Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#94684
--And-- skrev:Damn, det er et svært valg! Det er jo vidt forskelligt hvad jeg spiller, men alle spil har jo altid en eller anden form for status indikator?!

Hvor lang tid går der før det går væk normalt, 2 min eller 2 timer?! Måske det kun er til panelet er kørt ind! Nogle der ved hvor jeg kan se Panasonic G20 "live", så jeg vurdere designet mod LG?!
Det går typisk væk igen indenfor 5-20 minutter. Lidt afhængigt af hvor meget det er :)
Af HTC
#94689
Helt enig Xenius !
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#94693
tvkartoffel skrev:1. Jeg har flere steder set at en PS3 Kan give nogle besynderlige måleresultater der ikke svarer overens med de værdier man får med andre blu-ray afspillere. Jeg tænker at det måske ikke er helt fair hvis en evt. observeret fejl kan tænkes at stamme fra afspilleren.
Jeg bruger kun PlayStation 3 til nogle få referenceklip og sådan. Og til at tage alle billederne.

Det afhænger dog også af hvordan PS3 er opsat. Mange opsætter den forkert. Hvilke resultater tænker du mere specifikt på?
tvkartoffel skrev:2. Du benytter et almindeligt CIE diagram til at vise de enkelte farvers korrkethed. CIE diagrammet tager dog ikke hensyn til lysstyrken.
Hvis jeg ikke har misforstået det kan lysstyrken i de enkelte farver godt været forskellig uden at man kan se det af måleresultaterne. Hvordan påvirker det billedet hvis de enkelte farves lysstyrke ikke er korrekt?
Det er rigtigt, at der er visse svagheder i at fremvise det på denne måde. Der foretages dog også en række andre målinger af blandt andet gamma, som jeg ikke frigiver her på siden i grafer.

Derudover så skal farvernes lysstyrke naturligvis være forskellig. Ellers kan du jo ikke skabe farver, men jeg forstå hvad du mener mht. primær og sekundære farver.
Men vores testresultater tager nu også hensyn til chroma-værdier.

Hvis man skal måle lysstyrken for alle farverne ved forskellige sammensætninger, skal man igang med nogle APL overvejelser. Dem inkluderer jeg som skrift, men jeg ønsker heller ikke at gøre anmeldelserne ualmindeligt tekniske. Et Tv er trods alt et visuelt apparat, og det er forkert at tro, at man kan dokumentere alt med måleresultater. I så fald skulle man jo også f.eks. tage hensyn til refleksioner og den påvirkning de har på lysstyrken, men hvordan gøres dette?
Der er også en masse ting, som man slet ikke kan måle, som f.eks. plasma-støj, og måske endnu vigtigere farvernes "nuancering" (årsagen til banding).
Desværre synes jeg der nogen gange fokuseres lidt for meget på den tekniske del, men man skal huske, at en stor del af begrænsningerne for billedkvalitet også ligger i selve panelteknologien, og ikke kun indstillingerne og den interne behandling af billedet.

Anmeldelserne skal også være læselige for vores læsere og ikke blot tekniske afhandlinger :)
Det er ikke fordi vi ikke kan eller ikke vil, men det er en afvejning af, hvad læserne får ud af dette. Og vi prøver også at begrænse alt for mange opfølgende spørgsmål ved at udelade noget af det mest tekniske, som folk alligevel ikke kan forholde sig til.

Jeg har selv målingerne og dokumentationen for alle måleresultaterne, som bruges til mange af mine overvejelser og de tekst-afsnit testen består af. Kunsten er ikke i mine øjne at frigive alt hvad man kan i forbindelse med en anmeldelse; nej kunsten er i stedet at få det formidlet, så folk kan forstå det.

