Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#95154
Et plasma-TV har ikke en responstid i ordets egentlige forstand. Det er et LCD-term, som ikke har nogen mening på plasma. Du oplever muligvis inputlag eller fosfor-slør, men det er ikke responstid.

Har du slået Panas frame-interpolation fra?
Af Grumpy Kiwi
#95160
Okay troede jeg alle fladskærme havde. Det ligner nemlig et LCD med dårlig responstid når man spiller og der så kommer bevægelse. Jeg har sat den på den instilling der hedder spil. Hvis jeg så vælger biograf og slår intelegent frame creation til så ser det godt ud, men så kommer der streger over billedet når der kommer meget bevægelse på. Så er lidt lala. Har så valgt at køre med spil indstillingen, da den gør det bedst.

Hvis det nu er inputlag kan man så gøre noget ved det?

Øøhh aner jeg ikke. Hvor finder jeg det henne? Kan kun finde det der intelegent frame creation.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#95161
Grumpy Kiwi skrev:Okay troede jeg alle fladskærme havde. Det ligner nemlig et LCD med dårlig responstid når man spiller og der så kommer bevægelse. Jeg har sat den på den instilling der hedder spil. Hvis jeg så vælger biograf og slår intelegent frame creation til så ser det godt ud, men så kommer der streger over billedet når der kommer meget bevægelse på. Så er lidt lala. Har så valgt at køre med spil indstillingen, da den gør det bedst.

Hvis det nu er inputlag kan man så gøre noget ved det?

Øøhh aner jeg ikke. Hvor finder jeg det henne? Kan kun finde det der intelegent frame creation.
Hvad spiller du fra? En PC?
Af Grumpy Kiwi
#95162
Spiller fra en PS3, den gamle model med 80Gb. På Wii'en er der ikke noget problem men der køre jeg også kun Formel 1. Og min Xbox 360 har jeg ikke fået prøvet der på endnu.
Af uzouse
#95163
Først vil jeg lige sige at det er en rigtig god anmeldelse, så go at jeg lige har købt et G20. Så tak for det.

Men jeg har et lille spørgsmål! er det muligt at jeg kan optage fra min Canal digital box som er tilsluttet tv'et via HDMI? jeg har kæmpet med det hele dagen og kan ikke få den til det! skal optage X-faktor i morgen :D.. Jeg har tilluttet en USB HDD og den er Reg. og det hele men når jeg prøver at optage fra min sat skriver den bare "fuktion ikke tilgengelig"

er der nogen der kan hjælpe?
Af Kiksu
#95164
Grumpy Kiwi skrev:Okay troede jeg alle fladskærme havde. Det ligner nemlig et LCD med dårlig responstid når man spiller og der så kommer bevægelse. Jeg har sat den på den instilling der hedder spil. Hvis jeg så vælger biograf og slår intelegent frame creation til så ser det godt ud, men så kommer der streger over billedet når der kommer meget bevægelse på. Så er lidt lala. Har så valgt at køre med spil indstillingen, da den gør det bedst.

Hvis det nu er inputlag kan man så gøre noget ved det?

Øøhh aner jeg ikke. Hvor finder jeg det henne? Kan kun finde det der intelegent frame creation.
Har du prøvet at sætte den på THX istedet for biograf? Hjalp ihvertfald ved mig med Fifa...
Af Grumpy Kiwi
#95167
Har prøvet THX men gør ikke den store forskel. Fifa ser fint nok ud på spil indstillingen, mens battlefield bad company 2 bliver mega sløret når man fiser rundt i det.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#95170
uzouse skrev:Først vil jeg lige sige at det er en rigtig god anmeldelse, så go at jeg lige har købt et G20. Så tak for det.

Men jeg har et lille spørgsmål! er det muligt at jeg kan optage fra min Canal digital box som er tilsluttet tv'et via HDMI? jeg har kæmpet med det hele dagen og kan ikke få den til det! skal optage X-faktor i morgen :D.. Jeg har tilluttet en USB HDD og den er Reg. og det hele men når jeg prøver at optage fra min sat skriver den bare "fuktion ikke tilgengelig"

er der nogen der kan hjælpe?
Du skal først opsætte den og aktivere den. Det er forklaret i afsnittet om optagefunktionen. Der er også en tråd herinde omkring opsætningen. Jeg kan ikke lige huske hvor, men ellers burde en søgning her i forummet kunne afsløre den :)

Du kan dog ikke optage fra Tv'et ned på din digital boks. G20 kan kun optage ud gennem USB - ikke HDMI. Men kan du ikke bare optage direkte fra Canal Digital boksen?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#95171
Grumpy Kiwi skrev:Har prøvet THX men gør ikke den store forskel. Fifa ser fint nok ud på spil indstillingen, mens battlefield bad company 2 bliver mega sløret når man fiser rundt i det.
Det lyder meget underligt. Hvordan er din PS3 sat op mht. billedindstillinger? Og er den tilsluttet med HDMI?

