Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PerJ
#99410
Jeg har selv set lidt på 42"-udgaven i Elgiganten, men det var lidt svært at vurdere billedet pga. forstyrrende lys. Hvordan oplever du "problemet" med genskær/reflektioner i skærmen, og er der andre ting, du allerede nu kan sige er særligt gode eller dårlige?
Af Gaco
#99412
Bryann skrev:Farverne bliver der selv om man går helt ud til siden, og sort niveauet er til at falde bag over for.
Netop mit indtryk af LG's 2010 skærme, og grunden til at jeg næsten har meldt Samsung ud i denne omgang :)
Skal dog se en C8000 med egne øjne samt LE850 horisontallinierne før jeg bestemmer mig endeligt.. Og selvfølgelig vente og se om horizontallinie problemet er blevet mindre med LX950N.


Men prøv at kigge efter det der banding i en vinkel fra en af siderne, der skulle det være mere tydeligt. HVis/når du så først har fået øje på det kan du prøve langsomt at rette ind og se om du kan se det ligepå. Du lyder som om du er tilfreds med din skærm, så hold endelig fast i det, men det kan være meget sjovt lige at "torture teste" ens hardware :)
Af Bryann
#99417
PerJ skrev:Jeg har selv set lidt på 42"-udgaven i Elgiganten, men det var lidt svært at vurdere billedet pga. forstyrrende lys. Hvordan oplever du "problemet" med genskær/reflektioner i skærmen, og er der andre ting, du allerede nu kan sige er særligt gode eller dårlige?

Reflektionerne er slet ikke noget problem, heller ikke i dagtimerne. Og jeg her endda vinduer lige bag ved skærmen.

Men jeg er nok heller ikke så følsom, men det er ikke værre end en plasma skærm. Og jeg har kun kørt med indstillingerne fra Rasmus' som han anbefaler til aftenbrug.

Af gode ting kan jeg nævne designet - Super lækkert og finesser som at give mulighed om man vil have standby lampen tændt når tv'et er tændt eller slukket giver et fint touch.

Responstiden er meget imponerende. Har set lidt engelsk fodbold på Canal 9 og det foregik uden fnidder om spillerne, det har været en af de største grunde til jeg har fravalgt LCD ved tidligere valg af tv.

Menuen er virkelig idiotsikker. Man kan godt mærke LG har gjort sig umage for at skabe et brugervenligt tv, og menuen er meget mere tiltalende en Panasonic's standard blå og hvide.

En dårlig ting er dog remoten - Ikke fordi den er dårlig at bruge, den er bare grim efter min mening.

Montering af foden er heller ikke den mest logiske måde, man skal "hænge" tv'et på nogle kroge på foden - Ved ikke om dette er standard for et LED tv.

Må ærlig indrømme at selv fra skarpe vinkler kan jeg ikke få øje på de bånd, og jeg er ellers meget kritisk med sådanne fejl, så virker underligt hvis de skulle gå mine øjne forbi.

Men det er jo kun en god ting, at jeg ikke kan se dem altså :D
Af Gaco
#99420
Bryann skrev:
PerJ skrev:Jeg har selv set lidt på 42"-udgaven i Elgiganten, men det var lidt svært at vurdere billedet pga. forstyrrende lys. Hvordan oplever du "problemet" med genskær/reflektioner i skærmen, og er der andre ting, du allerede nu kan sige er særligt gode eller dårlige?

Reflektionerne er slet ikke noget problem, heller ikke i dagtimerne. Og jeg her endda vinduer lige bag ved skærmen.

Men jeg er nok heller ikke så følsom, men det er ikke værre end en plasma skærm. Og jeg har kun kørt med indstillingerne fra Rasmus' som han anbefaler til aftenbrug.

Af gode ting kan jeg nævne designet - Super lækkert og finesser som at give mulighed om man vil have standby lampen tændt når tv'et er tændt eller slukket giver et fint touch.

Responstiden er meget imponerende. Har set lidt engelsk fodbold på Canal 9 og det foregik uden fnidder om spillerne, det har været en af de største grunde til jeg har fravalgt LCD ved tidligere valg af tv.

Menuen er virkelig idiotsikker. Man kan godt mærke LG har gjort sig umage for at skabe et brugervenligt tv, og menuen er meget mere tiltalende en Panasonic's standard blå og hvide.

En dårlig ting er dog remoten - Ikke fordi den er dårlig at bruge, den er bare grim efter min mening.

Montering af foden er heller ikke den mest logiske måde, man skal "hænge" tv'et på nogle kroge på foden - Ved ikke om dette er standard for et LED tv.

Må ærlig indrømme at selv fra skarpe vinkler kan jeg ikke få øje på de bånd, og jeg er ellers meget kritisk med sådanne fejl, så virker underligt hvis de skulle gå mine øjne forbi.

