Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kristianl
#94002
Lige et dumt spørgsmål.
Jeg har en Onkyo TX-SR875 med en Reon HQV opskaleringschip som blev rost en del da den kom frem.
Har du nogen anelse om DVDO Edge er markant bedre eller er det lidt af det samme?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#94004
Jeg har desværre ikke erfaring med Onkyo TX-SR875 (kun nogle af de mindre serier), men mit umiddelbare gæt er, at DVDO'en vil klare signalvejen og dermed billed-delen bedre.
Her tænker jeg mest generelt, når man indrager de-interlacing, skalering og cadence detection.
Af sunebio
#94008
Jeg skrev i 2004-2007 en ph.d. om videoopskalering, og sammelignede vores egne algoritmer med dem der bruges i en tidligere DVDO scaler (iScan), Faroudjas DVP 1010 og en 5. generations Pioneer plasma (PDP 435). Alle tre var ret ringe til deinterlacing, forøgelse af frame rate og super resolution (øget opløsning i det enkelte billede). I dag har jeg et Panasonic G10, hovr deinterlacing og super resolution er meget bedre, mens frame rate conversion stadig mangler noget.

Det er rart at læse, at der er sket noget siden da hos DVDO, men også bekræftende at se at f.eks. en Playstation 3 klarer sig fint. Skal man have væsentligt bedre skalering end hvad der sidder i diverse ok og gode fladskærme, skal man købe broadcastingudstyr til priser der får B&O til at virke som et godt tilbud fra Dyne-Larsen, og en regnekraft man eller kun finder på DTUs supercomputere.

Med de erfaringer, jeg har høstet, så spar pengene på en skaler og skift din fladskærm lidt hurtigere end planlagt (medmindre du er typen der også køber kabler til 1000 kr/m for lige at få de sidste marginaler med). Eller brug et par tusind på en ISF-kalibrering.

Sune
Af o27
#94438
Kan du ikke liste de settings du endte på - lidt som du gør i dine reviews af TV? 8)

vil gerne sammenligne de settings jeg bruge til YouSEE kabel med dine
Af El Marinero
#94473
Halløj!

Erhvervede Edge for at opskalere et DVB-S 576i/p (DR Syd) signal til et Pana TX-P50V10E, men blev noget skuffet, da Pana'et skalerede bedre, så €810 er nu afskrevet.