spiller disse samtidigt med TV'ets højttalere registrerer man et tydeligt ekko på mine forældres skærm.
Jeg har læst på andre (ældre) Samsung TV var dette også tilfældet og skyldes formentlig at delayet er indstillet forskelligt i servicemenuen. Jeg har ikke selv rodet med dette.
Men hvis I ikke har leget med ekstern lydkilde, så har I formentlig ikke oplevet dette.
Ja, men bestemt også bedre :)
Nej jeg har kun prøvet at tilslutte et ekstern anlæg med digital lyd.

Har du prøvet at slå 200 Hz fra og se hvad der sker? Det er jo en eller anden form for forsinkelse i signalvejen må man gå ud fra.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#105684
Sopasam skrev:Tak for anmeldelsen - en fornøjelse at læse dine anmeldelser.
Nu kunne det så være kanon med en anmeldelse af Samsungs Plasma PS50C7705YS og sammenligne de 2 skærmes forttrinligheder/svagheder.
Er der en sådan på vej?
Yes, C7705 plasma er på vej hertil. Der er dog problemer med at få den på lager hos Samsung, og den er vist også tørlagt hos forhandlerne lige nu. Men vi får den bestemt. Jeg er bare ikke helt sikker på hvornår. :)
Af jszpirt
#105686
Kære Rasmus.

Tak for en fin anmeldelse.

Kan du ikke også teste følgende ved Samsungs DLNA-løsning:

1. Om de kan afspille mkv-filer med DTS-lyd over DLNA? (virker ikke nu)
2. Om de kan pause, ff/rw HD-filer via DLNA? (virker ikke nu)
3. Om PIP virker i EPG? (virker ikke nu)
4. Hvor lang tid tager det at loade en kodet tv-kanel fx via YouSee's digitale kortlæser (DVB-C)? (Tager 3-4 sekunder nu)
5. Om srt-subtitles virker via DLNA? (virker ikke nu)
6. Hvor lang ventetid der er mellem billeder i fx 10-12 MP over DLNA? (Tager 5-8 sekunder nu)
Af mhca
#105687
Tak for svarene Rasmus.

Jeg vil prøve at justere på farverne og se om de kan blive lidt mindre rødlige, uden at jeg gør dem blå-kolde.



Jeg har forsøgt at slå 200Hz fra i forbindelse med billedtest, men jeg tror ikke, at jeg på samme tid havde ekstern lyd på, så det kan da godt være, at det hjælper.
Folk skrev som forklaring at TV'ets højttaleres lyd var sat med delay, så de tog højde for billedbehandlingens forsinkelse af billedet, men at dette delay ikke var korrekt for den analoge udgang, som derfor kom relativt set for tidligt.



EDIT/Ekstra:
Rasmus. Måske du i anmeldelsen skulle rette teksten fra "Pris og forhandler" til "Pris og forhandler for 46" modellen" eller noget i den stil.
Det kunne ske, at nogle læsere hurtigt klikkede på linket og så prisen på 17.000 kr. og forbandt det med den testede 40". 40" modellen er trodsalt noget billigere.
Senest rettet af mhca 24. jun 2010, 14:36, rettet i alt 1 gang.
Af mhca
#105689
jszpirt, hvad mener du med "virker ikke nu"?

Er det på 2009 modellerne, at det ikke virker, eller hvordan skal det forstås?

Jeg kan desværre ikke selv hjælpe, men ellers er det spændende hvad Rasmus har tid til at undersøge.
Af kjeppesen
#105691
Jeg ser frem til anmeldelser af Philips 9705H og den måske kommende VT20 i 42 og 46", som jeg måske finder mere interessant.

Er der nogen tidshorisont for hvornår i modtager disse Rasmus?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#105696
Umiddelbart så er VT20 testet, så der vil nok være andre modeller, som er mere relevante at se på. Også selvom størrelsen er anderledes ift. det eksemplar vi så på.
Af Nico
#105699
kjeppesen skrev:Jeg ser frem til anmeldelser af Philips 9705H og den måske kommende VT20 i 42 og 46", som jeg måske finder mere interessant.

Er der nogen tidshorisont for hvornår i modtager disse Rasmus?
Ej hold nu... Det er sku da totalt unødvendigt når den er testet i 50"..
Af HIFI61
#105700
Et eller andet sted så har jeg indtryk af at til alm. brug virker det som om man kan ligeså godt købe UE46B8050 ,eller tag jeg fejl.
Jeg er ligegkad med 3D,ser alm.udsendelser samt dvd
mvh
Max