Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#105411
selliah skrev:Tak for billederne af tykkelsen :)
Jeg har lige endnu et spørgsmål, kan man slukke for lysene på tv'et så det kun er skærmen der lyder op og ikke logo og standby lys osv.?
Ja, begge to. Når Tv'et er tændt lyser stand-by knappen ikke, men man kan også vælge at slukke den, når Tv'et står i stand-by.

Logo knappen kan også slukkes når Tv'et er tændt, så rammen er stort set helt sort, og blank. :)
Af Super Dexter
#105418
Hej Rasmus.
Jeg synes virkelig du gør et godt stykke arbejde her på siden, og jeg beundre din tålmodighed i sådan en tråd som denne, der en kort overgang kørte lidt af sporet.
Kan jeg ikke få din personlige vurdering af design og kvalitet på fjernsynet. Virker det som god kvalitet, er materialerne i top, og hvordan ser det generelt ud. Er det et smukt fjernsyn, med masser af wau effekt. Her tænker jeg både tændt og slukket?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#105438
Rasmus Larsen skrev:
Gaco skrev:Trist at input laggen ikke kan kvantificeres.. Så hvad ligger egentlig bedst mht. input lag?
Tænker du her på 3DTV eller bare generelt?
Inputlag kan godt kvantificeres, men for at få det helt rigtige tal, så skal man bruge en CRT-skærm samtidigt, og det har vi ikke. Måden at gøre det på er at køre CRT-skærmen og TV'et/monitoren i clonemode fra et grafikkort og så køre et stopur på skærmen med hundrededele på counteren. Med et kamera nappes så et billede med hurtig lukketid og så sammenlignes tallet på TV'et med det på CRT-skærmen. CRT-skærmen vil være den hurtigste, og forskellen på de to tal vil være dit inputlag.
Af selliah
#105459
Hej igen Rasmus
Jeg har lige et sidste spørgsmål til tv'et :)
Er der mulighed for at modtage 3D tv med parabol på dette tv? så som Eurosport 3D som var oppe i anledningen af french open :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#105497
Super Dexter skrev:Kan jeg ikke få din personlige vurdering af design og kvalitet på fjernsynet. Virker det som god kvalitet, er materialerne i top, og hvordan ser det generelt ud. Er det et smukt fjernsyn, med masser af wau effekt. Her tænker jeg både tændt og slukket?
Jeg kan personligt godt lide det. Den ekstremt smalle ramme omkring Tv'et er efter min mening en flot detalje, og gør også, at et 47 tommer Tv faktisk virker ganske diskret. Det fleste tror ikke på det er 47 tommer før det rent faktisk tændes.

Tv'et er tyndt, hvilket er en god ting i min personlige bog. Det er meget minimalistisk og uden alt for forstyrrende elementer. Selv logoet og strømindikatoren kan slukkes, så fronten ser ekstremt simpel ud.

Jeg er dog ikke så vild med, at fronten reflekterer så meget lys. Jeg er heller ikke vild med at stikkene vender som de gør. Det betyder, at man har svært ved at hænge det tæt op ad væggen, hvilket jeg ellers personligt foretrækker, hvis det er et Tv jeg selv skal vægmontere i min stue.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#105498
selliah skrev:Hej igen Rasmus
Jeg har lige et sidste spørgsmål til tv'et :)
Er der mulighed for at modtage 3D tv med parabol på dette tv? så som Eurosport 3D som var oppe i anledningen af french open :)
Ikke direkte i Tv'et, da der ikke er nogen DVB-S tuner til parabol indbygget.

Det kan dog godt modtages via en parabol boks - også de eksisterende. 3D signalet fra French open blev sendt i det såkaldte side-by-side format, og det kan en helt almindelig modtager godt modtage. Side-by-side betyder, at du har to billeder ved siden ad hinanden, og der skal så aktiveres en side-by-side funktion i 3DTV, som "blander" de to billeder sammen, så det fremstår som 3D.

Det er ikke helt ægte 3D, og hvis Tv udbyderne sender 3DTV signaler ligesom 3D Blu-ray eller 3D spil fra PS3 håndteres, så vil det kræve en ny parabol-boks. Men alt tyder på, at 3D over antenne, kabel-tv og parabol bliver i side-by-side formatet. Og så bliver Blu-ray og 3D spil i frame sequential. Alle 3DTV kan dog vises begge formater. :)
Af selliah
#105705
Hej igen Rasmus,
Det lyder godt.
Ved du noget om hvornår den præcis vil lande i handlen og om der er nogle butikker der evt. har den på lager nu?
Jeg har lige afleveret mit Samsung tilbage nemlig da LG virker som et bedre og billigere tv :)
Af Lenning
#106855
Hej
Jag har varit i två affärer i Sverige för att titta på 55LX950N. Ingen av apparaterna hade inställningsmöjlighet för THX i bildmenyn eller bluetooth. Jag har även talat med LG i Sverige som bekräftar att så är fallet med modell 950N.
Det verkar som ni inte testat den nordiska modellen utan modellen för övriga Europa som inte kan köpas här.

MVH Lenning
Af kaja69
#143522
Er der pause- og optagefunktionalitet i TVet?

47LX950N kan i dag købes for 9k. Er der bedre LCD/LED TV på markedet i dag i den prisklasse? NB jeg er ligeglad med 3D.