Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mic_skier
#97563
Det er mit indtryk af at Rasmus er super dygtig, men at plasma er i hans hjerte som reference. Derfor svært at få en helt 100% uvildig vurdering :) Var selv hos Sony da plasma blev introduceret, og alle vi der arbejdede i prof afdelingen med blandt andet DR som kunde syntes det var noget møj i forhold til CRT. Den mening har jeg selv svært ved at smide i dag, prøver ellers en gang imellem en reset, men når jeg ser en plasma kommer alle den typiske fejl bare lige til syne først...
Hvorfor kan der ikke bare komme den perfekte skærm i dag på 52" til 10.000kr???
Og kan man ikke bare flå glasset af denne Sharp model? Hader reflektioner...
God weekend
Af Kratz
#97567
Jeg tror jeg kan sige temmeligt sikkert, at der ikke arbejdes med 2 referencer på Flatpanels, en for plasma og en for LCD. Alle skærme vurderes ud fra samme kriterier. Selvfølgelig er der visse områder hvor plasma henholdsvis LCD har naturlige fordele, men det er det overordnede billede der tæller.

Og lad os nu ikke gøre denne tråd til et spørgsmål om LCD vs plasma, men holde os til emnet.

Hvilket minder mig om, glimrende test Rasmus! Som altid meget grundig og præcis :)
Lyder som om skærmen har rigtigt mange stærke sider, uden kritiske svagheder, pånær måske lige de ikke helt optimale farver. Den gule pixel viste sig, som man måske kunne forvente eller frygte, at give problemer under indstillingen, men heldigvis ikke i så voldsomt omfang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#97582
Skærmen har jo netop ikke fået vores reference award, men "kun" en topanbefaling. Den betyder at TV'et giver dig meget for pengene - i vores mening. Ikke at det er et fejlfrtit TV. Hvis du går vore andre anbefalinger efter så er historien den samme. Alle vore "top anbefalinger" har en eller anden brist, men overall er TVet bedre end gennemsnittet.

Og der er kun én reference. Vi måler ikke mod forskellige ting afhængigt af teknologi.
Af Thor-thor
#97596
I definitionen af top anbefalings awarden står der som sagt at den gives til skærme der der byder på eminent billedkvalitet til prisen!
I dette tilfælde virker det bare som om den har fået awarden pga. generel værdi (design, features mm.) for pengene og ikke med fokus på billedkvaliteten.
Af xcardman
#97600
der er vil snart ikke en større forskel i billedekvalitet i den prisklasse
mellemklasse lcd
så bliver det på mærke og måske der nogen føler sig lidt snydt.
at lige netop deres mærke ikke er nævnt

Men Ja igen en rigtig fin test
Af xcardman
#97601
Mic_skier skrev:Det er mit indtryk af at Rasmus er super dygtig, men at plasma er i hans hjerte som reference. Derfor svært at få en helt 100% uvildig vurdering :) Var selv hos Sony da plasma blev introduceret, og alle vi der arbejdede i prof afdelingen med blandt andet DR som kunde syntes det var noget møj i forhold til CRT. Den mening har jeg selv svært ved at smide i dag, prøver ellers en gang imellem en reset, men når jeg ser en plasma kommer alle den typiske fejl bare lige til syne først...
Hvorfor kan der ikke bare komme den perfekte skærm i dag på 52" til 10.000kr???
Og kan man ikke bare flå glasset af denne Sharp model? Hader reflektioner...
God weekend
fordi fokus ikke er på billedekvalitet og fordi du ikke vil give mere end 10000 for 52 tommer.
der kommer ingen perfekt skærm med lcd og plasma. De vil have nogle udlemper
køb en phillips med mat skærm, men så skal du leve deres egen form for billedekvaltiet.

