Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bantam
#109893
Er der nogen her, er har indsigt i TÆNKs testprocecurer og kriterierne for pointgivningen? Det er ikke givet, at flatpanels.dk's billedkvalitetskriterier er de samme som TÆNKs - men jeg antger, at det netop er det, som Rasmus har efterspurgt hos TÆNK.
Af THM
#109896
det kan selvfølgelig godt være.
min svigerfar har købt et phillips 42" mener det er 5604H modellen, som ifølge ham har vundet en test i tænk.
Det er mildt sagt ikke særlig godt, i et mørkt rum pisser baggrundsbelysningen ud. selv i dagslys er billedet uklart i forhold til G20(i thx) som det på alle punkter er underlegent. menu systememet er heller ikke ligeså godt som på G20.
men det er selvfølgelig bare min(og andre i familien) mening, det kan jo godt være andre godt kan lide disse egenskaber...
Senest rettet af THM 29. mar 2011, 15:49, rettet i alt 1 gang.
Af joergent
#109920
THM skrev:det kan selvfølgelig godt være.
min svigerfar har købt et phillips 42" mener det er 5605H modellen, som ifølge ham har vundet en test i tænk.
5605 er ikke bedømt af Tænk. Der er derimod flere 5604 modeller, som ligger pænt i midten. Mit eget lille 22PFL5604, som jeg på det seneste har eksperimenteret meget med, giver faktisk et rigtig godt billede med de rette indstillinger. Der kommer også stadig firmwareopdateringer til det, hvilket jeg ser som noget positivt, selvom fx. rettelser til finsk undertekst ikke har så høj en relevans her i huset. :)

Tænk anbefaler Philips 42PFL7404H som det bedste køb i 42" klassen
Af THM
#109923
så vil jeg tjekke op på hvad det er for en model han har, kører lidt rundt i deres modelnavne :)

edit: det er 5604, har fået det indstillet til at vise et OK billede, dog er de mørke scener ikke gode pga. dårligt sortniveau og dårlig shadow detail.
Senest rettet af THM 24. okt 2010, 12:03, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af MigSelv
#109946
Hej
Problemet ved disse tests er, at prisen tit vægtes højere end billedekvalitet.
Af haraldmhs88
#115659
jeg er ny her inde og ved ikke hvor man stille et spørgsmål henne af :)...

Men har sådan et problem med mit Panasonic - TX-P42G20E
jeg kan godt gemme alle DVB-C kanaler men min DR-HD rykker sig ned på den sidste kanal, selv om jeg siger den skal ligge på nr 4 og har prøvet nr 5...

Og så kan jeg heller ikke optage på den uden jeg sætter min USB HDD til.... HJÆLP mig...
Af THM
#115660
det er meningen at der skal være tilsluttet en hdd for at man kan optage. denne hardisk skal så pares med tv'et.
ang kanalliste, så prøv at lav en personlig liste, hvor du vælger kanalerne i den rækkefølge du vil have dem til at lægge....
Brugeravatar
Af KristofferA
#117009
Jeg har lige et spørgsmål-Kan man se YouTube i HD via VieraCast? :)
Af Tjypelyps
#118335
Hej...

Jeg er lige blevet ejer af TXP42G20, og efter at have læst anmeldelsen har jeg lige nogle spørgsmål (håber det er det rigtige sted jeg stiller disse spg's):

1: Rasmus skriver at man kan kopiere de kalibrerings indstillinger man har lavet, til de andre indgange. Hvordan gør man det?

2: på mit fjernsyn er der i toppen af skærmen en linje med henholdsvis sort og hvis streger. De går væk hvis jeg ændre på aspectet til tilpasset 16:9, men hvis jeg skifter kanal kommer de igen, så jeg skal hele tiden ændre aspectet, kan man gøre noget ved det?

3: Der står også noget om at den ene HDMI indgang er 1.4 og det tillader at fjernsynet automatisk skifter til den indgang hvis man f.eks. tænder for sin ps3. Der står det er HDMI indgangen på siden af fjernsynet der er HDMI 1.4, men jeg kan kan ikke få det til at virke med af fjernsynet automatisk skifter, kan nogle hjælpe?

