Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tmf
#142378
Ja jeg er også meget tilfreds med skærmen, synes virkelig man får meget for 7000kr. Har ikke sat den op til internet!! Burde jeg gøre det af hensyn til en opdatering ? eller har det ingen betydning.
Tak for alle dine gode anmeldelser ;)
#152996
Hej allesammen.

Jeg er den heldige ejer at dette TV; LG LE8500-ZA. Jeg har endeligt fået købt mig et MedieCenter, som egentlig bare er en stationær PC der kører Windows 7.

Jeg læser i testen af dette TV under: PC og mediecenter, at det ingen problemer har med 1:1 pixelmapping. Man skal blot sørge for at sætte PC’en eller mediecentret til at sende en opløsning på 1920x1080 og skærmen til ”Just scan”.
Det passer også fint, men KUN hvis jeg skifter 'MODE' på selve HDMI-porten.

Når jeg så skifter mode over til 'PC-mode' og gerne vil justere billedet under menu, er TruMotion indstillingen blevet faded ud og er grå, så den ikke kan justeres. Men på ALLE andre modes kan den godt.

Nu har jeg - efter 17 mins. ventetid - snakked med LG-support, en svensk kvinde. Hun fortalte at det ikke var mig TV men mit mediecenter den var gal med. Problemet er bare, at jeg har haft det sat til hos en kammerat med et 100hz LG (en mindre model) og der kunne jeg godt ændre i TruMotion funktionen.

Kan det virkelig passe, man ikke kan køre 200hz når man har tilsluttet et mediecenter på LG LE8500?

På forhånd mange tak for Jeres tid og svar ; )

Mvh
Tim L.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#153014
Signalet fra dit mediecenter er vel på 60 Hz og passer ikke med 200 Hz opdatering. Hvorfor vil du så gerne køre 200 Hz?
Af Tiim
#153038
Jo, det er rigtigt. Det er indstillet til 60hz.

Men det er ALT elektronik i dag, der er sat til TV vel. Det er vel computeren i TV'et der afgør, om det kan køre 200hz.

Eksempelvis når jeg spiller PS3, XBOX 360 eller ser TV, der kan jeg fint justere på TruMotion.

Men sætter jeg HDMI'portens medietype på PC-Mode, ja, så forsvinder mulighed for, at kunne justere på hz.

Lidt ærgerligt, når muligheden er der, på andre LG TV, men ikke dette.

Og ja, jeg har opdateret det ;)
Af tmf
#154591
Hej alle. Kan jeg få lyd ud gennem mine højtaler (
Monitor Audio Silver RX 8) hvis jeg tilslutter min forstærker med et hdmi kabel op til fjernsynet(le850n)? Håber der er nogle eksperter der kan hjælpe mig.
Af valde1961
#155185
Hej Rasmus. Du nævner i din udmærkede test, at man kan slukke for skærmen i radio-mode. Det lyder som en smart ting - jeg kan bare ikke se hvordan, efter jeg har læst manualen 17 gange (på cd'en, suk)
Har adgang til en masse gode radiokanaler via min antenneforening, og synes lyden er noget bedre end på FM-båndet. På forhånd tak!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8