Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ulvn
#94614
Rasmus Larsen skrev:
ulvn skrev:Hva med HDMI 1.4? ARC ?
Så vidt jeg husker har PK950 kun HDMI 1.3, men jeg har faktisk ikke testet mht. audio return channel.
ok.. det vil godt nok være skuffende hvis ikke et af stikkene har denne mulighed :/

Ellers en rigtig god test(som altid), bestemt en konkurrent til G20
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#94615
ulvn skrev:
Rasmus Larsen skrev:
ulvn skrev:Hva med HDMI 1.4? ARC ?
Så vidt jeg husker har PK950 kun HDMI 1.3, men jeg har faktisk ikke testet mht. audio return channel.
ok.. det vil godt nok være skuffende hvis ikke et af stikkene har denne mulighed :/

Ellers en rigtig god test(som altid), bestemt en konkurrent til G20
Jeg undersøger det. Jeg er ikke sikker
Af Lars E
#94619
Hvad med Pixelfejl og analoge lydudgange ?
Af --And--
#94623
Rasmus Larsen skrev:
--And-- skrev: Ligger samtidig mærke til din kommentar ang. LG henvender sig mere til gaming end Panasonic og iøvrigt har samme sort niveau! Så spørgsmålet er om retention udgør et så stort problem at de må bøje sig til Panasonic G20 eller er det rent faktisk bedre i og med der ikke er noget slør?!
G20 er en god skærm til gaming, men min kommentar gik mest på fosfor-sløret. Jeg har selv bemærket fosfor-slør på Panasonics skærme i f.eks. GTA eller spil med sort/hvid eller meget dunkle og grålige scener.
Typisk er dette et af stederne hvor fosfor slør kommer til udtryk.

Omvendt er retentionen et problem, som du også selv er inde på. Det er lidt en afvejning og afhænger nok også af hvad du spiller mest. Spiller du f.eks. bilspil som Gran Turismo, hvor man har et speedometer på skærmen størstedelen af tiden, kan PK950 måske godt skabe lidt problemer.
Damn, det er et svært valg! Det er jo vidt forskelligt hvad jeg spiller, men alle spil har jo altid en eller anden form for status indikator?!

Hvor lang tid går der før det går væk normalt, 2 min eller 2 timer?! Måske det kun er til panelet er kørt ind! Nogle der ved hvor jeg kan se Panasonic G20 "live", så jeg vurdere designet mod LG?!
Af tvkartoffel
#94625
Hej.

Som udgangspunkt synes jeg der er en god anmeldelse du har skrevet. Den forholder sig klart til den pågældende model og man får et tydeligt indtryk af styrker og svagheder. Specielt er det positivt at de almindelige svagheder ved palsmaTV adresseres.- Jeg tænker på genskin, retention, reduceret kontrast i dagslys, energiforbrug, banding osv.

Jeg kunne dog godt tænke mig at du kommenterede på følgende overvejelser.

1. Jeg har flere steder set at en PS3 Kan give nogle besynderlige måleresultater der ikke svarer overens med de værdier man får med andre blu-ray afspillere. Jeg tænker at det måske ikke er helt fair hvis en evt. observeret fejl kan tænkes at stamme fra afspilleren.

2. Du benytter et almindeligt CIE diagram til at vise de enkelte farvers korrkethed. CIE diagrammet tager dog ikke hensyn til lysstyrken.
Hvis jeg ikke har misforstået det kan lysstyrken i de enkelte farver godt været forskellig uden at man kan se det af måleresultaterne. Hvordan påvirker det billedet hvis de enkelte farves lysstyrke ikke er korrekt?

3. Du har målt enegiforbruget. Det synes jeg er en god ide. Særligt da det ofte ikke er med i tests på andre sites. Jeg kunne dog godt tænke mig at der blev indført lidt mere stringens. De fleste af de TV i har målt ligger på ca. 100 cd/m2 efter indstilling. I dette tilfælde ligger lysstyrken på 73 cd/m2. Nogle TV svinger enormt meget i forbrug alt efter lysstyrken og jeg vil derfor opfordre til at de testede modeller, i fremtiden, måles ved samme lysstyrke.

4. Sidst men ikke mindst kunne jeg kodt tænke mig en kommentar omkring brugbarheden af et TV der er indstillet til 73 cd/m2. Det forekommer mig at være en usædvanligt lav værdi. Er det sådan at 73 cd/m2 alene vil være egnet til brug om aftenen eller er det nok til brug om dagen også?

MVH og pænt tak for en god anmeldelse
tvkartoffel
Senest rettet af tvkartoffel 22. mar 2010, 16:52, rettet i alt 1 gang.
Af therunemeister
#94626
--And--, jeg må indrømme at baseret på anmeldelserne ville jeg nok vælge PK950 hvis jeg var dig. Har selv PS8000, og har haft Pana G10. Der er en række ting der sjældent bliver nævnt i Pana anmeldelserne såsom det let blinkende billede, støjen fra panalet, det forfærdelige design, grimme menuer etc.

