Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Snurrerundtlyd
#127253
Stofa har købt Canal Digitals kabel-division.
Men da de begge blev målt til en bitrate på 15,5 mbps, så får overtagelsen nok ingen indflydelse på bitraten hos hverken Stofas eksisterende kunder eller de nye kunder fra Canal Digital.
Men kanaludbud, pakker og priser bliver nok harmoniseret, men måske ikke helt alligevel, da Stofa ikke leverer direkte til kunder men sælger kabel-TV igennnem selvstændige lokale antenneforeninger, med hver deres udbud.

Billede

http://www.stofa.dk/presse/PM_Canal_Dig ... r_2011.pdf

http://www.canaldigital.dk/om-canal-dig ... al-Digital
Stofa køber den danske kabel-division af Canal Digital

7. januar 2011

For en pris af cirka 100 mio. DKK sælger det Telenor-ejede Canal Digital hele Canal Digitals danske kabel-division til landets næststørste kabel-tv selskab, Stofa A/S. I handelen indgår en distributions-aftale af Canal9 til Stofas kunder.

Stofa A/S overtager med omgående virkning hele kabel-divisionen hos Canal Digital Danmark.

Købet betyder, at de 633.000 husstande på antenneforeningsmarkedet, som Canal Digital i dag leverer tv-programmer til, får ny leverandør. Samtidig får de cirka 32.000 triple-play kunder (internet, tv og telefoni) i antenneforeninger over hele landet en ny samarbejdspartner.

"De husstande og de foreninger er selvfølgelig vores førsteprioritet lige nu. Alle aftaler fortsætter uændret, og hjemme i de enkelte husstande vil man kunne se tv, bruge nettet og ringe fuldstændig, som man plejer," siger Stofas administrerende direktør, Ole Simonsen.

Om baggrunden for salget af Canal Digitals danske kabel-division siger Jarl Søderman, administrerende direktør for Canal Digital Danmark:

"Som nordisk tv-operatør har vi ingen synergier på kabel- og antenneforeningsmarkedet mellem de forskellige nordiske lande. Dermed er Canal Digital på nuværende tidspunkt for lille en aktør til at udvikle nye tjenester og produkter til kabel-tv markedet. Jeg er overbevist om, at vores kunder på antenneforeningsmarkedet i Danmark får en yderst professionel og visionær partner i Stofa."

Canal Digital Danmark fortsætter som tv-operatør på satellit-tv markedet i lighed med Canal Digital selskaberne i de øvrige nordiske lande, hvor man har de fulde synergieffekter mellem de forskellige lande. På satellit-tv er Canal Digital nr. 1 i Norden med ca. 1 mio. tv-kunder.

Købet af Canal Digitals kabelforretning er et stort skridt på Stofas vej mod for alvor at kunne etablere sig som hoved-udfordreren på det danske kabel-tv marked.

"Vi får med købet en betydeligt større volumen, som vi kan bruge til at påvirke et stærkt konkurrencepræget marked," siger Ole Simonsen, der forventer sig meget af det nye selskab:

"Der venter os en stor integrations-opgave, som vi glæder os til at tage fat på. Vi vurderer, at det nye selskab i løbet af kort tid vil bidrage positivt til Stofas indtjening – og så lover vi til gengæld, at vi vil bidrage positivt til hverdagen hos de nye kunder, som vi ser frem til at forsyne med tv, internet og telefoni," siger Ole Simonsen.

Handelen skal godkendes hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen og forventes endeligt gennemført i første kvartal 2011.

Canal Digitals kabel-division omsatte i 2009 for 383 millioner DKK.
Af Pede2970
#131640
I forbindelse med opdatering af Canal Digitals HD box skrev nogen at canal Digital overgår til lavere bitrate, altså i forhold til de 15,5 mb/s Flatpanels målte sidste år.

Er er nogen der kan kommenterer på dette eller bekræfte det. I så fald hvor meget og vil det have nogen indvirkning på billedekvaliteten.