Men derfor er spørgsmål naturligvis velkomne :)
)3. Du har målt enegiforbruget. Det synes jeg er en god ide. Særligt da det ofte ikke er med i tests på andre sites. Jeg kunne dog godt tænke mig at der blev indført lidt mere stringens. De fleste af de TV i har målt ligger på ca. 100 cd/m2 efter indstilling. I dette tilfælde ligger lysstyrken på 73 cd/m2. Nogle TV svinger enormt meget i forbrug alt efter lysstyrken og jeg vil derfor opfordre til at de testede modeller, i fremtiden, måles ved samme lysstyrke.
Det er umuligt. Specielt fordi, som du selv siger, lysstyrken varierer. Hvilken lysstyrke tænker du i øvrigt på her? Hvid eller et gennemsnit? Der er for mange overvejelser i dette, så derfor tager vi et før (out-of-box) og efter resultat (efter kalibrering).

Vores måling af strømforbrug bliver taget på et klip, hvor der både er meget mørke og meget lyse scener. Dette klip bruges konsekvent i alle strømforbrug tests.
Vi tager altså ikke en måling på en hvid skærm med 73 cd/m2 brightness :)
4. Sidst men ikke mindst kunne jeg kodt tænke mig en kommentar omkring brugbarheden af et TV der er indstillet til 73 cd/m2. Det forekommer mig at være en usædvanligt lav værdi. Er det sådan at 73 cd/m2 alene vil være egnet til brug om aftenen eller er det nok til brug om dagen også?
Det er nu meget normalt for plasma-Tv. Nogle plasma-Tv kan faktisk slet ikke komme meget over denne værdi, selv i dagslys.
Dit gamle billedrørs-Tv har formentlig en lavere lysstyrke og projektorerer har typisk noget lavere lysstyrke end de 73-100 cd/m2.

Men ja, det er optimeret til aften-brug :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#94696
xenius skrev:"Der var tale om, at PK950 skulle omfatte LGs nye Magic Remote, hvor man kan styre Tv'et ligesom en Nintendo Wii ved at pege på Tv'et, men den følger dog ikke med PK950 alligevel og er forbeholdt LX9500 LED modellen, der lanceres senere på året. I stedet medfølger denne."

MEGET dårlig stil :(

At lokke med sådan en gulerod, for så at fjerne den i den endelige version :(
Husk på, at CES er en udstillingsmesse for det amerikanske vindue. Der kan således godt være forskelle på de europæiske og amerikanske versioner.

Men ja, det er lidt ærgerligt. Jeg havde også set frem til at se, hvad den kunne :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#94698
xenius skrev:Nu hvor PK950 ikke kommer med "Wii" remoten, er eneste forskel på denne og lillebroderen, PK760, så TruBlack filteret mon ?

Sorry hvis offtopic, men skrevet i relation til PK950eren der er prissat til ca. 12.000 danske.
Prisen skal nok falde, når den kommer på lager. Lige nu ligner prisen hos Proshop blot den vejledende.
Af --And--
#94728
Rasmus Larsen skrev:
xenius skrev:Nu hvor PK950 ikke kommer med "Wii" remoten, er eneste forskel på denne og lillebroderen, PK760, så TruBlack filteret mon ?

Sorry hvis offtopic, men skrevet i relation til PK950eren der er prissat til ca. 12.000 danske.
Prisen skal nok falde, når den kommer på lager. Lige nu ligner prisen hos Proshop blot den vejledende.
Har du nærmere info om hvornår den lander, nu du har fået et test eksemplar?! Skrev til LG, de vidste intet, kunne ikke engang oplyse vejledende pris?!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#94730
--And-- skrev:
Rasmus Larsen skrev:
xenius skrev:Nu hvor PK950 ikke kommer med "Wii" remoten, er eneste forskel på denne og lillebroderen, PK760, så TruBlack filteret mon ?

