Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#92695
Senic skrev:Jeg synes da ikke det lyder til at der er så langt fra G20 til Kuro - specielt i dagstimerne. Jeg ville aldrig bruge ordet "kvantespring" for det er der ikke tale om. Om V/VT20 får dybere sort en Kuro - betyder ikke så meget - for kuro har jo nærmest perfekt sort.

Tak for anmeldelsen Rasmus!
Jeg synes ikke G20 kandiderer til at blive en reference. Det er helt bestemt en god skærm, og det er faktisk fantastisk så meget billedkvalitet man får for pengene. Jeg ved godt at der er et par medier der har været ude og kalde G20 for reference, men det er jeg ikke enig i. Den mangler både noget på selve panelet, men også i elektronikken bag.

Man skal do gogså huske på, at KURO var en noget dyrere skærm. Den startede vel godt 2,5-3 gange højere prismæssigt end G20 for 50 tommeren.
Af tommyaa
#92697
Rasmus Larsen skrev:
tommyaa skrev: Rasmus du så både g20 og vt20, var det et gigantisk spring mellem dem???
Panasonic havde lavet nogle demoopstillinger, men det er altid svært at vurdere fordi de kan jo være tendentiøse og Panasonic vælger naturligvis materiale, som fremhæver effekten.

V20 så dog ud til at have meget, meget dyb sort. Det samme med VT20. VT20 så også ud til at have langt mindre fosforslør pga. den nye fosfor struktur.
Mht. generelt billede ved HD og SD er det svært at sige ud fra det jeg så.
okay, jeg tænker nemlig på at pensionere pit pioner 508 men jeg vil jo gerne kunne se en mærkbar forskel, men alene det at det er fullhd burde vel gøre noget i det mindste i forbindelse med bluray, som det er nu synes jeg næsten dvd ser bedre ud selvom det ingen mening giver...? (bruger oppo bluray) det er som det er for meget "støj" i billedet på bluray og dvd er mere naturligt.... jeg mistænker at det er fordi det ikke er fullhd..... dithering støj???

Tommy
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#92699
Har du fået opsat Tv'et rigtigt? 508 har et godt DVD billede, men du burde bestemt kunne forbedringer på Blu-Ray. Hvilket signal sender du fra Blu-Ray afspilleren?
Af tommyaa
#92703
ja alt er stillet rigtigt den smider 1080p ud naturligvis så der ikke bliver scaleret flere steder....det står da også mere "skarpt" end dvd men dvd billedet er mere naturligt at se på og det er som der ikke er "støj" i billedet som jeg kan opleve med bluray
Af xcardman
#92705
Nu er det godt nok en g20 tråd.

Men kender en med 508 og der er alså en meget stor forskel mellem dvd og blu-ray. de forskellig filmen er ikke ens og de fleste ser ikke naturlige ud. Men sådan er de alså lavet.
har lige set krig og fred på blu-ray. ellers en billig optagelse.
men billedet er 10 gange mere naturlig end Surrogates med bruce willis
selvom den har et super billede helt uden støj. dog set på krp model og full HD.
Men det er i hvertfald ikke hd ready og full hd som gør billedet virker mere naturlig på dvd end blu-ray.
Af Morten812
#92789
Nej - ikke mit TV

Rendte så at sige over det ved en tilfældighed.
Af prothor
#92965
Hej Rasmus mv.
Tak for dit svar mht. brum fra G20. Jeg oplever dog fortsat en elektronisk støj. Ud over den højfrekvente summen kommer der periodisk "gnist"-lyde som bedst kan sammenlignes med den lyd det giver når en bi flyver ind i en insekt-lampe hos en bager og bliver brændt.
Jeg havde forhandleren ude at høre på mit tv og han kunne godt høre der var mere støj end på hans egen butiks-model. Nu afventer jeg en "rapport".
Ud over tv'et købte jeg en Panasonic blu-ray afspiller BD-60. Den skuffer mig med meget langsom opstart og en regionskodning som gør, at alle mine dvd film købt på ferie ikke kan afspilles.
Jeg havde forventet en rigtig god oplevelse nu jeg brugte over 10.000 kr. på nyt udstyr men jeg er langt fra tilfreds.
Jeg er der hvor jeg helst returnerer mit udstyr og får pengene tilbage så jeg kan komme videre.
Af thansen
#93242
Rasmus Larsen skrev: Billedfunktionen er god fra USB nøglen og her ser billederne gode ud. Der er mulighed for slide-show og man kan vælge forskellige overgange mellem billederne.

Fra DLNA er funktionen dårlig. Fotos komprimeres i ret høj grad og det er ikke kønt.
Det er ikke G20 skyld, det må skyldes din DLNA Server.

Jeg har en Synology NAS DS107+ og i starten var mine billeder også dårlige over DLNA, men gode over USB.

Jeg fandt en indstilling på min NAS under DLNA indstillingerne som hedder følgende:
View all images at low resolution (640 x 480 px)
:Transmit low resolution images instead.

Denne funktionen var krydset af som default, jeg fjernede fluebenet i dette felt, og nu står billederne knivskarpt over DLNA.
Af N4Ld3
#93261
Jeg har lige læst testen på hdtvtest.co.uk og der bliver sortnivauet målt til 0.02 cm/2. Kan der være så meget forskel fra model til model?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#93270
Der er så meget forskel på måleudstyr. Når man måler så små værdier, så bliver usikkerheden ret stor. Til ren lysmåling, så er en kalibrator ikke specielt velegnet.

Det er lidt farligt at vurdere sortniveau målt med to forskellige kalibratorer. Du kan derimod sammenligne vore egne målinger, da de er lavet med samme udstyr. Dvs. når vi udtaler os om sortniveau i forhold til eks. et Pioneer TV, så gøres det på baggrund af vore egne målinger og ikke hvad andre har målt under deres test.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14