nej det er ikke nemt og alle skærme bliver målt på samme måde.
så glem alt om 100% uvildig vurdering.
lcd producenter kunne jo bare tage sig samme, men prisen har en stor indflydelse og et naturligt billede sælger ikke desværre

du Hader reflektioner. hvordan kan du så leve med en crt skærm.
ulemperne ses bare ikke så meget på 32 tommer crt skærm
min pioneer har da noget mindre og det er selvom den er på 50 tommer
samt ser stort set kun HD
Af lak
#97602
Jeg var nede i lyngby i går og se skærmen. Jeg havde printet Rasmus's kalibrerings forslag ud og fik lov til at stå og lege med tv'et (hvilket er umuligt i el-giganten da de tror man stjæler remoten).
Personligt kunne jeg rigtig godt lide le820. Efter farver mv. blev justeret så billedet godt ud var fuldt på højde med mange af de andre Samsung og LG de havde der nede, også i 15K klassen.
Desværre havde de kun en dvb-t signal på tv'et så bortset fra DR HD som viste et still billede i 720p på det tidspunkt, var det kun SD som kunne ses med bevægelse.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om at man kan tweake le820 endnu mere hvis man udfordrer cms systemet. Der var mange muligheder og også muligheder for at justerer gul. Det glædede mig lidt at gul ikke bare var en farve som blev udregnet af tv'et og som ikke kunne tweakes. Tror det var gul gamut man kunne stille, men det betyder vel at man skal lave en ny fuld rgb kalibrering hver gang man piller ved den gule?

Med hensyn til lyd, var der faktisk lyd. Så det er også positivt at man ikke behøver at tænde anlægget for at hører hvad de siger i tv-avisen.

DLNA fik jeg ikke testet, men det har heller ikke min interesse da min TVIX-6500 klarer alle film, musik og billede opgaver. Så indtil de stopper en i7 processor og en Nvidia/ATI gpu i tv'et så vil dlna altid være et kompromi af hvad din pc kan.

De solgte ikke tv'et til mig da det var en demo model de havde fået for at teste om det var et de ville til af fører. Jeg har skrevet til Sharp om hvor le820 forhandles og venter på svar. Ved lydportalen har det, men den butik kender jeg ikke.

/lak
Af bantam
#97603
lak skrev: Jeg er ikke et sekund i tvivl om at man kan tweake le820 endnu mere hvis man udfordrer cms systemet. Der var mange muligheder og også muligheder for at justerer gul. Det glædede mig lidt at gul ikke bare var en farve som blev udregnet af tv'et og som ikke kunne tweakes. Tror det var gul gamut man kunne stille, men det betyder vel at man skal lave en ny fuld rgb kalibrering hver gang man piller ved den gule?
Man skal alt andet lige justere farvegengivelsen som man plejer - den gule er bare en ekstra frihedsgrad, som man skal justere på plads - akkurat som RGB. Mit gæt er, at (udover hvidbalancen naturligvis) så skal RGB på plads først - derefter beregnes positionen for gul ud fra RGB (gamut'en) og hvidpunktet, og så kan den (gule farve) justeres. Det er muligt man skal et par gange igennem processen, som ikke rigtig er mulig uden måleudstyr i den bedre ende.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#97604
Thor-thor skrev:I definitionen af top anbefalings awarden står der som sagt at den gives til skærme der der byder på eminent billedkvalitet til prisen!
I dette tilfælde virker det bare som om den har fået awarden pga. generel værdi (design, features mm.) for pengene og ikke med fokus på billedkvaliteten.
Nu må det her flueknepperi stoppe. Til prisen får du også god billedkvalitet. TV'et har også andre dyder, så disse fremhæves gennem anmeldelsen. Læs nu lige et par af de andre anbefalinger vi tidligere har uddelt, så vil du de at de også har småfejl, men til prisen får man meget billede.
Af Thor-thor
#97607
yakken skrev:
Thor-thor skrev:I definitionen af top anbefalings awarden står der som sagt at den gives til skærme der der byder på eminent billedkvalitet til prisen!
I dette tilfælde virker det bare som om den har fået awarden pga. generel værdi (design, features mm.) for pengene og ikke med fokus på billedkvaliteten.
Nu må det her flueknepperi stoppe. Til prisen får du også god billedkvalitet. TV'et har også andre dyder, så disse fremhæves gennem anmeldelsen. Læs nu lige et par af de andre anbefalinger vi tidligere har uddelt, så vil du de at de også har småfejl, men til prisen får man meget billede.
Fin tone at anlægge som admin!
Beklager at jeg tillader mig at spørge til sammenhængen mellem definitionen i awarden og formuleringen i en anmeldelse!!!!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#97609
Rolig nu. Skulle jeg have skrevet "detaljerytteri" i stedet, eller hvor er problemet? Du hiver jo selv ordlyden frem og giver dig til at understrege. Hvis jeg lynsøger på dine andre indlæg, så er bruger du da selv ordet af og til, så det kan da ikke være SÅ provokerende for dig? Der var ingen ond tone bag mit indlæg, så der er vist ikke grund til alle de udråbstegn.