Sorry hvis offtopic, men skrevet i relation til PK950eren der er prissat til ca. 12.000 danske.
Prisen skal nok falde, når den kommer på lager. Lige nu ligner prisen hos Proshop blot den vejledende.
Har du nærmere info om hvornår den lander, nu du har fået et test eksemplar?! Skrev til LG, de vidste intet, kunne ikke engang oplyse vejledende pris?!
Omkring slutningen af marts eller starten af april har jeg hørt.
Af Mortenn_LG
#94731
--And-- skrev:
Rasmus Larsen skrev:
xenius skrev:Nu hvor PK950 ikke kommer med "Wii" remoten, er eneste forskel på denne og lillebroderen, PK760, så TruBlack filteret mon ?

Sorry hvis offtopic, men skrevet i relation til PK950eren der er prissat til ca. 12.000 danske.
Prisen skal nok falde, når den kommer på lager. Lige nu ligner prisen hos Proshop blot den vejledende.
Har du nærmere info om hvornår den lander, nu du har fået et test eksemplar?! Skrev til LG, de vidste intet, kunne ikke engang oplyse vejledende pris?!

Hej Alle

Vejlende pris på 50PK760N er 9.499,- og 60pk760N er 15.999,-

Og sidst men ikke mindst lander 50" i april og 60" i Juni hos DK forhandlere.

MVH
Morten Nielsen
LG
Af Morten_J LG
#94733
Hej,

Jeg tror jeg skrev forventet leveringer i en anden tråd, men gentager den naturligvis gerne her. :)

50PK950N kommer på lager i slutningen af denne måned og i større kvantiteter igennem april måned.

60"-versionen kommer på lager sidst i april, dog i ret sporadiske mængder.

@ And: Ved ikke helt, hvem du har talt med her hos os, og skal selvfølgelig beklage du ikke kunne få klart svar. Du og alle andre på nærværende forum er naturligvis velkommen til at kontakte undertegnede såfremt der skulle være spørgsmål til vores produkter.
Af Morten_J LG
#94744
Kære Flatpanels-brugere!

Jeg bliver desværre nødt til at komme med en rettelse til ovenstående. Vi hos LG er også mennesker og jeg har kigget forkert på en intern liste, hvilet siger at de første 50PK950N'ere kommer til DK omkring uge 16.

Beklager endnu engang og håber på Jeres forståelse for fejlen!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#94748
Nu hvor vi alligevel har dig herinde, Morten, kan du så give et bud på hvad købere får for deres penge hvis de køber PK950 frem for PK760. Vore egne data siger "True Black filter" og så blev vi jo snydt for "Magic Wand"-betjeningen. Vil det sige, at det kun er "True Black Filter" man får for sine 2500 kr. (til brugerne: Husk at PK750 har andre mangler ift. PK950, så det er PK760 der skal sammenlignes med)?

Måske det kunne opklares om "True Black Filter" blot er en coating, eller om det er et helt andet panel end dét der bruges i PK760?
Af ridderdk
#94761
Morten_J LG skrev:Hej,

Jeg tror jeg skrev forventet leveringer i en anden tråd, men gentager den naturligvis gerne her. :)

50PK950N kommer på lager i slutningen af denne måned og i større kvantiteter igennem april måned.

60"-versionen kommer på lager sidst i april, dog i ret sporadiske mængder.

@ And: Ved ikke helt, hvem du har talt med her hos os, og skal selvfølgelig beklage du ikke kunne få klart svar. Du og alle andre på nærværende forum er naturligvis velkommen til at kontakte undertegnede såfremt der skulle være spørgsmål til vores produkter.
Hej Morten
Længere oppe skriver du 60" versionen kommer til juni, ved du om den er tilgængelig tidligere end juni i butikkerne i eksempelvis Sverige?
Af Snurrerundtlyd
#94763
Rasmus Larsen, Flatpanels.dk skrev:Mht. video så fik jeg skærmen til at æde både.
Kan du være lidt mere specifik? Åd den robåde, sejlbåde eller måske knaldrøde gummibåde? O_O
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7