Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#135856
Det kunne jo også være det codec du bruger til dine MKV-film. MKV er kun en container, så hvis det du putter indeni ikke passer til TV'ets formåen, så virker filen ikke.
Af casiraghi
#135858
holmmorten skrev:Jeg er pt. ved at kigge efter en Samsung 46" LED og har vendt blikket mod enten deres 7 serie eller 8 serie. Årsagen til dette er, at jeg meget gerne vil have PVR, hvilket ikke ses i deres 6 serie og nedefter.

Men kan TV'et virkelig afspille ISO, MKV osv. fra en harddisk? Jeg havde min 2,5" HD med ind i Elgiganten den anden dag, hvor jeg ville forsøge mig. Jeg havde lagt film på i 3 forskellige formater: ISO, MKV og IFO. Den kunne kun afspille IFO og så skulle man starte hver enkelt IFO film og så skifte efterhånden som den løb ud (der er flere IFO filer til hver film). Jeg prøvede på flere af deres fjernsyn, og det var det samme gældende for dem alle - ingen af dem kunne overhovedet se ISO og MKV filerne?
Kan det have noget at gøre med formateringen? det undrer mig bare, at den så sagtens kan læse filerne? Kan man forvente, at den f.eks. vil kunne afspille film fra NAS?
Dernæst - vil det overhovedet kunne betale sig at købe TV lige nu, medmindre man får det billigt? Har hørt noget om, at Samsung kommer med nye modeller lige om hjørnet - så skal de gamle vel væk til fordel for lidt ny teknologi og måske lavere priser (det plejer at være tendensen som tiden går jo :-) )

MVH

Morten
Mit c8705 har ingen problemer med .mkv filer. så om det er formatet på dine .mkv filer der ikke er rigtige eller noget andet kan jeg ikke lige sige :)

Priserne er allerede dumpet en masse på de gamle modeller, men kan da godt være de falder mere
Af holmmorten
#135864
hvordan ligger filerne på din HD? Og hvordan er den formateret? Spekulerede også over om det mon var hastigheden på HD, når det kun er en 2,5", men det burde ikke være et issue.....
Har du forsøgt at streame fra NAS?
Af VK
#147464
Hej alle!
Har ikke TV'et foran mig, men sidder og bladrer i manualen.

Kan det virkelig passe, at man kun kan optage maks. 90min, altså, er det ikke harddiskens kapacitet der bestemmer det ?
(manualen, side 40)
The Time shift Mode operates for a maximum of 90 minutes.
Læste de tidligere indlæg om kun én DVB-tuner,men kunne ikke lige finde i manualen om man:

Kan optage fra en kanal mens TV'et er slukket/standby, så billedet er slukket, men PVR'en kører ?

Eller, er man nødt til at investere i en separat HD-optager for at have de ting med ?
Af Mysen
#147466
Timeshift kan aktiveres til at at starte automatisk. Det betyder, at du kan pause og spole tilbage og den slags. Det er denne, der stopper efter 90 minutter, og den stopper også hver gang, du skifter kanal, hvor den så starter forfra på en ny kanal. Timeshift bruger midlertidig lager, og denne er fra fabrikkens side bestemt til at vare 90 minutter. Det er jo heller ikke særlig tit, man får brug for at pause i mere end 90 minutter.

Du kan godt optage mere end 90 minutter med den almindelige optagefunktion. Den kaldes "optagetid", mens timeshift er den anden funktion, der tillader folk at gå på toilettet, brygge kaffe og hente øl, - uden at miste et sekund af udsendelsen.

Du kan godt slukke tv'et, når det optager, eller når det er sat til at optage. Det tænder kun tuner og harddisk, når den skal optage.
Af VK
#147510
>Mysen

Jeg takker for info!
En anden ting, jeg synes ikke der står noget om hvilken format/kvalitet video bliver optaget i ? :o

Er man også tvunget til at optage det hele med DRM, som det slet ikke kan afspilles andre steder end det pågældende TV ?
Af Mysen
#147519
Jeg ved ikke. hvilket format den optager i, men det er ikke specielt komprimeret..

Og du har ret: Man kan kun afspille det man optager på det gældende tv. Filsystemet den optager på er parret til det ene tv.