Der er 3 ting der gør at PS8000 ikke var helt ligeså god som G10 som jeg ser det:

1. Sort niveau. (den kan nu slettets)
2. Motion resolution (den ser ud til at kunne slettes ud fra anmeldelsen)
3. Image retention

Som jeg ser det nu er PK950 et virkeligt godt, og mere forbruger orienteret køb. Der er fokuseret på mere end bare rå billedkvalitet, dog uden at gå på kompromis, og det er LG's styrke.

Jeg kan dog godt forstå at hvis man udelukkende går efter billedet og intet andet, at man så ville vælge G20.
Af svinepelz
#94627
--And-- skrev:Damn, det er et svært valg! Det er jo vidt forskelligt hvad jeg spiller, men alle spil har jo altid en eller anden form for status indikator?!
Egentlig ikke - jeg har spilt flere spill på PS3 som ikke "alltid har en statusindikator", senest God of War 3. Status er kun oppe mens du er i combat, noe som riktignok er relativt ofte :D
Af ulvn
#94630
therunemeister, jeg bemærkede også det blinkende billede på G20, men det er måske en generel plasma ting, og kan måske forventes på denne også ?
Af therunemeister
#94631
ulvn skrev:therunemeister, jeg bemærkede også det blinkende billede på G20, men det er måske en generel plasma ting, og kan måske forventes på denne også ?
Nej, har kun set det på Panasonic plasma tv. Det er ikke på LG PS8000 som jeg har nu, så jeg tror heller ikke at det er på LG PK950.
Af xcardman
#94632
ulvn skrev:therunemeister, jeg bemærkede også det blinkende billede på G20, men det er måske en generel plasma ting, og kan måske forventes på denne også ?
har faktisk kun set det på panasonic.
ikke på lg eller pio.
så en plasma ting tror jeg nu ikke det er
Af xenius
#94635
"Der var tale om, at PK950 skulle omfatte LGs nye Magic Remote, hvor man kan styre Tv'et ligesom en Nintendo Wii ved at pege på Tv'et, men den følger dog ikke med PK950 alligevel og er forbeholdt LX9500 LED modellen, der lanceres senere på året. I stedet medfølger denne."

MEGET dårlig stil :(

At lokke med sådan en gulerod, for så at fjerne den i den endelige version :(
Af --And--
#94637
therunemeister skrev:--And--, jeg må indrømme at baseret på anmeldelserne ville jeg nok vælge PK950 hvis jeg var dig. Har selv PS8000, og har haft Pana G10. Der er en række ting der sjældent bliver nævnt i Pana anmeldelserne såsom det let blinkende billede, støjen fra panalet, det forfærdelige design, grimme menuer etc.

Der er 3 ting der gør at PS8000 ikke var helt ligeså god som G10 som jeg ser det:

1. Sort niveau. (den kan nu slettets)
2. Motion resolution (den ser ud til at kunne slettes ud fra anmeldelsen)
3. Image retention

Som jeg ser det nu er PK950 et virkeligt godt, og mere forbruger orienteret køb. Der er fokuseret på mere end bare rå billedkvalitet, dog uden at gå på kompromis, og det er LG's styrke.

Jeg kan dog godt forstå at hvis man udelukkende går efter billedet og intet andet, at man så ville vælge G20.
Mega fedt svar - det var lige det jeg skulle bruge..! Jeg er rimelig sikker i min sag nu, det er bare kanont at få nogle erfaringer på bordet ((:

svinepelz: Ja du har sq nok ret, det vil være et så lille problem jeg knap bemærker det! Læste lige hele anmeldelsen igen, og hvis det samtidig er et spørgsmål om panelet blot skal "køres ind" - så har jeg ingen skrupler!

Nu skal jeg bare finde ud af hvornår det er i handlen, og hvor det kan købes (der må være andre end Proshop)?!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#94642
tvkartoffel skrev: 2. Du benytter et almindeligt CIE diagram til at vise de enkelte farvers korrkethed. CIE diagrammet tager dog ikke hensyn til lysstyrken.
Hvis jeg ikke har misforstået det kan lysstyrken i de enkelte farver godt været forskellig uden at man kan se det af måleresultaterne. Hvordan påvirker det billedet hvis de enkelte farves lysstyrke ikke er korrekt?
Vi medtager kun basale grafer for at lette læsbarheden. Der måles på mange andre parametre, som ikke vises i anmeldelsen af den simple grund, at det vil hægte en meget stor skare af. Gammaforløb mv. måles også igennem, men tolkningen af denne er ikke altid lige let at forstå for almindelige TV-købere, så vi udelader dem simpelthen.

Vi har tidligere bragt artikler om hvordan TV kalibreres, hvor der er grafer og tabeller med lidt mere kød på, men disse er oftest kun sjove for entusiaster:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1249652432
Af ulvn
#94643
mht til det blinkende billede har jeg også bemærket det svagt på min vens PQ3000, når skrivebordet på hans computer vises. Dog var det ikke generende, og bemærkede det ikke under film/TV.

/back to topic :p
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7