Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Captain Awesome
#96615
Fin anmeldelse og lyder som en rigtig god skærm til dem som vil have en Eizo skærm uden at sprænge banken. Lyder som fantastisk billedkvalitet for pengene.

Jeg synes dog at i nogle gange skøjter lidt hen over alt andet end selve billedkvaliteten. f.eks. skriver i at den har problemer med slør i hurtige spil og at den er uegnet som spilskærm.

Det kunne være rart at få at vide hvilke spil i har testet skærmen med og hvor i fandt slør. Det vil bare gøre det lidt mere håndgribeligt for os som læser det. Der er sikkert en del, ligesom mig selv, som ikke er hardcore gamere, men som blot hygger sig med et spil her og der. Derfor kunne det være lidt rart med marginalt større fokus på det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#96641
Vi har blandt andet en generisk test i vores testprogram, som nævnes i hver anmeldelse. Det kan frit downloades fra hovedsiden.
Af Captain Awesome
#96687
Jeg tænkte bare at det ville være lidt mere håndterbart hvis man fik at vide hvilke spil i har testet. Jeg synes det giver et lidt bedre billede af hvad man kan forvente i praksis. f.eks. kunne i jo have et par populære spil liggende i jeres test.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#96689
Tak for forslaget. Jeg kan godt prøve at inkludere lidt praktiske betragtninger omkring spil. :)
Generelt anbefaler jeg dog, at EV2333WH begrænses til strategi og måske også en omgang World of Warcraft. Til hurtige spil som f.eks. Battlefield og Counter Strike, synes jeg ikke skærmen er egnet. Man vil primært opleve, at de hurtige bevægelser med musen og panoreringer vil blive sløret.

Jeg lægger dog ikke lige så meget vægt på spil og responstid afsnittet i anmeldelser af f.eks. Eizos skærme, der primært er rettet mod grafik. Jeg plejer som regel at optrappe det lidt i forbindelse med anmeldelser af deciderede spilskærme og multimediaskærme.
Af Captain Awesome
#96700
Det hører måske også mere ind under forslag, men nu når vi allerede er igang har jeg lige et sidste offtopic forslag til det med spil. Jeg ved godt at Eizo skærme ikke er beregnet til spil, men det kunne alligevel være interessant da de fleste vel spiller lidt en gang imellem.

Angående forslaget, så kunne det gøres let og hurtigt ved at man f.eks. havde et par reference spil. Som du også selv nævner. Det synes jeg ihvertfald vil gøre det lidt mere håndgribeligt, samtidig med at det vil være lettere for jer. Det vil ihvertfald være lettere for mig at forholde mig til.
Af Jem43
#103411
Hej Flatpanels.

Hvordan arbejder denne skærm i Adobe RGB. Kan læse den har SrGB indstilling, men hvad med Adobe RGB?

Hilsen Jeppe
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#103470
Jem43 skrev:Hej Flatpanels.

Hvordan arbejder denne skærm i Adobe RGB. Kan læse den har SrGB indstilling, men hvad med Adobe RGB?

Hilsen Jeppe
EV2333W arbejder desværre ikke i AdobeRGB spektret. Panelet der sidder i skærmen understøtter 72 % af NTSC, hvilket stort set svarer til sRGB. Det kan dog ikke strække sig helt ud til grænserne for AdobeRGB.

DU kan se den fulde specifikationsliste her:
http://www.imx.dk/PC/FlexScan_EV_Series.pdf

Så hvis du primært arbejder i AdobeRGB, så vil jeg anbefale en anden model. FLere af de andre modeller, som vi senest har anmeldt, kan også arbejde i AdobeRGB.
Af scarmose
#125493
Der bliver skrevet i testen at kalibrering blev foretaget mens skærmen var indstillet til SRGB. Er der ikke tale om en fejl?!

Jeg har købt skærmen på baggrund af jeres fine anmeldelse og er helt utroligt tilfreds med den. Dog vil jeg bare oplyse at man ikke kan foretage color (rettelser) hvis skærmen er indstillet til SRGB. Kun brightness kan justeres
Af Alladin
#130475
Rasmus Larsen skrev:Testen af Eizo EV2333WH er nu online. Eizo EV2333WH har PVA panel og lover meget dyb gengivelse af sort.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1271077260

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Tak for den meget oplysende anmeldelse, som hjælp mig afgørende i at finde den skærm jeg skulle bruge - både selve displayets kvaliteter men også ergonomien var vigtigte oplysninger for mig.. Jeg har lige fået den hjem og er meget glad for den. Jeg vil gerne kalibrere efter dine tal, men kan ikke rigtigt finde ud af, hvor jeg gør det.

