Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#99519
Dér hvor problemet opstår iht. denne definition er nok, at "Backlight LED" og "LED backlight" ikke er lig hinanden.

"Backlight LED" er godt nok en type "LED backlight", men det omvendte er ikke nødvendigvis sandt idet "LED backlight" også dækker over "Edge LED".

Så afhængigt af hvordan de to dele af ordet er placeret ift. hinanden, så har det lidt forskellig betydning. I anmeldelsen er der først benytter "LED backlight", som blot er den generelle betydning af en lyskilde baseret på LED og senere er det præciseret med "Edge LED". Generelt bør vi nok benytte "Direct LED" når vi omtaler LED med separate dioder bag panelet, så vi er helt klare i spyttet.

Det var godt nok mange "LED" og "backlight" i ét indlæg... ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#99521
noxity skrev:
Rasmus Larsen skrev:Men som mange også opdagede sidste år, så kan man få stort set samme billedkvalitet i Samsungs LCD modeller uden LED til billigere penge. Det samme tror jeg er tilfældet i år, og så skal man jo nok gøre op med sig selv om man vil betale for det meget slanke design. :)
Har du planer om at teste nogle eller bare én enkelt at Samsungs modeller uden LED, for netop at kunne vurdere om det "kun" er tykkelse man betaler for.
Det er ikke en af dem der står højest på listen, så det bliver nok kun hvis muligheden byder sig. Jeg vil meget gerne først kigge på nogle af de lidt dyrere LED modeller fra Samsung samt deres nye plasma Tv. :)
Af Gaco
#99543
Så du har fået bekræftet at du vil modtage en LG LX950 model, et af de absolut hotteste TV i 2010, indenfor et par uger? W00t! :D

Jeg har helt opgivet Samsung pga. clouding og betragtningsvikler er uacceptabelt for mig, LG LX950 virker lovende, men hvis det har samme problemer som LE850 med linierne, er det rigtig ærgeligt; så må jeg tage det op til overvejelse til den tid. Men LX950 skulle rygtes at have flere local dimming zoner end LE850, de kan måske også har smidt noget lidt andet softwarestyring ind, skærmen kører ved 400 hz (somehow), og modellen er i det hele taget nyere og dyrere end LE850, og med disse muligheder, kan man kan håbe på et løsning af horizontallinieproblemet.

Rasmus jeg håber at du lige vil skrive en kort linie eller to om, hvorvidt LX950 har præcis de samme linier, har linierne men i mindre grad end LE850 eller om det er helt væk, når du modtager den, før den endelige test :)
Af lennon
#99594
Gaco skrev:Så du har fået bekræftet at du vil modtage en LG LX950 model, et af de absolut hotteste TV i 2010, indenfor et par uger? W00t! :D

Jeg har helt opgivet Samsung pga. clouding og betragtningsvikler er uacceptabelt for mig, LG LX950 virker lovende, men hvis det har samme problemer som LE850 med linierne, er det rigtig ærgeligt; så må jeg tage det op til overvejelse til den tid. Men LX950 skulle rygtes at have flere local dimming zoner end LE850, de kan måske også har smidt noget lidt andet softwarestyring ind, skærmen kører ved 400 hz (somehow), og modellen er i det hele taget nyere og dyrere end LE850, og med disse muligheder, kan man kan håbe på et løsning af horizontallinieproblemet.

Rasmus jeg håber at du lige vil skrive en kort linie eller to om, hvorvidt LX950 har præcis de samme linier, har linierne men i mindre grad end LE850 eller om det er helt væk, når du modtager den, før den endelige test :)
Så er vi to .

Billedkvalitet vægter så meget for mig,at kandidaterne efterhånden indsnævres til Samsung/Pana plasma eller Sony LX950 LCD
Af Gaco
#99619
lennon skrev:
Gaco skrev:Så du har fået bekræftet at du vil modtage en LG LX950 model, et af de absolut hotteste TV i 2010, indenfor et par uger? W00t! :D

Jeg har helt opgivet Samsung pga. clouding og betragtningsvikler er uacceptabelt for mig, LG LX950 virker lovende, men hvis det har samme problemer som LE850 med linierne, er det rigtig ærgeligt; så må jeg tage det op til overvejelse til den tid. Men LX950 skulle rygtes at have flere local dimming zoner end LE850, de kan måske også har smidt noget lidt andet softwarestyring ind, skærmen kører ved 400 hz (somehow), og modellen er i det hele taget nyere og dyrere end LE850, og med disse muligheder, kan man kan håbe på et løsning af horizontallinieproblemet.

Rasmus jeg håber at du lige vil skrive en kort linie eller to om, hvorvidt LX950 har præcis de samme linier, har linierne men i mindre grad end LE850 eller om det er helt væk, når du modtager den, før den endelige test :)
Så er vi to .

