Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Peter VTEC
#101009
Jeg er godt klar over at det måske er lidt svært med den store prisforskel der er, men det jeg spørger lidt ind til er om VT20 nu også er "det bedste tv" på markedet idag som der står i konklusionen. For med testen af BV7-55 blev det netop udnævnt til det tv der kom allertættest på Pioneers reference status overhovedet. Så jeg ville egentlig bare vide om B&O er overgået af VT20... stor prisforskel eller ej.
Af Jeden
#101013
Jeg har lige fået tv'et og jeg synes det er rigtig lækkert. Nu har jeg lavet dine justeringer, men jeg synes faktisk at Normal billedindstilling er lidt klarere i billedet og THX profilen er lidt mat. Jeg ved godt at dine kalibreinger er de bedste, men det er jo også smag og behag.
Af iznogood
#101014
Hej Rasmus,

Tak for en fin test. Du skriver:

Mens man optager, er man dog begrænset en smule. Fordi Tv’et kun har én DVB-T tuner, skal man blive på kanalen. Prøver man at skifte væk fra programmet, så melder skærmen, at optagelsen samtidig afsluttes og det skal man acceptere manuelt.

Betyder det at man ikke kan optage fra DVB-C tuneren og samtidig se en anden kanal på DVC-T tuneren?

Hvor tykt er VT20?
Af Rod1983
#101019
Rasmus Larsen skrev:
Rod1983 skrev:God anmeldelse rasmus. En ting der undre mig er sort niveauet. På hdtvtest.co.uk har de målt det helt ned til 0.006cd/m2 ;;). Jeg troede ikke at der var så stor forskel på "B" og "E"-modellerne? :s Eller er der?
De har fået fat i noget lidt bedre udstyr henne på hdtvtest.co.uk. Det kan være svært at sammenligne på tværs af måleenheder - primært når det ikke er de samme. Derfor skal hdtvtest.co.uks måling helst sammenlignes med deres måling på Pioneer KURO, mens vores skal sammenlignes med vores egen måling på Pioneer KURO.

Jeg må dog stille mig lidt undrende overfor hdtvtests måling 0,006 cd/m2 lyder usandsynligt lavt. Jeg observerede, at VT20 bestemt ikke er fuldstændig sort i et helt mørkt lokale. Det samme observerede bantam i hans test og gik endda så langt som til at sige, at forskellen ikke var særlig stor kontra G20.

Det jeg har set i praksis er hvert fald ikke så lavt som hdtvtest angiver. Men som nævnt, er jeg enig i at sort er dyb, men dog ikke helt på Pioneer niveau.

Jeg spekulerer i om hdtvtest måler i footlambert (en anden angivelse for lys) men får skrevet cd/m2. Det kunne noget godt tyde på. 0,006 fL (footlambert) er 0,021 cd/m2.
Jeg er klar over at man bruger forskellige enheder til måling af lysstyrken/sortniveauet og derfor blev jeg bare lidt overaskket over at se 0.03cd/m2. Jeg holder øje med hdtvtest.co.uk og ser om de ændre det 8). Men igen fin anmeldelse og jeg sikker på at det er et kanont tv. Nåh ja linket til hdtvtest er her:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasoni ... 520694.htm
Af Kratz
#101035
Super flot anmeldelse Rasmus :)
VT20 viste sig at være lige så god som håbet.
Af Senic
#101056
Flot flot gennemarbejdet test som altid!!!

For overblikkets skyld kunne det være interessant om du kunne "krydse af", hvilket tv som er bedst ang.:

Vt20 Kuro
Shadow detail
Retention
Reflektioner
Fosfor slør
Inputlag
Buzz
Betragtningsvinkler
Farve gengivelse
bedst i dagslys
Strømforbrug

Der kunne sikkert fyldes mere på. Det kunne måske være en ide' til fremtidige anmeldelser at have sådan et lille skema efter hver koonklusion hvor man sammenligner det anmeldte tv ifht. et i "samme" kategori.. I dette tilfælde Kuro.

Hdtvtest har sat begge 2 tv som reference - så de må ligge udmådelig tæt op af hinanden.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#101058
Det vil blive et meget stort skema. Der er ikke noget TV, der performer bedst i alle - eller bare hovedparten - af kategorierne, så i sidste ende skal vi medtage alle TV, der er testet for at få en vinder på hver kategori.
Af Divindragon
#101065
yakken skrev:Det vil blive et meget stort skema. Der er ikke noget TV, der performer bedst i alle - eller bare hovedparten - af kategorierne, så i sidste ende skal vi medtage alle TV, der er testet for at få en vinder på hver kategori.
Først så tænkte jeg også, ja det ville blive et sindsygt stort skema, men efter lige at tænke over den igen, kunne det være vildt fedt at have alle tv med og derved en vinder i hver kategori, da det i sidste ende ville være det ultimative værktøj til at vælge tv, da man så kunne vælge lige præcis det tv, som havde god score i de features man ønskede :)
Brugeravatar
Af Hajric
#101067
Divindragon skrev:
yakken skrev:Det vil blive et meget stort skema. Der er ikke noget TV, der performer bedst i alle - eller bare hovedparten - af kategorierne, så i sidste ende skal vi medtage alle TV, der er testet for at få en vinder på hver kategori.
Først så tænkte jeg også, ja det ville blive et sindsygt stort skema, men efter lige at tænke over den igen, kunne det være vildt fedt at have alle tv med og derved en vinder i hver kategori, da det i sidste ende ville være det ultimative værktøj til at vælge tv, da man så kunne vælge lige præcis det tv, som havde god score i de features man ønskede :)
Du kan bare komme igang :) JK :) Jeg tror det kræver rigtig meget arbejdstid at lave sådan et skema. Så jeg tror ikke det er noget man "bare lige" kan gøre.
Af Senic
#101068
yakken skrev:Det vil blive et meget stort skema. Der er ikke noget TV, der performer bedst i alle - eller bare hovedparten - af kategorierne, så i sidste ende skal vi medtage alle TV, der er testet for at få en vinder på hver kategori.
Jeg tænkte nu kun på det anmeldte og så et andet i samme klasse.
FX LG´s Topmodel inden for LCD m Led kontra Samsungs tilsvarende model osv.
Nu har mange været meget spændt på om VT20 kom op på niveau med Kuro - og så tænkte jeg bare at man hurtigt kunne få et overblik ved at se de 2 tv op mod hinanden.
Af therunemeister
#101070
Jeg tror nu bare at 'Senic' mente VT20 vs. 9G Kuro. Ikke alle mod alle :)
Brugeravatar
Af westahn
#101071
fed test af et fedt tv!
Dog syntes jeg også at man hører at samsungs yousee boks stadig er bedre end den indbyggede dvb-c i VT20'eren O-O
Senest rettet af westahn 21. maj 2010, 12:06, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#101084
therunemeister skrev:Jeg tror nu bare at 'Senic' mente VT20 vs. 9G Kuro. Ikke alle mod alle :)
Det er jo kun gældende for denne test så. Hvad så næste gang vi tester et TV? Skal alt måles mod Kuro/... ? Det bliver lidt uoverskueligt, at skulle finde en modstander frem til hver eneste test, som man kan holde den op imod.
Af therunemeister
#101085
Jeg læste det bare som om at 'Senic' vaklede mellem de to, og gerne ville have en bedre måde at sammenligne dem på...men skidt nu med det. Det må 'Senic' selv forklare.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7