Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#98242
Testen af LGs LE850N er nu online. Vi har testet 42" versionen 42LE8500 med scanning backlights, LED local dimming, 200 Hz og 2,5 cm tyndt design..
Find testen her: http://flatpanels.dk/test.php?subaction ... 1272870721

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af Rod1983
#98244
Super god anmeldelse :) ! Det måske bare mig der ikke læser din anmeldelse ordentligt, men hvordan kan det være at der er så stor forskel på shadow-detail "ud af boksen" og efter kalibreringen? I øvrigt er jeg imponeret over LG's fjernsyn. At slå en KURO på gengivelse af sort må siges at være helt ok ;)!
Af Bone
#98245
Lidt underligt at de laver stadig tyndere tv, men bliver ved med at pege stikene bagud.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#98246
Rod1983 skrev:Super god anmeldelse :) ! Det måske bare mig der ikke læser din anmeldelse ordentligt, men hvordan kan det være at der er så stor forskel på shadow-detail "ud af boksen" og efter kalibreringen? I øvrigt er jeg imponeret over LG's fjernsyn. At slå en KURO på gengivelse af sort må siges at være helt ok ;)!
Simpelthen fordi local dimming er ret dynamisk. Så når man skuer ned for lysstyrken, så bliver sideeffekterne fra local dimming også lidt mere tydelige. Typisk vil de vise sig som tab i shadow detail.
Ved så høj lysstyrke som der ses i standard-profilen, kan skærmen bedre styre de meget små skridt i nuancer.

Jeg håber det giver mening nu? :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#98247
Bone skrev:Lidt underligt at de laver stadig tyndere tv, men bliver ved med at pege stikene bagud.
Ja, der er bestemt ikke optimalt. Efter SL9000, som jo var første generation af tynde skærme fra LG, burde det være på plads her med LE8500.
Af Rod1983
#98248
Rasmus Larsen skrev:
Rod1983 skrev:Super god anmeldelse :) ! Det måske bare mig der ikke læser din anmeldelse ordentligt, men hvordan kan det være at der er så stor forskel på shadow-detail "ud af boksen" og efter kalibreringen? I øvrigt er jeg imponeret over LG's fjernsyn. At slå en KURO på gengivelse af sort må siges at være helt ok ;)!
Simpelthen fordi local dimming er ret dynamisk. Så når man skuer ned for lysstyrken, så bliver sideeffekterne fra local dimming også lidt mere tydelige. Typisk vil de vise sig som tab i shadow detail.
Ved så høj lysstyrke som der ses i standard-profilen, kan skærmen bedre styre de meget små skridt i nuancer.

Jeg håber det giver mening nu? :)
Ja det gør det :p. Det er så en af de ting evt. købere må leve med. Dog er jeg enig i at det ville have været fedt hvis den havde en THX profil 8)
Af ajhals
#98249
Super anmeldelse...... Nok en af dem jeg har glædet mig aldermest til.

Nu er spørgsmålet så bare, om man skal vælge den her, eller en ny Samsung C7705 Plasma...:S! Kan ikke helt finde ud af, om den såkaldte "bånd effekt" fra local dimming er noget man kan leve med. Men en ting er da sikkert, LG tværer ALLE konkurenter når det angår designet på deres TV, synes simpelthen det er noget af det flotteste jeg har set længe.
Af kskruger
#98252
Rasmus, nu er testen af Samsung'en selvfølgelige ikke fremme endnu, men hvis man tager dine sidste LCD test. Sharp, LG og den nye Samsung. Hvilken ville du sige var bedst?
Af xcardman
#98253
rod1983

et plasma kommer nok aldrig ned på 0.0
for man kan ikke slukke nogen dioder
Senest rettet af xcardman 3. maj 2010, 11:47, rettet i alt 1 gang.
Af therunemeister
#98254
Jeg så 42" LE850N i Elgiganten i torsdags, og den HAVDE THX modes. Både en day og night setting. Er det fordi deres udgave er parallel importeret?


EDIT: Men super anmeldelse. Første gang længe jeg er blevet fristet af et LCD TV...hvis det ikke var fordi at den var næsten dobbelt så dyr i 47-55 tommer som et PK950N...
Senest rettet af therunemeister 3. maj 2010, 12:08, rettet i alt 1 gang.
Af ulvn
#98257
Som de andre har skrevet - tak for en god og fyldestgørende test!:D Det er virkelig en pæn skærm imo. MEN, hvorfor vil mange producenter partout ikke tage en hdmi 1.4 port med(som på G20).

Jeg antager det er et økonomisk aspekt som ligger til grund for denne beslutning? !:(
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#98259
ajhals skrev: Nu er spørgsmålet så bare, om man skal vælge den her, eller en ny Samsung C7705 Plasma...:S! Kan ikke helt finde ud af, om den såkaldte "bånd effekt" fra local dimming er noget man kan leve med. Men en ting er da sikkert, LG tværer ALLE konkurenter når det angår designet på deres TV, synes simpelthen det er noget af det flotteste jeg har set længe.
Jeg kan forstå dit dilemma. Med teknologier såsom scanning backlight og local dimming må jeg også sige, at jeg synes LCD teknologien tager et vigtigt indhug i forspringet til de bedste plasma-Tv.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#98260
kskruger skrev:Rasmus, nu er testen af Samsung'en selvfølgelige ikke fremme endnu, men hvis man tager dine sidste LCD test. Sharp, LG og den nye Samsung. Hvilken ville du sige var bedst?
LE850N har nogle forcer over Sharp LE820. Omvendt klarer Sharp LE820 sig lidt bedre mht. farvenuanceringen (dog ikke præcisionen) og klarer shadow detail bedre.
Summeret set synes jeg personligt, at LE850N giver lidt mere, men det kommer naturligvis også an på hvilke priser de handles til (priserne ændrer sig nok en del over de næste par uger) og hvordan man personligt vægter parametre. Jeg ved allerede, at der f.eks. er en del som ikke er specielt begejstret for stikkene på LE850N.

Samsung vil jeg vente med at udtale mig om ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#98261
therunemeister skrev:Jeg så 42" LE850N i Elgiganten i torsdags, og den HAVDE THX modes. Både en day og night setting. Er det fordi deres udgave er parallel importeret?


EDIT: Men super anmeldelse. Første gang længe jeg er blevet fristet af et LCD TV...hvis det ikke var fordi at den var næsten dobbelt så dyr i 47-55 tommer som et PK950N...
Tak for den information. Det skal jeg få opdateret. Jeg prøver lige at tale med LG, men det skyldes formentlig, at THX kræver godkendelse. Det har det test eksemplar jeg har haft formentlig ikke haft endeligt.

Men det er da en positiv nyhed, som bestemt ikke gør indtrykket ringere :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8