Jeg kender ikke Battlefield så godt, men det skal ikke blive sløret på skærmen med mindre det er meningen i selve spillet.
Af Grumpy Kiwi
#95172
Det er sat til med HDMI og så de standart indstillinger den selv sætter.
Det sløre også i Bioshock 2.
Af uzouse
#95174
Du skal først opsætte den og aktivere den. Det er forklaret i afsnittet om optagefunktionen. Der er også en tråd herinde omkring opsætningen. Jeg kan ikke lige huske hvor, men ellers burde en søgning her i forummet kunne afsløre den

Du kan dog ikke optage fra Tv'et ned på din digital boks. G20 kan kun optage ud gennem USB - ikke HDMI. Men kan du ikke bare optage direkte fra Canal Digital boksen?
Min Canal Digital box er ikke med optager indbygget. Jeg har tilsluttet en 250Gb HDD "købt for 3 timer siden" og vil optage fra Canal digital boxen på HDMI indgang 2 til USB HDD. men som sagt skriver den at det ikke er muligt at optage!!!
Af Virt
#95220
uzouse skrev:
Min Canal Digital box er ikke med optager indbygget. Jeg har tilsluttet en 250Gb HDD "købt for 3 timer siden" og vil optage fra Canal digital boxen på HDMI indgang 2 til USB HDD. men som sagt skriver den at det ikke er muligt at optage!!!
Ikke sikker på jeg kan hjælpe da jeg selv lige har fået mit G20 ind af døren i går,men kan da prøve da jeg selv bøvlede lidt med USB HD optagelsen.

Hvad meddelse skriver den?

Hdd fejl?

Den fejl fik jeg da jeg ville optage på min HD.
Da jeg så gik ind i USD hd opsætning skulle jeg sætte den til IKKE at være aktiveret for at kunne optage.
For at jeg kan optage skal der være både en grøn pil og rød prik i feltet efter din HDs navn.
Meget mystisk.

Check indstillinger og tilslutninger?

Den besked får jeg når jeg prøver at optage ved at trykke på fjernbetjeningens øverste record knap der hedder "direct tv rec"
Når jeg skal optage på HD skal jeg bruge den nederste knap der bare hedder rec.

Og nu vil jeg lave en post med spørgsmål ang G20 :)
Af Virt
#95222
Hej :)

Jeg har lige fået mit G20 ind af døren i går og har lidt problemer Jeg ikke selv lige kan finde ud af.

1)
Jeg har en 16Bg transcend USB nøgle som jeg ikke kan få til at fungere på TVet.
Når jeg tilslutter den skriver TVet at den registrerer en USB enhed,men når jeg så går ind og skal se billeder eller videoer siger den der ingen enhed er sluttet til.
Jeg har prøvet med en 4Gb nøgle og den virker fint nok.

Min HD optager kan heller ikke finde min 16 GB nøgle,men min kærestes Samsung 7050 TV kan sagtens finde og bruge den uden problemer.

2)
Når jeg går på youtube og vil se 1920x1080p Full HD videoer viser den ikke dem som Full HD på TVet og jeg ved det er full hd optagelser der ligger der,for det kan jeg se på min PC uden problemer.
Er der en opsætning jeg lige har misset for at TVet vil vise full hd fra youtube korrekt?

3)
Når jeg har optaget noget på min USB HD på TVet og vil afspille filen kommer der kun lyd ud ad TVet og ikke ud af anlægget som jeg har tilsluttet via scartstik.
Jeg kan sagtens få lyd på anlægget når det er livetv,bare ikke når jeg skal afspille det jeg har optaget.

4)
Når jeg har anlægget slået til skal jeg enten høre lyden kun fra TV eller fra anlægget for ellers kommer der ekko.
Som om der er noget forsinkelse på en af dem.

Skal lyden sættes op på en anden måde end med scartstik for at undgå ekko?

Ellers et dejligt tv på trods af de småproblemer jeg har.
:)
Af phytoplankton73
#95234
1) USB nøglerne skal være formateret i FAT32. Lige nu er den nok formateret som NTFS
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14