Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#95393
Testen af Panasonic TX-P42X20 er nu online. Panasonics X20 serie er Panasonics prisbillige plasma-Tv der sigter mod meget billedkvalitet for få penge. Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1269867762

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Brugeravatar
Af Bonsai
#95401
Takker for testen!

Du har lavet en test på 42" versionen.

Jeg har selv kig på 50" versionen. Mit spørgsmål går på opløsningen.
50X10 har jo en højere opløsning end 50X20. Ved du, Rasmus eller andre, om det har nogen effekt på billedkvaliteten, som er tydeligt med det blotte øje?
Brugeravatar
Af koenigs
#95410
Tak for anmeldelsen, grundig som altid.

Jeg havde håbet der var sket lidt siden x10, da jeg har overvejet et skift fra x10 42" til 50" x20. Men nu tror jeg bare jeg skifter ud til en G20 senere på året.
Af pipper
#95418
@rasmus.
Du skriver - Så hvis du øger opløsningen på et Tv, kan du formentlig også mindske nogle af panelets teknologiske svagheder.

Hvad menes der med det?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#95475
Bonsai skrev:Takker for testen!

Du har lavet en test på 42" versionen.

Jeg har selv kig på 50" versionen. Mit spørgsmål går på opløsningen.
50X10 har jo en højere opløsning end 50X20. Ved du, Rasmus eller andre, om det har nogen effekt på billedkvaliteten, som er tydeligt med det blotte øje?
50 tommeren skulle ifølge Panasonic have samme opløsning. Til gengæld har X10 modellen i 50" højere opløsning.

Personligt tror jeg dog personligt jeg ville satse på G20 hvis jeg skulle op i 50" og se HD indhold.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#95476
pipper skrev:@rasmus.
Du skriver - Så hvis du øger opløsningen på et Tv, kan du formentlig også mindske nogle af panelets teknologiske svagheder.

Hvad menes der med det?
Det var mest rettet mod selve panelet, og ikke så meget, hvad man som bruger kan gøre.

Der snakkes jo tit om, at man skal bruge en meget stor skærm for at udnytte Full HD. Men sætningen mener jeg blot, at man også kan forbedre andre ting ved at hæve opløsningen end blot detaljegraden. F.eks. kan dithering (plasma-støj) reduceres på plasma-Tv ved at øge opløsningen.

Jeg ved ikke om det giver bedre mening nu? :)

Pointen evar blot, at ud over en ændring i detaljegrad på HD signaler mellem X20 og G20, er der også visse andre forbedringer at se på G20 som følge af den højere opløsning.
Af erling1000
#95539
Panelet i X20 reflekterer også en del lys, og Panasonic har ikke valgt at bruge det samme panel som G20, som var i stand til at reflektere sollys ret markant.
menes der mon noget andet? Jeg ser sætningen her som om der er flere generende reflekser i g20 end i x20... ;;)
Af Senic
#95558
erling1000 skrev:
Panelet i X20 reflekterer også en del lys, og Panasonic har ikke valgt at bruge det samme panel som G20, som var i stand til at reflektere sollys ret markant.
menes der mon noget andet? Jeg ser sætningen her som om der er flere generende reflekser i g20 end i x20... ;;)
Så læser du forkert. Du kan også se det på billedet i testen. Der er flere generende reflekser i x20. O_O
Af Josty
#95579
Goddag og tak for en god anmeldelse. Jeg har lige et spørgsmål

Når nu X20 modellen har en spilprofil mens G20 ikke har nogen, betyder det så, at X20 er en bedre skærm til konsolspil?
Brugeravatar
Af koenigs
#95595
Josty skrev:Goddag og tak for en god anmeldelse. Jeg har lige et spørgsmål

Når nu X20 modellen har en spilprofil mens G20 ikke har nogen, betyder det så, at X20 er en bedre skærm til konsolspil?
Ikke rigtigt. Husk på at Panasonics plasmaer kun har ubetydelig input-lag og derfor er det mere eller mindre overflødigt med en Game mode. Det stammer fra LCD'erne der typisk har en hel del input-lag.

Overvej i øvrigt P42S10E til Xbox og PS3, det er i princippet G10 fra sidste år med nyt navn og pris. Det kan du få for 5700 kr
Af norup
#95683
Tak for anmeldelsen - mit ellers udmærkede CRT TV skal nok pensioneres pgra manglende DVB-C tuner, og X20 er en stærk kandidat.

Det er lykkedes at downloade den danske X20 brugervejledning, og den beskriver en for mig vigtig funktion: Timer-programmering (side 19, 38-39)
To spørgsmål:
Er dette en ny funktion, eller noget som X10 også har?
Tændes skærmen, hvis TVet er i stand-by og der vælges "Ekstern opt."? (Ville være et fint træk, hvis skærmen forblev slukket og kun tuneren var tændt)

EDIT:
Så lykkedes det endelig også at finde en X10 manual.
Timer-programmeringen lader ikke til at være til rådighed med X10, så det er set herfra den første væsentlige grund til at vælge et X20.
Af krenzler
#95733
koenigs skrev:Overvej i øvrigt P42S10E til Xbox og PS3, det er i princippet G10 fra sidste år med nyt navn og pris. Det kan du få for 5700 kr
Eller en TX-P42S20E til samme pris.

Hvorfor egentlig gå efter en X20E når S20E - der er full-HD - kan fås for det samme?
Af norup
#96133
Mit X20 er på vej hjem med posten nu! :D
Her er mine indstillinger efter klaibrering:
After calibration
Mode: True Cinema
Contrast 42
Brightness: 0
Color: 30
Sharpness: 0
Vivid colors Off
Eco-format Off
P-NR Off
De tal ser ud som om, at med denne kalibrering behøver man ikke skrue yderligere ned for at modvirke burn-in i de første timer. Eller hvad?
Af Rodding
#96135
Mange tak for anmeldelsen.