Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rharbo
#135232
sidder selv og overvejer dette UE46C6005 men har et krav

det skal være muligt at få lyden på tv'et ud igennem et surround system..
kan se det kun har "optisk" lydudgang <- kan dette bruges til det



håber i kan hjælpe mig

Vh
Rasmus
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#135245
Ja, det kan det hvis din forstærker har en optisk indgang.
Af rharbo
#135257
super tak skal du have for hurtigt svar :)
Af NLM
#137981
Jeg sidder selv at overveje dette TV, jeg har dog lige et spørgsmål til en C6005 ejer.

Læste at dette TV har en auto dimming funktion, som ikke kan slås fra. Og så vidt jeg har forstået, slukker/toner den ned for lyset når der er mørke scener. Er dette korrekt?

Er det sådan at hvis man ser en film, der har mange mørke scener (eller bare en natscene), at det så ikke er til at skelne detaljer fra hinanden, simpelthen fordi hele billedet er tonet ned?

På forhånd tak :)
Af Mysen
#137982
Nu ejer jeg ikke tv'et, men C6005 har ikke den dimming funktion, du taler om. Det er kun C6905 og C8705 i c-serien, der har dæmpning af lyset.
Af NLM
#137985
Mysen skrev:Nu ejer jeg ikke tv'et, men C6005 har ikke den dimming funktion, du taler om. Det er kun C6905 og C8705 i c-serien, der har dæmpning af lyset.
Det lyder underligt ;;)
I HDTV's test af TV'et er det ellers nævnt: http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 630763.htm
Og har også fået samme forklaring af en butiksmedarbejder i Fona.

Her skulle der ifølge dem være denne auto/backlight dimming funktion.

Men hvis du har nogle beviser, der siger det modsatte, vil jeg meget gerne se dem. Da jeg helst vil undvære funktionen :p

Er stadig også meget interesseret i at høre fra ejere :)
Af Mysen
#137988
Inde under testen af C6005 er der aldrig nævnt noget om dimming. Han skriver endda følgende under hans vurdering af sortniveau:
0,05 cd/m2 er et ganske pænt niveau og vi roste også sidste års modeller på baggrund af dette. Det er bedre end størstedelen af LCD-TV i dag og kun en tand dårligere end på de fleste plasma-Tv, men dog ikke på niveau med de nye LCD-TV med local dimming.

Shadow datails gengives pænt. Jeg var i stand til at skelne de fleste af de grå nuancer fra hinanden. De nuancer der ligger tættest på sort, er dog svære at skelne og de flyder lidt sammen med den sorte farve.
Inde på testen af C8705 kan du derimod se beskrivelse af precision dimming funktionen, og hans vurdering af ulemperne, der bl.a. dækker skæv gamma i de mørke nuancer. Desuden er der som nævnt kommet C6905, der minder meget om C8705 blot med et lidt andet design. Men den har altså både et andet panel, og flere funktioner end C6005.

P.S Fonafolk ved sjældent, hvad de sælger, udover det de læser på kassen. Til gengæld er det lidt besynderligt, at hdtvtest finder en dimmingfunktion, som Rasmus aldrig har fundet på C6005. jeg tror denne funktion kun virker, når tv'et viser 100% slukkede pixels, og dens eneste pointe er at give det specificerede kontrastforhold flere nuller.
Af NLM
#138004
Mysen skrev:Inde under testen af C6005 er der aldrig nævnt noget om dimming. Han skriver endda følgende under hans vurdering af sortniveau:
0,05 cd/m2 er et ganske pænt niveau og vi roste også sidste års modeller på baggrund af dette. Det er bedre end størstedelen af LCD-TV i dag og kun en tand dårligere end på de fleste plasma-Tv, men dog ikke på niveau med de nye LCD-TV med local dimming.

Shadow datails gengives pænt. Jeg var i stand til at skelne de fleste af de grå nuancer fra hinanden. De nuancer der ligger tættest på sort, er dog svære at skelne og de flyder lidt sammen med den sorte farve.
Inde på testen af C8705 kan du derimod se beskrivelse af precision dimming funktionen, og hans vurdering af ulemperne, der bl.a. dækker skæv gamma i de mørke nuancer. Desuden er der som nævnt kommet C6905, der minder meget om C8705 blot med et lidt andet design. Men den har altså både et andet panel, og flere funktioner end C6005.

P.S Fonafolk ved sjældent, hvad de sælger, udover det de læser på kassen. Til gengæld er det lidt besynderligt, at hdtvtest finder en dimmingfunktion, som Rasmus aldrig har fundet på C6005. jeg tror denne funktion kun virker, når tv'et viser 100% slukkede pixels, og dens eneste pointe er at give det specificerede kontrastforhold flere nuller.
Tak for svaret :)
Det undrede mig også meget med Flatpanels test kontra HDTVs test. Men hvis funktionen ikke er til stede er jeg ovenud lykkelig.

Men nu har jeg ihvertfald bestilt TV'et, og så glæder jeg mig bare til at bekræfte at den ikke har det :D