Rasmus skriver netop, at 820'eren rykker op i eliten for billedkvalitet på LCD-TV - hvilket bare er et udtryk for, at denne teknologi generelt har ligget lidt bagved plasma - så der er jo ikke noget der er "skredet" nogen steder. Hvis prisen kan retfærdiggøres (hvilket jo altid bliver en lidt subjektiv vurdering - hvor meget er eks. 10.000 kr. for dig?), så er awarden vel også på sin plads.
Af Snurrerundtlyd
#97620
Mic_skier skrev:Og kan man ikke bare flå glasset af denne Sharp model? Hader reflektioner...
Jo, stort set samme model findes også uden glasfront, så hedder den bare LE810. LE810 fås dog ikke i 52''.
LE810 har heller ikke time shift indbygget, men bortset fra manglende glasfront og time shift er det vist samme model som LE820, og så er den også 1000 kr. billigere.

Sharps 2010 fladskærme – med danske priser
http://www.flatpanels.dk/artikel.php?su ... 1267879735

[img]http://www.flatpanels.dk/billeder/sharp2010table-1l.jpg[/img]

[img]http://www.flatpanels.dk/billeder/sharp ... ser-1l.jpg[/img]
Af Thor-thor
#97643
@Yakken

Fair nok, synes bare din udmelding var lidt "hidsig" ;)

Grunden til min kommentar var egentlig bare at mit første indtryk var at Rasmus/i mente at billedkvaliteten var "jævn".
Efter en ny gennemlæsning kan jeg se at bedømmelsen af billedkvaliteten er lidt mere positiv end jeg først havde opfattet (uden at den dog virker super).
Det jeg egentlig bare ville have bekræftet var at billedkvalitet er hoverprioriteten i bedømmelserne, hvilket jeg kan forstå er tilfældet.
Af tcf
#97647
Først vil jeg sige, at det er fint der er nogle der yder en god service, og anmelder exsempelvis fladskærme, og samtidig forhåbentlig også tjener nogle penge for det store arbejde.
Dernæst er det jo sådan, at vi alle som læser disse test, nødvendigvis må danne vores egen mening, uagtet div. predikater eller ej, da det jo en gang er sådan, at vi ikke alle kan, eller skal have, samme mening!
Når et produkt får en Top anbefaling, så beror det selvfølgelig på nogle tørre fakta/tal, men forhåbentlig også på en del "bløde" punkter, så som netop den oplevelse af produktet, som testudøveren har, for "tørre" tal siger jo ikke, nødvendigvis alt.
Der er, og skal være, plads til lidt "gråtoner" mellem det sorte og hvide, for det er, efter min mening, det der giver det mest nuancerede billede af et givent produkt, og det er også det der gør at det hele ikke bliver så ensrettet og monotomt ;)