Men det er jo kun en god ting, at jeg ikke kan se dem altså :D
Det er lidt underligt, men pris dig lykkeligt for det så! :)

Ham her i indlæg #50 kunne heller ikke få øje på det (http://www.avsforum.com/avs-vb/showthre ... =2&post#50), men på den anden side finder jeg det meget usandsynligt at det skulle variere fra fjernsyn til fjernsyn på samme model! Men anyway godt for dig, jeg er da glad på dine vegne! ;)

Venter lidt spændt på de første rapporter om LX950 inde fra AVSforum, det lader til at være stedet hvor de piller alle TV fuldstændig fra hinanden og analyserer alle detaljer. Det kan godt blive lidt analt nogengange, men på den anden side er det rart at vide præcist hvad ulemperne er ved det man evt. køber i stedet for at man selv opdager det og bliver skuffet efterfølgende og/eller hen af vejen :)
Senest rettet af Gaco 11. maj 2010, 22:15, rettet i alt 1 gang.
Af PerJ
#99421
Mange tak for dine kommentarer, for mig er det altid supervigtigt at få brugernes indtryk med i sin egen vurdering. Test er vigtige, men oplevelsen hjemme i stuen er i mine øjne lige så vigtige. Nu vil jeg se, hvornår 47" kan købes, og hvad det kommer til at koste :-)
Af Bryann
#99422
Ja, det virker lidt underligt hvis det skulle veksle fra skærm til skærm.


Men om jeg så måtte finde de famøse bånd en dag, er det bedre end plasma buzz.

Men hvis LX950 er på højde med LE850 rent billedmæssigt så glæd dig :)


I siger bare til hvis i har andre spørgsmål eller andet i vil have jeg skal prøve af!
Af Gaco
#99423
Bryann skrev:Ja, det virker lidt underligt hvis det skulle veksle fra skærm til skærm.


Men om jeg så måtte finde de famøse bånd en dag, er det bedre end plasma buzz.

Men hvis LX950 er på højde med LE850 rent billedmæssigt så glæd dig :)


I siger bare til hvis i har andre spørgsmål eller andet i vil have jeg skal prøve af!
Jeg er helt pjattet med LG's design af LE850/LX950. At designet samtidig også hænger sammen med et af de meget få Local Dimming LED sæt for 2010 er bare mega bonus! :D
(Og ja: Æv Samsung at I skulle bruge 2010 på at spytte edge-lit LED TV ud! Giv os i stedet nogle backlit local dimming TV'er i stedet for det rehash af 2009 modeller med slankhed som fiksering i stedet for billede! :(()
Glæder mig meget til se en LE850 i min lokale ElGiganten (som havde dem udsolgt sidst jeg tjekkede ind, da en eller anden desperat fjolletosse havde købt deres udstillingsmodel hehe!), og glæder mig meget til at læse de første rapporter om LX950! :)
Brugeravatar
Af KristofferA
#99426
Du må meget gerne hvis du gider tage noget billede eller måske video af skærmen. :)

Synes designet er second to none og det eneste der har holdt mig væk indtil videre er de der "bånd", men måske er det slet ikke et problem længere...
Af Remmerboy
#99461
jeg kom til at tænke på.
der står at tv'et kan tage 24p input, men hvordan håndterer den 24p, når skærmens refresh hz er 100/200 som ikke går op med 24?
Brugeravatar
Af KristofferA
#99463
Du må også meget gerne lave en brugeranmeldelse her på siden. :)
Af Bryann
#99471
Remmerboy skrev:jeg kom til at tænke på.
der står at tv'et kan tage 24p input, men hvordan håndterer den 24p, når skærmens refresh hz er 100/200 som ikke går op med 24?

Er ret sikker på at LG's tv håndterer 24p ved 96hz, så du undgår hakkende billeder. Mente jeg at have læst et sted, kan dog ikke lige finde kilden nu her.

Måske Rasmus eller Yakken kan be- eller afkræfte dette?

Men 24p afspilningen er super smooth og kører i hvert fald ikke ved 100 eller 200 hz.

Skal nok prøve at tage nogle billeder og video af skærmen i action her de kommende dage.

Hvis der er stemning for det kan jeg da også godt skrue en brugeranmeldelse sammen :)
Af PerJ
#99741
Ja, tak.
En brugertest fra dig ville være meget værdsat!
Af Zeussen
#100376
Overvejer kraftigt at investere i dette fjernsyn, men synes at kunne erindre noget om, at der på tidligere LG modeller har været problemer med EPG'en når man modtager signal fra Yousee. Er der nogen der kan fortælle om disse problemer også gælder for LE850N?

Tråd om LG problemer:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... g&start=40
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8