Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rod1983
#94586
Tak for anmeldelsen Rasmus. Det er sgu lækkert at sort niveauet nu er på højde med Panasonics skærme, da dette netop var en af mine kritikpunkter af LG's skærme fra sidste år. Dog kan jeg se at retention og reflektioner kan afskrække nogle folk (dog ikke mig :p!) hvilket jeg udmærket kan forstå. Men taget prisen i betragtning samt de to(!) nye THX profiler så er den bestemt et godt alternativ til G20'eren 8). Hvad oplevet du af plasmastøj?
Senest rettet af Rod1983 22. mar 2010, 13:58, rettet i alt 1 gang.
Af Denner
#94587
Hej Rasmus.

Tak for anmeldelsen, har lige et hurtigt spørgsmål ang peak brightness målingen på 225 cd/m2 ( det er dælme vildt for et plasma tv ) er det ved 100% hvid på hele skærmen ?

MVH
Dennis
Af --And--
#94594
Tak for endnu god anmeldelse.. Virkelig lækkert, og masser af detaljer!

Jeg overvejer meget at vælge denne model frem for Panasonic G20 50", da designet her tiltaler mig mere.

Ligger samtidig mærke til din kommentar ang. LG henvender sig mere til gaming end Panasonic og iøvrigt har samme sort niveau! Så spørgsmålet er om retention udgør et så stort problem at de må bøje sig til Panasonic G20 eller er det rent faktisk bedre i og med der ikke er noget slør?!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#94597
Rod1983 skrev:Hvad oplevet du af plasmastøj?
Der er der kommenteret på i starten af anmeldelsen
Der kan registreres en smule brummen fra skærmens bagside, men jeg bemærkede det kun hvis jeg lagde øret ned til bagsiden af Tv'et.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#94598
yakken skrev:
Rod1983 skrev:Hvad oplevet du af plasmastøj?
Der er der kommenteret på i starten af anmeldelsen
Der kan registreres en smule brummen fra skærmens bagside, men jeg bemærkede det kun hvis jeg lagde øret ned til bagsiden af Tv'et.
Jeg har faktisk først tilføjet det senere, så jeg forstår forvirringen :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#94600
Denner skrev:Hej Rasmus.

Tak for anmeldelsen, har lige et hurtigt spørgsmål ang peak brightness målingen på 225 cd/m2 ( det er dælme vildt for et plasma tv ) er det ved 100% hvid på hele skærmen ?

MVH
Dennis
Jeg fik lavet en copy paste fejl fra tabellen med strømforbrug ned i tabellen med kontrast. Jeg målte maks 142 cd/m2 og efter kalibrering 73 cd7m2.

Vores engelske brugere pointerede også dette, så jeg bemærkede, at jeg ikke havde fået tastet de rigtige værdier ind. Beklager :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#94601
--And-- skrev: Ligger samtidig mærke til din kommentar ang. LG henvender sig mere til gaming end Panasonic og iøvrigt har samme sort niveau! Så spørgsmålet er om retention udgør et så stort problem at de må bøje sig til Panasonic G20 eller er det rent faktisk bedre i og med der ikke er noget slør?!
G20 er en god skærm til gaming, men min kommentar gik mest på fosfor-sløret. Jeg har selv bemærket fosfor-slør på Panasonics skærme i f.eks. GTA eller spil med sort/hvid eller meget dunkle og grålige scener.
Typisk er dette et af stederne hvor fosfor slør kommer til udtryk.

Omvendt er retentionen et problem, som du også selv er inde på. Det er lidt en afvejning og afhænger nok også af hvad du spiller mest. Spiller du f.eks. bilspil som Gran Turismo, hvor man har et speedometer på skærmen størstedelen af tiden, kan PK950 måske godt skabe lidt problemer.
Af Thor-thor
#94602
Synes det virker lidt forvirrende at Ikonen for "top anbefalings awarden" står under konklusionen i anmeldelsen af LG'en.

Jeg opfattede det først som om den havde fået awarden (hvilket jeg ikke synes anmeldelsen kunne begrunde), men det har den ikke eller??
Af Lord_Shiva
#94603
Har du nogen ideer om fjernsynet er 3d parat, altså om det ved en senere lejlighed kan tilkøbes et 3d-modul?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#94604
Hvis et TV har ikonet, så har den også en award. TV uden award har ikke henvisninger til awarden.
Af allandk
#94605
Hej Rasmus. 1000 tak for endnu en god anmeldelse!

Hvad er din vurdering af input lag på pk950 kontra G20?

Jeg har set at der flere steder refereres til en input lag på 40 ms på G20 (på andre sites), men hvad med pk950? Har du foretaget målinger? Subjektive vurderinger?

Håber du kan belyse denne detalje.

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#94606
Thor-thor skrev:Synes det virker lidt forvirrende at Ikonen for "top anbefalings awarden" står under konklusionen i anmeldelsen af LG'en.

Jeg opfattede det først som om den havde fået awarden (hvilket jeg ikke synes anmeldelsen kunne begrunde), men det har den ikke eller??
Den har fået det. Vi inkluderer det kun, hvis Tv’et har fået en Award :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#94607
Lord_Shiva skrev:Har du nogen ideer om fjernsynet er 3d parat, altså om det ved en senere lejlighed kan tilkøbes et 3d-modul?
Det kan det ikke. Hvis Tv kan dette, så har de det såkaldte 3D Ready-mærkat, som producenterne så typisk klistrer på Tv'et og skriver i specifikationerne.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7