Jeg vil være meget glad for tips om det.

Jeg håber det er OK, at jeg skriver her, hvad det er jeg er i tvivl om - og sammenkobler det med, det sted i anmeldelsen, hvor du skriver: "Her er mine indstillinger efter kalibrering:"

1) "Efter kalibrering Profil: sRGB" - her gik jeg ind i Display/Settings/Advanced/color management og klikkede på "Add" og valgte så en ICC fil med navnet sRGB - var det korrekt?

2) "Lysstyrke: 33" - jeg går ud fra det er på skærmens OSD ("ScreenManager) jeg skal vælge Color (Custom)/Management/Birghtness, at jeg skal justere til 33 - var det korrekt?

2) "Kontrast: 50" - jeg går ud fra det er på skærmens OSD ("ScreenManager) jeg skal vælge Color (Custom)/Management/Contrast, at jeg skal justere til 33 - var det korrekt?

3) "Eco Mode: Off" - jeg går ud fra at det er i OSD menuen til venstre på skærmen, at jeg skal sætte "Auto EcoView" til "Off" - var det korrekt?

4) "Auto Brightness: Off" - Den kunne jeg ikke finde! - hvordan gør jeg det?

5) "RGB: Manuel • R: 84,4 • G: 72,4 • B: 69,8" - her er jeg rigtigt i tvivl for A: hverken på skærmen (hårdt) eller mit grafikkorts driver (blødt), kan jeg finde decimal angivelser og B) jeg er i tvivl om det er hårdt eller blødt jeg skal foretage kalibreringen?

Med venlig hilsen

Alladin
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#130477
Alle justeringer i vore tests er foretaget på skærmen - ikke i grafikkortet - så når du ser en opgivelse, så er det foretaget i OSD'en. Hvis der er kommatal i justeringerne, så kan det skyldes, at visse fabrikanter ikke lader ét tryk på en knap svare til ét trin i deres grafiske skala. Kan du se om det er tilfældet på din skærm?
Af Alladin
#130479
yakken skrev:Alle justeringer i vore tests er foretaget på skærmen - ikke i grafikkortet - så når du ser en opgivelse, så er det foretaget i OSD'en. Hvis der er kommatal i justeringerne, så kan det skyldes, at visse fabrikanter ikke lader ét tryk på en knap svare til ét trin i deres grafiske skala. Kan du se om det er tilfældet på din skærm?
Tak for det hurtige svar :)

Det er rigtigt, at der skal flere - 3 - tryk på skærmknappen for at få forhøjet pct. talet. I hvert fald i "Gain", som er den eneste manuelle farvekontrol jeg kan finde (men der får jeg mystiske farver og slet ikke noget der minder om den farvetemperatur du oplyste. ...

Hov, jeg opdagede lige at venstre pil knappen på skærmen giver mulighed for at vælge sRGB. Så stillede jeg lystyrken til de 33, du skrev. De øvrige værdier kan jeg ikke indstille i denne mode. Men jeg får et fint billede og imponerende skelneevner på skærmen. Stort set alle forskelle kan ses. Dog ikke oppe i det øverste overgange 91%-92% og opad - passer det med dine fund.

I øvrigt var jeg lige inde og tjekke softwaren til grafikkortet (Nvidia GeForce 7600GT) og slog alle smarte farvesetting features fra. I den manuelle AdjustColorSetting satte jeg både contrast og Brightness til 50% i håb om det er den neutrale position - mon ikke det er sådan det skal gøres?

Bedste hilsner

Alladin

Det er stadig en dejlig skærm synes jeg og jeg er glad for at jeg fandt den
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#130481
Du må ikke lade dig slå ud over, at skærmen ikke kan skelne alle farvenuancer i den hvide ende. Det er ret svært at vise både den nedre og den øvre skala perfekt. Prøv dog at flytte hovedet lidt væk fra midten, så vil du se, at der kommer flere nuancer til syne - det er en af kendetegnene ved PVA-teknologien.

Der må være en "Default" indstilling i dit grafikkort, som fjerner alle brugerjusteringer. Som udgangspunkt, så skal der slet ikke justeres noget i dit grafikkort.