Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xcardman
#104995
Har den 10,000,000:1 i kontrast og 0.5 i respons tid
ikke at man kan bruge det til så meget

men troede det var samme panel som kommer i phillips topmodel 2010

ellers fin test som du plejer og lave dem
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#104996
xcardman skrev:Har den 10,000,000:1 i kontrast og 0.5 i respons tid
ikke at man kan bruge det til så meget

men troede det var samme panel som kommer i phillips topmodel 2010

ellers fin test som du plejer og lave dem
Jeg har rettet til 10.000.000:1 i specifikationslisten. Men den er angivet til 1 ms på LGs side f.eks. her: http://www.lg.com/us/tv-audio-video/tel ... LX9500.jsp
Men nej, det har dog ikke den store betydning i praksis :)

Philips kommer så vidt jeg ved til at bruge Sharps panel i deres topmodel. Hvis de vel og mærke kan få tilgang til panelerne, som der vist er stor efterspørgsel på.
Af Gaco
#104999
Virkeligt ærgeligt med det crosstalk. I en græsk anmeldelse udtales (og følgende er løst oversæt vha. google translate):
We want to clarify from the outset that the TV we had available to us was pre-production (sample) which means that, as seen in the field of 3D image has not been fully optimized.

There was a strong shadow on the left side of the screen (see photo), and was particularly strong and Crosstalk.

We have seen abroad the same TV to work correctly in 3D and the only thing left is to come into our hands a complete product to express our opinion.

For this reason it will not cite an opinion on the 3D image of this television ...
- http://translate.google.com/translate?h ... google.com


De siger med andre ord at de har set LX950 Tv'et i udlandet (på en elektronik-messe kan man formode) og at det virkede bedre der, og at de derfor ikke vil bedømme 3D delen af fjernsynet før LG officielt udgiver det og har færdigoptimeret deres 3D håndtering i softwaren. Rasmus har du hørt fra LG angående dette? Er der nogen indikationer på at dette crosstalk problem kan rettes helt eller delvist op i kommende firmware updateringer?

Jeg lægger også mærke til at LE850N fik en "topanbefaling" og at LX950N ikke gør det. Siden at de to er næsten helt identiske bortset fra 3D, skyldes den manglende "topanbefaling" så at du synes at crosstalk problemet er så stort at man ikke rigtig får det man betaler ekstra for, i en tilstrækkeligt grad?

Hvis jeg blot havde nogen vished om at LG er i stand til at rette op på crosstalk problemet ville det gøre dette fjernsyn umådeligt meget mere interessant. For 2D billedet virker jo, omend ikke perfekt, så rigtig overbevisende langt hen af vejen.
Af selliah
#105010
Hej Rasmus,
Du kunne vel ikke have mulighed for at tage et billede at tv'et fra siden, jeg brænder for at vide hvor tykt det egentlig er
Af hlh
#105021
Jeg er uenig

Selvfølgelig er de falende respondstider et udtryk for at der sker et udvikling i at LCD skærme bliver bedre på dette område.

Det mangler i øvrigt en måling af kontrast forholdet (hvordan kan det være at denne måling mangler)

Som Rasmus også bemærker er dette drevet af back light scanning som er en teknologi udviklet af Philips (som der ikke gives meget kredit til)

Det er Philips nye modeller i 9000 serien som har en responstid på 0,5 ms.

Det mangler i øvrigt en måling af kontrast forholdet

Det er underligt at flatpanels.dk ikke er klar over at der findes en leverance aftale mellem Sharp og Philips. Dette er almen viden og også annoceret via diverse medier. Det er således klar at Philis 2010/2011 modeller vil have paneler fra sharp (og LG som er de primære leverandører af paneler til Philips)
Af JustmeFW
#105043
Vet du om dette er en "preproduction" modell eller en som er identisk med de som kommer i butikkene?
Brugeravatar
Af michelskovbo
#105046
hlh skrev: Det er underligt at flatpanels.dk ikke er klar over at der findes en leverance aftale mellem Sharp og Philips. Dette er almen viden og også annoceret via diverse medier. Det er således klar at Philis 2010/2011 modeller vil have paneler fra sharp (og LG som er de primære leverandører af paneler til Philips)
Sharp er leverandør til flere store producenter. Dette tror jeg nu godt flatpanels er klar over :)
Af hlh
#105053
Hvis det er tilfældet er det da mærkeligt at rasmus kan være i tvivl om at philips kan få Sharp paneler. philis har langsigtet aftale om at aftage paneler fra Sharp. Dette har som sagt været offenligt gjort i diverse medier
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#105278
hlh skrev:Det mangler i øvrigt en måling af kontrast forholdet (hvordan kan det være at denne måling mangler)
Fordi vores måler ikke kan gå under 0.02 cd/m2, dvs. sortniveuet måles til 0.
hlh skrev:Som Rasmus også bemærker er dette drevet af back light scanning som er en teknologi udviklet af Philips (som der ikke gives meget kredit til)
Og PVA panelerne er udviklet af Samsung. SPDIF er udviklet af sony og Philips osv. osv. Vi kunne jo blive ved med at remse ophavet til enhver teknologi op indtil vi løb tør for spalteplads. Som en ivrig Philips-fortaler, så kan jeg forstå at det går dig på, men vore øvrige læsere tager sig ikke specielt meget af hvem der opfandt den dybe tallerken i sin tid.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#105286
Gaco skrev:Virkeligt ærgeligt med det crosstalk. I en græsk anmeldelse udtales (og følgende er løst oversæt vha. google translate):
We want to clarify from the outset that the TV we had available to us was pre-production (sample) which means that, as seen in the field of 3D image has not been fully optimized.