4: For noget tid siden læste jeg noget om man skulle slukke for 100 Hz når man skulle spille ps3. Mener det var noget i den stil der stod. Er der nogle der kan sige om jeg skal gøre noget specielt når jeg skal spille?

På forhånd tak...
Af THM
#118431
1. det gøres neders i profesionel 1 eller 2 og gælder så for den pågældende profil i de andre indgange. man kan vist ikke kopiere indstillinger i de andre profiler.

2. du skal ind i indstillinger-andre indstillinger og så slå 16:9 overscan til.

3. HDMI 1,4 er så vidt jeg husker hdmi indgang 2 på bagsiden.

4. her skal du slå IFC fra, hvilket jeg personligt har gjort på alle mine indgange, da jeg syntes det giver et unatuligt billede og iøvrigt synes det er noget overflødigt gejl, da plasma ikke døjer med et langsomt panel :) det gøres samme sted som 16.9 overscan.

håber disse svar hjælper...
Af Tjypelyps
#118448
Tusinde tak for svarene THM :)
Nu får jeg bare lige lidt flere spørgsmål: :)

1: Hvorfor kan man ikke kopiere i THX, for det er jo THX profilen rasmus foreslår som den bedste kalibrering (og da jeg ikke er så meget inde i det her, stoler jeg meget på når nogle af jer siger noget:))

3: Det er også hvad jeg kan læse mig til (altså at HDMI 1.4 er HDMI indgang 2 på bagsiden), men det virker stadig ikke med min ps3.

5: hvad er 3D-COMB og super opløsning?

og er der nogle der har et bedre forslag til kalibrering en rasmus'.

Mvh
Af THM
#118455
det var så lidt, man skal jo hjælpe hinanden :)

1. ved ik hvorfor man ik kan kopiere den. men prof profilerne tager udgangspunkt i THX så man får vist ca. samme resultat, jeg kan i hvert fald ik se forskel.

2. prøv at trykke på viera link på remoten når ps er tændt og se om den registrere den, hvis ikke kan det være de ik kan arbejde sammen.

3. ved ik med 3d comp. super opløsning er noget "billedforbedring" du bare skal slå fra når du ser digitale kilder.

4. bantam skrev et andet kalibreringsforslag herinde. hvor man i enten prof 1 eller 2 blot hæver gamma til 2,4 istedet for de oprindelige 2,2. denne indstilling forbedrede af en eller anden grund billedkvaliteten i avatar på mit tv, men fungerer ik så godt til andre film, da shadow detail bliver ringere. fodbold er den dog også god til efter min mening.
det passer jo lige der er jo 2 prof profiler ;)
Af Tjypelyps
#118469
Lige netop, og det er jo dejligt med hjælpsomme mennesker :)

1: Det er mega mærkeligt, selvom jeg prøver at kopier mine indstillinger som jeg nu har lavet i professionel 1, så siger fjernsynet at det har kopieret dem, men når jeg så går til en HDMI indgang så står den stadig på mine gamle indstillinger.

2: det virkede ikke men nu, efter jeg har prøvet alle HDMI indgange, har jeg fundet ud af det virker med HDMI 1 :)
Brugeravatar
Af MigSelv
#118481
Tjypelyps skrev:Lige netop, og det er jo dejligt med hjælpsomme mennesker :)

1: Det er mega mærkeligt, selvom jeg prøver at kopier mine indstillinger som jeg nu har lavet i professionel 1, så siger fjernsynet at det har kopieret dem, men når jeg så går til en HDMI indgang så står den stadig på mine gamle indstillinger.

2: det virkede ikke men nu, efter jeg har prøvet alle HDMI indgange, har jeg fundet ud af det virker med HDMI 1 :)
Hej
De ændringer der foretages i PRO 1 og 2 ( gælder for så vidt alle billedprofiler ), kan kopieres til at gælde alle PRO 1 og 2 valg. Dette skal forstås sådan, at hvis indstillingen er gjort i HDMI 1, skal der for hvert indgangsvalg vælges Pro 1 / 2. Ændringerne for profilen i HDMi 1, vil så også gælde den nye indgang.
Hvis ændringen foretages i andet profilvalg, er fremgangsmåden den samme. En indgang husker sidst valgte profil, ønskes en anden profil, vælges dette for hver enkelt indgang.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14