Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#101111
Det lægger jo op til karaktérgivning og det har vi helt klart meldt ud fra starten, at vi ikke ønsker at gå ind i. En karakter er kun gyldig i det øjeblik den gives idet udviklingen løber for hurtigt på dette marked. Vi ønsker ikke, at man hiver en gammel anmeldelse frem og blot fokuserer på en karakter i bunden. Af samme grund er vores anbefaling-award årsspecifik.

Ønsket om karakterer har været oppe flere gange før, men vi giver os altså ikke. Der kommer ikke pointgivning på vore tests.
Af tarok
#101115
yakken skrev:Det lægger jo op til karaktérgivning og det har vi helt klart meldt ud fra starten, at vi ikke ønsker at gå ind i. En karakter er kun gyldig i det øjeblik den gives idet udviklingen løber for hurtigt på dette marked. Vi ønsker ikke, at man hiver en gammel anmeldelse frem og blot fokuserer på en karakter i bunden. Af samme grund er vores anbefaling-award årsspecifik.

Ønsket om karakterer har været oppe flere gange før, men vi giver os altså ikke. Der kommer ikke pointgivning på vore tests.
Det er ikke et spørgsmål om at give sig eller ikke give sig. I skal selvfølgelig gøre det på jeres måde. Brugerne kan jo selv vælge info fra de forskellige websites, som de nu kan bruge.
Jeg henviste blot til et meget godt website, AvForums, som også ligger helt i top med reviews efter min mening. De har så valgt at lægge bedømmelserne ind i kriterier, som tiltaler nogle brugere meget, men jeg synes absolut ikke det er et must for at anmeldelser er gode og brugbare.
Af Morten812
#101143
Divindragon skrev:
Rasmus Larsen skrev: Jeg er ikke helt sikker. V20 ligner hvert fald på papiret samme egenskaber, så meget kan tyde på det. Prisforskellen mellem de to er dog ikke stor lige nu, så mon ikke VT20 er pengene værd? Så har man hvert fald muligheden for 3D - også selvom man ikke bruger det lige med det samme.
Eller er du mere til V20 designet? :)
Det var også det jeg håbede, hvornår tror du der kunne være mulighed for at se test af V20?

Mht pris, så er der immervæk ca. 5.000 i forskel på de 2 når vi taler 50", så det er nu noget og konen sidder fast på pengepungen omkring de 13-15.000 :o
Nu er der for mig at se ikke lige den store forskel i designet :)

Men som Divindragon også skriver er der jo en vis prisforskel mellem VT20 og V20.

Så mit spørgsmål er om der reelt set er nogen forskel på de 2 skærme, altså at en VT20 er en V20 med 3D, hvis de på papiret er ret ens?
Af tommyaa
#101214
Hej Rasmus, hvor vil du vurdere vt20 i forhold til pioneer 8g, ligger sort niveauet på niveau med den eller tættere på 9g eller hvordan er din vurdering, tit bliver der sammenlignet med "kuro" men 8g er jo også kuro...??

Der hvor jeg også synes at pioneer brilliere er dets billedbehandling af SD signaler, på mit 508xd ser alm parabol tv som ikke er HD jo helt ekstremt godt ud, hvordan synes du vt20 klare det i forhold til 8g...?

Tommy
Af Kratz
#101246
Morten812 skrev: Så mit spørgsmål er om der reelt set er nogen forskel på de 2 skærme, altså at en VT20 er en V20 med 3D, hvis de på papiret er ret ens?
Det skulle kun være VT20 som har den nye 'hurtige' type fosfor.
Af Hogh
#101259
[b][quote="Divindragon"][quote="Rasmus Larsen"]
Jeg er ikke helt sikker. V20 ligner hvert fald på papiret samme egenskaber, så meget kan tyde på det. Prisforskellen mellem de to er dog ikke stor lige nu, så mon ikke VT20 er pengene værd? Så har man hvert fald muligheden for 3D - også selvom man ikke bruger det lige med det samme.
Eller er du mere til V20 designet? :)[/quote]

Det var også det jeg håbede, hvornår tror du der kunne være mulighed for at se test af V20?

Mht pris, så er der immervæk ca. 5.000 i forskel på de 2 når vi taler 50", så det er nu noget og konen sidder fast på pengepungen omkring de 13-15.000 :o[/quote][/b]

Ja, og så skal du jo nok også ud og investere i en 3D-afspiller til DKK 4.000, hvis du rigtig skal få glæde af det :)

Personligt vælger jeg V20 (som er på vej til forhandlerne i den kommende uge), da jeg mener det vil være begrænset, hvor meget 3D man kan få af film. Der går nok også lang tid før man får glæde af 3D-tv for alvor (jo mindre man har parabol), og til den tid tror jeg at teknologien er nået et stykke videre (måske OLED), hvor der ikke bliver behov for brillerne. Jeg er enig i anmeldelsen om, at omgivelserne (lys osv.) godt kan være generende med brillerne, da jeg så det.