Billedkvalitet vægter så meget for mig,at kandidaterne efterhånden indsnævres til Samsung/Pana plasma eller Sony LX950 LCD
LX950 er en LG ;)

Jeg har også Sony med endnu, men jeg ville langt hellere have 55" end 52" desværre. Toshiba kommer nok med det ultimative, men det bliver jo nok også ultimativt dyrt, så derfor ligemeget. Håber virkelig på at LG gør det godt med LX950, for størrelse, design og local dimming passer er perfekt.
Af lennon
#99737
- mente Sonys 900 serie, som jeg har store forventninger til .
Af skovgaard
#99820
Hej Rasmus

Hvis jeg forstår testen korrekt så er farvepræcisionen ikke helt i top. Menes hermed evnen til at skelne mellem farver?

I nedenstående test af Samsungs 6-serie (ikke LED) fremhæves netop farvepræcision som en af styrkerne efter kalibrering vha. "10p white balance". Jeg kan se at denne feature også er med på c6005.... har du gjort brug af "10p white balance" for at opnå det resultat du når frem til?

http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 506527.htm

Mvh Søren
Brugeravatar
Af Hajric
#100051
Rasmus Larsen skrev:
Hajric skrev:Super test. :)

Det er korrekt at der ikke er DVB-S tuner i C6005.

Der er også en anden lille fejl så vidt jeg kan se. De første 3 linjer i testen:

C6005 serien er en af Samsung nye 2010 fladskærms-serier og en af de mere prisvenlige Samsung LED-TV (LCD-TV med LED backlight) modeller...

Længere nede står der:

Panelnummer (Type): LCD med Edge LED

Ellers fin test. Rasmus hvis du er interesseret i billeder af fjernbetjeningen og et par linjer om den, så er jeg villig til at tage nogle billeder af den og sende billederne til dig, hvis det kunne have interesse.?
Det må du gerne. Det er altid rart at få det hele med :)
Mail afsendt til dig. :)
Af malke
#101113
Jeg har nu været i hifiklubben ved gl. kongevej på frb og set C7705 og C8705 i 40" og C6005 i 46" - jeg må indrømme at jeg ikke kunne se forskel. Jeg fik set på HD og SD - sælger var også enig i at billedemæssigt ville der ikke være forskel, om ikke andet så marginaler! C8705 er svjh med local dimming?..må indrømme at jeg ikke bemærkede nogen form for clouding på nogle af skærmene, butikken var dog også ret lys.

Er der andre som har været ude og kigge, og sammenlignet disse tre modeller?
Brugeravatar
Af Hajric
#101124
malke skrev:Jeg har nu været i hifiklubben ved gl. kongevej på frb og set C7705 og C8705 i 40" og C6005 i 46" - jeg må indrømme at jeg ikke kunne se forskel. Jeg fik set på HD og SD - sælger var også enig i at billedemæssigt ville der ikke være forskel, om ikke andet så marginaler! C8705 er svjh med local dimming?..må indrømme at jeg ikke bemærkede nogen form for clouding på nogle af skærmene, butikken var dog også ret lys.

Er der andre som har været ude og kigge, og sammenlignet disse tre modeller?
Jeg har en UE40C6005 stående i butikken. Jeg har testet den om aftenen, og man kan godt se clouding på den (Husk det er altid svære at se clouding i lyse rum). Det er ikke svært at se. Jeg har dog ikke set serie 7 og 8.
Af jszpirt
#102946
Kære Rasmus.

Tak for en fin anmeldelse.

Kan du ikke næste gang teste følgende ved Samsungs DLNA-løsning (fx når du tester 8 eller 7-serien):

1. Om de kan afspille mkv-filer med DTS-lyd over DLNA? (virker ikke nu)
2. Om de kan pause, ff/rw HD-filer via DLNA? (virker ikke nu)
3. Om PIP virker i EPG? (virker ikke nu)
4. Hvor lang tid tager det at loade en kodet tv-kanel fx via YouSee's digitale kortlæser (DVB-C)? (Tager 3-4 sekunder nu)
5. Om srt-subtitles virker via DLNA? (virker ikke nu)
6. Hvor lang ventetid der er mellem billeder i fx 10-12 MP over DLNA? (Tager 5-8 sekunder nu)

T.o. kan alle mkv-filer afspilles over Samsungs DLNA hvis man omdøber dem til .m2ts

På forhånd tak og tak for et kanon site :)

Jonathan
Af BUGz
#103417
hvordan får man DLNA på sin stationære PC ?
Af frøen
#103435
Fed test som altid, Rasmus.

Jeg tog chancen og bestilte UE46C6005, selvom jeg godt var opmærksom på, at der kunne være problemer med clouding. Nu har jeg haft skærmen i en uge, og jeg må indrømme, at jeg synes der er meget clouding - så meget, at det virkelig irriterer mig.

Mit spørgsmål er derfor: Kan jeg få byttet skærmen til en anden af samme model, fordi jeg synes der er for meget clouding?
Af olelaursen
#104527
Hej!
Jeg har selv overvejet at købe UE40C6005, men er blevet lidt bekymret vedrørende omtalen af "clouding".
Vil man som almindelig bruger blive generet af det?
Jeg ved, det ikke er nemt at besvarre, men det er min erfaring, at den der har det som sin store interesse ofte er meget ømfindig over for selv mindre og for andre ubetydelige fejl.
Hvordan kan der være forskel på de enkelte skærme, og hvordan tester jeg det bedst ved forhandleren?

M.v.h.
Ole Laursen