There was a strong shadow on the left side of the screen (see photo), and was particularly strong and Crosstalk.

We have seen abroad the same TV to work correctly in 3D and the only thing left is to come into our hands a complete product to express our opinion.

For this reason it will not cite an opinion on the 3D image of this television ...
- http://translate.google.com/translate?h ... google.com

De siger med andre ord at de har set LX950 Tv'et i udlandet (på en elektronik-messe kan man formode) og at det virkede bedre der, og at de derfor ikke vil bedømme 3D delen af fjernsynet før LG officielt udgiver det og har færdigoptimeret deres 3D håndtering i softwaren. Rasmus har du hørt fra LG angående dette? Er der nogen indikationer på at dette crosstalk problem kan rettes helt eller delvist op i kommende firmware updateringer?
Vi har hele tiden lagt vægt på overfor LG, at vi gerne ville have en med fungerende 3D, så derfor fik vi heller ikke et sample uden. Den som fullhdgr har fået, har været et andet eksemplar, hvor 3D effekten ikke fungerede. :)

Der kan måske gøres noget med firmware, men indtil videre (og nu vil jeg ikke afsløre for meget omkring Samsung C8000 testen, da den ikke er færdig), så har alle 3D LCD-TV crosstalk.
Jeg lægger også mærke til at LE850N fik en "topanbefaling" og at LX950N ikke gør det. Siden at de to er næsten helt identiske bortset fra 3D, skyldes den manglende "topanbefaling" så at du synes at crosstalk problemet er så stort at man ikke rigtig får det man betaler ekstra for, i en tilstrækkeligt grad?
Ja, præcis. Når man kan få LE8500 noget billigere, og LX9500 og LE8500 er stort set identiske bortset fra 3D, så synes jeg LE8500 fortjener vores Award, men LX9500 ikke er tildelt den pga. 3D delen, som ikke overbeviser 100 %.
Senest rettet af Rasmus Larsen 21. jun 2010, 13:32, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#105287
selliah skrev:Hej Rasmus,
Du kunne vel ikke have mulighed for at tage et billede at tv'et fra siden, jeg brænder for at vide hvor tykt det egentlig er
Jo, naturligvis. Nedenfor er der tre billeder, hvor den sammenlignes med Samsung C8705. De er mere eller mindre samme tykkelse.

http://www.flatpanels.dk/billeder/lglx9500thin-1.jpg
http://www.flatpanels.dk/billeder/lglx9500thin-2.jpg
http://www.flatpanels.dk/billeder/lglx9500thin-3.jpg
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#105290
hlh skrev:Jeg er uenig

Selvfølgelig er de falende respondstider et udtryk for at der sker et udvikling i at LCD skærme bliver bedre på dette område.

Det mangler i øvrigt en måling af kontrast forholdet (hvordan kan det være at denne måling mangler)
Hvad er du uenig i?

Kontrastforhold er som ordet angiver et forhold. Det er ikke muligt at dividere med 0, og da sortniveauet måles til 0 cd/m2, så kan der naturligvis ikke udregnes et forhold.
Som Rasmus også bemærker er dette drevet af back light scanning som er en teknologi udviklet af Philips (som der ikke gives meget kredit til)

Det er Philips nye modeller i 9000 serien som har en responstid på 0,5 ms.
Nej, den har ikke en responstid på 0,5 ms. Specifikationer er ikke det samme som praksis. Specifikationen for reponstid er udtryk for det hurtigste gråtone-gråtone farveskift, f.eks. grøn til rød (farverne tilføjes blot med farvefiltre). Men det er ikke sikkert, at farveskiftet fra f.eks. sort til lilla er lige så hurtigt.
Der er tidligere blevet lavet en del målinger på dette, og 2 ms LCD paneler kunne let have helt op til 60-80 ms i visse farveskift.
Det er underligt at flatpanels.dk ikke er klar over at der findes en leverance aftale mellem Sharp og Philips. Dette er almen viden og også annoceret via diverse medier. Det er således klar at Philis 2010/2011 modeller vil have paneler fra sharp (og LG som er de primære leverandører af paneler til Philips)
Selvfølgelig er vi klar over det. Det er også nævnt i tidligere artikler her på siden for lang tid siden. Men det har jo ikke noget med anmeldelsen at gøre.

Sharp har i øvrigt leveret paneler til Philips gennem mange år. Det er ikke noget nyt. Det nye er blot, at Sharps nye Sakai fabrik også skal levere til Philips og Sony.
Senest rettet af Rasmus Larsen 21. jun 2010, 13:38, rettet i alt 1 gang.