Så kort sagt vil jeg da anbefale at vente, til man finder ud af, hvor stort 3D egentlig bliver og til man rigtig kan få glæde af det :)
Af Martin Sjøstrand
#101263
Ja, og så skal du jo nok også ud og investere i en 3D-afspiller til DKK 4.000, hvis du rigtig skal få glæde af det
Aarh hva, så dyrt behøves det ikke være. Du kan købe en PS3 til små 2000.- Den får jo en 3D opdatering her til sommer

Jeg ved at Samsung har en 3D afspiller, med 2 par briller, plus 3D filmen Monsters vs Aliens til 2995.- så er det ikke muligt at finde en der passer til Panasonic (går ikke ud fra, at man kan bruge brillerne fra Samsung afspilleren?) til billigere penge, end lige 4000.-?
Af tarok
#101290
tommyaa skrev:Hej Rasmus, hvor vil du vurdere vt20 i forhold til pioneer 8g, ligger sort niveauet på niveau med den eller tættere på 9g eller hvordan er din vurdering, tit bliver der sammenlignet med "kuro" men 8g er jo også kuro...??

Der hvor jeg også synes at pioneer brilliere er dets billedbehandling af SD signaler, på mit 508xd ser alm parabol tv som ikke er HD jo helt ekstremt godt ud, hvordan synes du vt20 klare det i forhold til 8g...?

Tommy
Jeg synes personligt at shadow detail og et stabilt roligt billede med mininmal plasma støj er vigtigere end marginalt bedre sortniveau.
Af tommyaa
#101314
tarok skrev:
tommyaa skrev:Hej Rasmus, hvor vil du vurdere vt20 i forhold til pioneer 8g, ligger sort niveauet på niveau med den eller tættere på 9g eller hvordan er din vurdering, tit bliver der sammenlignet med "kuro" men 8g er jo også kuro...??

Der hvor jeg også synes at pioneer brilliere er dets billedbehandling af SD signaler, på mit 508xd ser alm parabol tv som ikke er HD jo helt ekstremt godt ud, hvordan synes du vt20 klare det i forhold til 8g...?

Tommy
Jeg synes personligt at shadow detail og et stabilt roligt billede med mininmal plasma støj er vigtigere end marginalt bedre sortniveau.

Hvad mener du med det??? at 8g har maginalt bedre sort eller hvad???
Af tarok
#101322
tommyaa skrev:
tarok skrev:
tommyaa skrev:Hej Rasmus, hvor vil du vurdere vt20 i forhold til pioneer 8g, ligger sort niveauet på niveau med den eller tættere på 9g eller hvordan er din vurdering, tit bliver der sammenlignet med "kuro" men 8g er jo også kuro...??

Der hvor jeg også synes at pioneer brilliere er dets billedbehandling af SD signaler, på mit 508xd ser alm parabol tv som ikke er HD jo helt ekstremt godt ud, hvordan synes du vt20 klare det i forhold til 8g...?

Tommy
Jeg synes personligt at shadow detail og et stabilt roligt billede med mininmal plasma støj er vigtigere end marginalt bedre sortniveau.

Hvad mener du med det??? at 8g har maginalt bedre sort eller hvad???
Bare min grundholdning til billedkvalitet. Når sortniveau er rigtig fint - så betyder de andre parametre(roligt stabilt billede, shadow detail, minimal plasmastøj) langt mere end dybeste sortniveau. Kort sagt: der fokuseres efter min mening alt for meget på sortniveau.
Senest rettet af tarok 23. maj 2010, 20:39, rettet i alt 2 gange.
Af Rod1983
#101328
kasper30 skrev:Hvilken skærm har bedst sort niveau G10 eller VT20 ???
Ifølge rasmus målinger skulle de være lige gode ( i helt mørke omgivelser - se tallene). Men pga det nye filter der sidder i VT20'eren så skulle gengivelse af sort (i praksis) være bedre da det nye filter mindsker reflektioner en hel del :). Angående måling af sort er jeg stadig mystificeret over de forskelle som hdtvtest.co.uk og flatpanels.dk har målt. Ved godt at det er svært at måle så dyb sort, at der forskelle på udstyr mv. men de har jo "næsten" målt KURO sort på deres enhed ;;). Iøvrigt så fastholder de stadig 0.006cd/m2 8)
Af tommyaa
#101394
men igen, hvordan måler vt20 sig mod 8g kuro...?
Af Gabsen
#101408
Hej,

Jeg ved ikke om emnet er forbigået men hvordan oplades brillerne ellers deres batterier?

Jeg husker nemlig, at batterier til Sony Minidisk i sin tid kostede 200 spir pr. stk!! De var rektanglede og meget tynde...

Ellers enig i betragtninger omkring sort vs. shadow detail..

Jeg sad og så 1 time med 3D i et Panasonic Center på skovvejen i Århus den dag tv'et kom og sikke en oplevelse!! :) :) :) :)

Skal lige op se French Open i 3D, og så til VM også...

Mvh

G.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7