Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#103361
Hej,

vi har lige fået abonnement på Canal Digital og opsat parabol og boks i går.
Men nogle af programmerne vises i et forkert format, hvor de bliver for brede, ligesom når en gammel film i 4:3 format ses i 16:9.
Det ser ud som at gælde for flere af (alle?) HD kanalerne, hvor man heller ikke kan se hele logoet for f.eks. Eurosport, og Charlie er også for bred.

Hvordan skal jeg indstille billedet, så alle kanaler vises i korrekt format?

Hilsen
Jeanette
Brugeravatar
Af MigSelv
#103396
Hej
Er din Canal Digital boks med HDD/ PVR? Hvis den er, skal du trykke på tasten der hedder " on demand" symbolet er en pil der peger ned. Denne taste skifter mellem "stretch" og normal størrelse.
Boks uden HDD/PVR, der skal du bruge HD tasten, denne har 3 forskellige billedformater.

Hilsen

Jens
Af Jeanette
#103397
Hej Jens,

tak for svar - og jeg kan se, at det virker for film, der er optaget i 4:3 format. (Min boks er Canal Digitals HDTV-boks med harddisk).

Men Eurosport HD kan jeg ikke styre med den knap - den bliver ved med at være strukket ud i bredden, så logoet kun kan ses halvt. Så den må skulle indstilles på en anden måde?

Hilsen
Jeanette
Brugeravatar
Af MigSelv
#103400
Hej
Hvis din boks er tilsluttet med HDMI kabel, skal du vælge Menu - set up - billedindstillinger. Dit valg skal helst være 1080i, dette sørger automatisk for 16/9 billedformat.
Dit TV skal enten være i 16/9 eller auto under format indstillinger.
Brugeravatar
Af MigSelv
#103423
Hej
Velbekomme.