Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#99378
Testen af Samsung C6005 serie er nu online. Vi har testet 40" versionen kaldet UE40C6005 der har et slankt design, 100 Hz og DLNA.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1273594013

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af Gaco
#99383
Lækkert at testen er oppe! :)

Nu skal jeg lige læse den mere grundig igennem, men er det rigtigt forstået at C6000 har lidt flere problemer med lyshomogenitet og har sværre ved at bevare farverne og kontast ved ydre betragtningsvinkler end LG LE850, der så til gengæld har svage vandrette streger af "banding" i visse situationer? Og at disse ting måske i en vis grad karakteristiske for de fleste af Samsungs og LG's 2010 LED skærme?

Under alle omstændigheder, ved du hvor mange af dine analyser her fra C6000 der kan tages videre til C7000 og/eller C8000 LED serien?
Af Prodigy
#99386
Hvordan syntes du at DVB-S tuneren virker? jeg overvejer kraftigt at vælge et samsung frem for et panasonic netop pga. DVB-S tuneren..

Og hvad betyder det egentlig at der ikke er sat kryds i MPGE4 for DVB-S ? har man ikke brug for MPEG4 på sattelit TV?
Af kskruger
#99390
Endnu engang, super flot test Rasmus. :)

Men jeg må sige, at jeg er godt nok skuffet over, at Samsung har valgt at billedkvaliteten er god nok og ikke har videreudviklet den i 2010. Men selvfølgelige for Hr. & Fru Jensen, er den jo stadige rigtig god.

Rasmus, nu har du jo set de nye modeller hos Samsung, hvordan fornemmer du de større modeller, er det der de har gjort fremskridt, eller er de på samme niveau som 6 serien?
Af red_martians
#99392
#Prodigy: 6005 har ikke DVB-S tuner. Der skal du som minimum have en 6705

Ellers positivt. Jeg synes også at især de små LED'er klare sig ret godt. og ville selv have svært ved at vælge noget fra samsung der er ret meget dyrere end disse.
Af Prodigy
#99414
red_martians skrev:#Prodigy: 6005 har ikke DVB-S tuner. Der skal du som minimum have en 6705
Hvis du har ret, så har der sneget sig en fejl ind i anmeldelsen...
Af klinge
#99418
Fin test af 6000 serien.

Har du nogen idé om hvilke af de større modeller du vil teste og evt. hvornår du kan få dem ind på testbænken?

Har en UE46C8705 på ønskesedlen, men kunne godt tænke mig at se et flatpanel review af den først ;-))

-Morten
Brugeravatar
Af Hajric
#99435
Super test. :)

Det er korrekt at der ikke er DVB-S tuner i C6005.

Der er også en anden lille fejl så vidt jeg kan se. De første 3 linjer i testen:

C6005 serien er en af Samsung nye 2010 fladskærms-serier og en af de mere prisvenlige Samsung LED-TV (LCD-TV med LED backlight) modeller...

Længere nede står der:

Panelnummer (Type): LCD med Edge LED

Ellers fin test. Rasmus hvis du er interesseret i billeder af fjernbetjeningen og et par linjer om den, så er jeg villig til at tage nogle billeder af den og sende billederne til dig, hvis det kunne have interesse.?
Af klinge
#99447
Det er vel ikke nogen fejl.

Panelet benytter Edge LED som baggrundsbelysning (backlight).

Lysdioder i kanten af panelet som bliver ledt ind bag LCD panelet.

-Morten
Brugeravatar
Af michelskovbo
#99466
Det er vel et spørgsmål om, hvordan man forstår "Backlight"

Nogen mener det er :
Edge LED - Kant belyst
Backlight LED - Bagbelyst LED

Begge dele er rent faktisk baggrundsbelysning :)

Eksempelvis kalder Sony deres "Rigtige" LED for
Intelligent Dynamic LED - som nogen vil mene er Backlight LED.

Så det kan være begreber som nogen blander sammen, selvom alle belysninger egentlig er baggrundsbelyst ellers ville TV'et ikke kunne blive lyst om :)
Af Gaco
#99468
I min verden:

LED Backlight betyder at der bruges LED lamper som baggrundsbelysning til LCD panelet i modsætning til CCFL.

Backlit LED betyder at de sidder bagpå panelet.

Edgelit LED betyder at de sidder ude i kanterne.

Hvis man kører efter det, er der ingen modstrid i artiklen :)
Brugeravatar
Af Hajric
#99492
Den tager jeg på min kappe så. Var for hurtigt ude :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#99508
Gaco skrev:Lækkert at testen er oppe! :)

Nu skal jeg lige læse den mere grundig igennem, men er det rigtigt forstået at C6000 har lidt flere problemer med lyshomogenitet og har sværre ved at bevare farverne og kontast ved ydre betragtningsvinkler end LG LE850, der så til gengæld har svage vandrette streger af "banding" i visse situationer? Og at disse ting måske i en vis grad karakteristiske for de fleste af Samsungs og LG's 2010 LED skærme?

Under alle omstændigheder, ved du hvor mange af dine analyser her fra C6000 der kan tages videre til C7000 og/eller C8000 LED serien?
Gode spørgsmål, som jeg faktisk synes er vigtige at få med.

Stregerne fra LE850N kan ikke føres ned i LGs mindre modeller, da de ikke har den såkaldte IOP, som er et LED backlight, som sidder bag skærmen. De kan dog formentlig godt føres op i LX950N modellen, men det undersøger vi, når vi modtager den i næste uge igen ;)

Samsung C6005 vil jeg ikke mene er repræsentativ for C7000 og C8000 og jeg forestiller mig, at vi skal have separate tests af disse for at kunne sige noget endegyldigt for de to. Clouding kan derimod godt føres op. Sidste år så vi også at både B6050, B7050 og B8050 havde problemer. Det er desværre et problem, som kan opstå, når man benytter Edge LED.

C6005 har også dårligere betragtningsvinkler end LE850N, ja. Om det også gælder for C7000 og C8000, er jeg dog ikke helt sikker på. Jeg er nemlig ikke sikker på, at panelet i C6000 og de større modeller er helt det samme.