Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#94796
Som Morten fra LG skrev tidligere, så er PK950 ikke i butikkerne før uge 16, så du kan ikke se den endnu. Hverken i et stuesetup, på en væg eller i et skummelt baglokale...
Af Captain Awesome
#94883
Det ved jeg udemærket godt, men mit spørgsmål går også mere på hvor man kan se det(når det selvfølgelig kommer). Altså hvilke steder man kan regne med får skærmen hjem og som tilbyder lidt mere end blot en ukonfigureret skærm med en random præsentation på. Altså en butik ligesom Tapeconnection...

Det kunne jo sagtens være at der var nogle som kendte til et godt sted at se LG PK950 og som ville dele stedet med os andre. For der er vel flere som er interesseret i skærmen.
Af Morten_J LG
#94956
Hi Captain Awesome (og andre),

Når vi har større klarhed over hvem der kommer til at forhandle PK950N, deler vi dem naturligvis gerne her på siden. Lige nu er vi i de indledende forhandlinger, som jeg naturligvis ikke kan løfte sløret for på nuværende tidspunkt. Går ud fra mine konkurrenter sikkert også læser med her på sitet :D
Af Captain Awesome
#94991
Tak for svaret Morten, og thumbs up fordi du gider at svare os herinde. Det ville vare kanon fedt hvis du gider at dele de gode steder at se jeres TV, selvfølgelig når tiden er inde til at løfte sløret for dem :)

Jeg tror der er en del herinde som bare går og venter på at kunne se PK950 i aktion og så ellers smide den ned i indkøbskurven hvis genskær og retention ikke er så galt igen.

Det bliver ihvertfald spændende...
Af Lars E
#95009
Avforums.com test af LG PK990 er nu ude http://www.avforums.com/reviews/LG-50PK ... eview.html

Desværre ikke en særlig god test bla. er der problemer med kunstig tilført skarphed og input lag er alt for højt.

Rasmus, hører gerne dine kommentarer hertil, da du havde en anden oplevelse med skærmen.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
#95011
Sjovt - jeg læser det som om de er meget tilfredse med tv'et, bort set fra det med at signalet tilføres en form for skarphed og at der stadig er problemer med image retention.
Af Lars E
#95014
De skriver direkte at en G20 er en bedre skærm på næsten alle områder og tilmed er billigere.
Her er lige det uddrag af testen som jeg hæftede mig ved.

Ultimately, like so many things, your buying decision will come down to price. At around £1500, the 50PK990 is around £100-200 more expensive than Panasonic's mid-range TX-P50G20, which is a better display in just about every regard. Were LG's display to be cheaper, it would qualify for a recommendation based on its favourable attributes, but the truth is that there's at least one better display out there that can be had for less money - and thanks to LG's insistence on tampering with video signals, which does them absolutely no favours at all, there's likely to be more still to come.
Af Captain Awesome
#95017
Men er det ikke også det som de fleste mere eller mindre godt vidste? At G20 er en bedre skærm, men at PK950 ikke er så langt fra? Altså PK950 er så tæt på G20 rent billedmæssigt, at en del mennesker er villige til at gå på kompromis med billedkvalitet, for at få et flottere design?

Jeg er ihvertfald en af de personer som er villig til at gå lidt på kompromis med billedkvaliteten, hvis genskær og retention ikke viser sig at være for irriterende.
Af Lars E
#95018
Både og jeg havde nu den opfattelse at de lå mere lige, men med LG som den klart pæneste (og det betyder altså meget hos mig).
Af Captain Awesome
#95048
Jeg har både læst den anmeldelse her på Flatpanels og den på Avforum og jeg synes nu helt klart at det virker som om at anmelderne mener at PK950 er meget tæt på G20. Som sagt før, så er det kun retention, genskær og så prisen som er den helt store forskel. Men de 3 ting er jo netop op til den enkelte bruger. Hvis man ikke irriteres af de tre ting(eller kan leve med dem), så er det måske værd at satse på for at få et flottere design.

Jeg kan absolut ikke se at G20 bare er et must-have over PK950 og jeg vil da heller ikke kun anbefale G20 til folk.
Af Thor-thor
#95050
Captain Awesome skrev:Jeg har både læst den anmeldelse her på Flatpanels og den på Avforum og jeg synes nu helt klart at det virker som om at anmelderne mener at PK950 er meget tæt på G20. Som sagt før, så er det kun retention, genskær og så prisen som er den helt store forskel. Men de 3 ting er jo netop op til den enkelte bruger. Hvis man ikke irriteres af de tre ting(eller kan leve med dem), så er det måske værd at satse på for at få et flottere design.

Jeg kan absolut ikke se at G20 bare er et must-have over PK950 og jeg vil da heller ikke kun anbefale G20 til folk.
Fuldstændig rigtigt at det er et spørgsmål om smag, men eksempelvis refleksioner kunne godt være et ret væsentligt punkt, medmindre man kun ser tv i et mørklagt lokale.......
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#95052
For lige at slå min holdning fast, så synes jeg også at G20 har fordelen i sammenligningen mellem G20 og PK950. Men forskellen er ikke gigantisk. LG er kommet langt tættere på Panasonic i år end tidligere.

Så kan der så være forskellige vægte hos den enkelte der gør, at PK950 falder ud som vinderen, og det synes jeg ikke er forkert. Der kan også være det omvendte til G20.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#95053
Lars E skrev:Avforums.com test af LG PK990 er nu ude http://www.avforums.com/reviews/LG-50PK ... eview.html

Desværre ikke en særlig god test bla. er der problemer med kunstig tilført skarphed og input lag er alt for højt.

Rasmus, hører gerne dine kommentarer hertil, da du havde en anden oplevelse med skærmen.
Der er en smule kunstig skarphed, ja, men jeg synes ikke det har stor betydning.
Jeg så ikke særlig meget input lag. De må have kørt signalet gennem en billedkredsløb, som ikke har været slået fra.

Egentlig synes jeg da, at testen er positiv og jeg genkender de fleste ting.
Af xenius
#95165
Captain Awesome skrev:...og så prisen som er den helt store forskel...
Den har jeg altså lidt svært ved at se (formoder du mener prisforksel i LGens favør kontra G20).

LGs vejledende pris på PK950eren ligger på ca. 12.000. Panasonic G20 kan fås til ca. 11.000 p.t...

Det er egentlig der dilemmaet ligger:

Den gamle PS8000 var interessant kontra G10, da PS8000 kunne fås for ca. 3.000 mindre end G10eren.

Nu hvor G20 rent faktisk er et bedre TV billedmæssigt, og i øvrigt er billigere end PK950, er jeg begyndt at overveje G20eren kraftigt.

Til at starte med, var jeg nærmest fuldt overbevist om at det ville blive en PK950, men nu hvor LG har prissat det så højt ( i sammenligning med sidste års model kontra G10), i øvrigt er dårligere end G20 billedmæssigt, og har droppet Magic Wand fjerbtjeningen som jeg glædede mig meget til, har jeg svært ved at se fidusen ved at vælge PK950 frem for G20..
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7