Jeg har netop fået nyt TV og er ved at bestille HD, fra Canal Digital så det vil måske får stor indvirkning på mit valg af operatør.
;;)
Af xcardman
#136085
nu når boxer åbner for for deres udbud af kanaler
fra den 16 april til den 1 Maj
skal jeg prøve og måle bitraten på deres SD
tror desværre der bliver en kedelig måling
som jeg bestemt ikke tror vil gavne deres popularitet
hvis kvaliteten er så dårlig, som man hører om
men har aldrig selv set boxer og deres betalingskanaler
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#136092
Vi har med vilje ikke fokuseret på SD-kanalerne, da det interessante - fra vores synspunkt - er HD. Boxer har ikke nogen HD-kanaler og har derfor ikke været med i målingerne.
Af Steen Bay
#136117
yakken skrev:Vi har med vilje ikke fokuseret på SD-kanalerne, da det interessante - fra vores synspunkt - er HD.
Jo, men SD kanalerne er trods alt stadig i overvægt, og der bliver da også (helt berettiget) fokuseret en del på SD billedkvaliteten i FlatpanelsDK's anmeldelser af TV.
#136166
Stofa overtagelse af Canal Digital kabel-tv på standby

Stofas overtagelse af Canal Digitals kabel-tv forretninger er sat på standby. Det sker fordi Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen vil undersøge fusionen nærmere.

http://digitalt.tv/stofa-overtagelse-af ... pa-standby

Så måske bliver Canal Digital kabel-TV slet ikke slået sammen med Stofa alligevel, alt afhængig af hvad Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen konkluderer.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#142352
Snurrerundtlyd skrev:[img]http://portal2.ulh.lyse.net/altibox_logo.png[/img]

Hvad med fibernet-IPTV fra Altibox, er der nogen chance for at få det målt? Norske Altibox overtog kundeforholdene i det konkursramte MidtVest Bredbånd og dækker derfor deres område, som ikke er med i Waoo samarbejdet.

http://www.altibox.dk/produkterogpriser/tvogfilm
Vi har desværre ikke adgang til deres Tv-kanaler. Hvis vi får muligheden vil jeg gerne inkludere dem. Desværre bliver vi jo nødt til at rykke vores udstyr lidt rundt for at måle på forskellige udbydere, og vi alliererede os jo med digitalt.tv for at få et "bredere" måle-grundlag.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#142353
xcardman skrev:nu når boxer åbner for for deres udbud af kanaler
fra den 16 april til den 1 Maj
skal jeg prøve og måle bitraten på deres SD
tror desværre der bliver en kedelig måling
som jeg bestemt ikke tror vil gavne deres popularitet
hvis kvaliteten er så dårlig, som man hører om
men har aldrig selv set boxer og deres betalingskanaler
Fik du målt på på Boxers kanaler? :)
Af Snurrerundtlyd
#142792
Der står i artiklen at den blev opdateret d. 13-07-2011.
Men hvad er det lige nøjagtig der er blevet opdateret, det synes jeg ikke fremgår i artiklen? Målingerne er tilsyneladende stadig fra april 2011.
Af Peiter@work
#150057
God og nyttig info, tak for det.
Vedr. bitrate, så ser det ud til at alle indlæg kun fokuserer på båndbredde til billedbehandling ... hvad med båndbredde til lydbehandling ?

Når fx. Canal Digital, via parabol, sender med ca. 15 Mbit, så er det ikke alle 15 Mbit der går til billedbehandling, fordi lydsporet også tager sin del, eller har jeg misforstået noget ?

PS! Har lige fået installeret Canal Digital via parabol og det fungerer fornuftigt. Dog forsvinder de favoritter jeg har defineret, med få dages mellemrum ... er der andre der oplever dette ?
Af Per S
#150104
Hej

Hvad bliver bitraten på Boxers DVB-T2 når det introduceres i april 2012?
Den eksisterende bitrate på DVB-T er 7-8 mb/s - men er det sandsynligt at Boxers bitrate på HD kanalerne kommer op ved siden af Canal Digitals, WAOOs, Viasats osv ? - det har jo i høj grad betydning for kvaliteten af det leverede HD signal.
Af bihl
#150233
Tak til Rasmus Larsen for dit ihærdige arbejde!
MEN DESVÆRRE ER EFFEKTEN UDEBLEVET:
I stedet for at diverse udbydere kæmper om at tilbyde højeste bitrate, ser det ud til, at de udbydere, der for kort tid siden udsendte med 15, har sænket til 12,2! (at enkelte med lave bitrate-tal melder ud, at de vil hæve tallet er jo fint, men vist endnu ikke effektueret).

Ville du, Rasmus, ikke sætte dig i spidsen for en mere tydelig udstilling af det generelle sørgelige bitrate-billede, med henblik på at gøre bitrate til et endnu tydeligere konkurrence-parameter?

Iøvrigt savner jeg teknisk information om, hvad de enkelte udbudsformer (parabol, kabel via kobber, kabel via fiber mm.)teknisk er i stand til udsende, samt hvad der højere oppe i fødekæden forhindrer meget højere bitrate-tal. Mere direkte spurgt: Hvad forhindrer fx fibernet-udbyderne i at presse kobberet helt ud af markedet ved hjælp af ekstremt høje bitrate-tal?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8