Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bantam
#95380
pipper skrev:Her hakker det af h....... til.
Har du prøvet at slå IFC/24p Smooth Fil til?
Af Grumpy Kiwi
#95382
pipper skrev:
Grumpy Kiwi skrev:Er jeg den eneste det synes at g20 har en ekstrem dårlig responstid? Synes ikke billedet er halvt så godt når man spiller som på mit gamle Samsung ue40b6056
Du er ikke den eneste. Jeg har så ikke brugt mit til at spille på men ser alm. tv.
Her hakker det af h....... til.
Tror det svarer til 8-10 ms på en LCD skærm.
Jeg er skuffet over tv'et.
synes ikke det er så galt når jeg ser tv. Kommer meget an på udsendelsen. Men tror jeg skal prøve de forskellige hdmi indgange, har lige haft min Xbox 360 tændt på tv'et og den er sat til i hdmi nr 4 og der var der ikke det store problem med slør. Så skal lige prøve at have min ps 3 sat til i den og hjælper det må der jo så være forskel på indgangene. Kan jo også være min ps3 men så må den bare skiftes til en slim
Af pipper
#95383
bantam skrev:
pipper skrev:Her hakker det af h....... til.
Har du prøvet at slå IFC/24p Smooth Fil til?
Ja, og det bliver det desværre værre af.
Af bantam
#95388
Grumpy Kiwi skrev: synes ikke det er så galt når jeg ser tv. Kommer meget an på udsendelsen. Men tror jeg skal prøve de forskellige hdmi indgange, har lige haft min Xbox 360 tændt på tv'et og den er sat til i hdmi nr 4 og der var der ikke det store problem med slør. Så skal lige prøve at have min ps 3 sat til i den og hjælper det må der jo så være forskel på indgangene. Kan jo også være min ps3 men så må den bare skiftes til en slim
Husk at hvert input (f.eks. HDMI-portene og TV-tunerne) har individuelle indstillinger i menuen. Det kan forklare forskellene.
Af Fredtoft
#95391
Virt skrev:
phytoplankton73 skrev:1) USB nøglerne skal være formateret i FAT32. Lige nu er den nok formateret som NTFS
Den er formatteret som FAT32,det tjekkede jeg på min PC og den virker jo også fint nok i et Samsung 7050,men bare ikke i mit G20.
Optagefunktionen i G20 kræver en USB harddisk på mindst 160GB.
Man kan altså ikke bruge en standard USB memory stick.

Jeg har dog ingen ide om hvorfor den ikke kan vise billeder eller andet fra den.
Af bantam
#95397
pipper skrev:
bantam skrev:
pipper skrev:Her hakker det af h....... til.
Har du prøvet at slå IFC/24p Smooth Fil til?
Ja, og det bliver det desværre værre af.
Det lyder underligt. IFC fungerer rent faktisk på G20 - modsat på G10, hvor IFC ingen reel funktion havde. På G20 blev billedet mere flydende med IFC slået til i de tests, jeg har lavet.

Måske er der andre brugere af G20, der kan byde ind med nogle obsevationer her? Måske er det en bestemt kombination af indstillinger, der driller pipper.
Af Lorentzen
#96253
Hej Rasmus du har ikke angivet hvilken indstilling gamma skal stå på efter kalibrering er det bare standard der er tilfældet? Altså 2.2
Af maunus
#96254
Synes han skriver noget med at han HAR MULIGHED for det, men gider ikke justere det da han finder det bedst sådan..
Af bantam
#96260
I THX-mode virker GAMMA-indstillingen ikke.

Brug i stedet PROFESSIONEL1-mode'n og vælg GAMMA=2.4.

Hvis man vælger GAMMA=2.2, rammer gamma ca. 2.0, hvilket er for lidt i de fleste tilfælde. Det samme gælder i THX-mode på begge de G20'ere, jeg har målt på med to forskellige kilder.
Af Lorentzen
#96314
bantam skrev:I THX-mode virker GAMMA-indstillingen ikke.

Brug i stedet PROFESSIONEL1-mode'n og vælg GAMMA=2.4.

Hvis man vælger GAMMA=2.2, rammer gamma ca. 2.0, hvilket er for lidt i de fleste tilfælde. Det samme gælder i THX-mode på begge de G20'ere, jeg har målt på med to forskellige kilder.
Ja kan jeg godt se da jeg lige kiggede på det.
Men problemet ved at jeg skal vælge professionel ville være at jeg ikke har noget udstyr til at lave en måling og finde de nye indstillinger der ville gøre sig gældende.
Jeg synes nemlig umiddelbart at standard THX ser bedre ud end professionel1 uden at have ændret RGB indstillinger da de ofte er individuelle for hvert TV så vidt jeg er orienteret i hvertfald.
Hvis dette ikke er tilfældet ved jeg stadig ikke hvilke indstillinger jeg skal kører i den udvidede menu, hvis jeg da overhovedet skal rode med noget der. Jeg ved at du har bedre styr på det end mig så måske kan du enten be- eller afkræfte dette?
Af bantam
#96317
Så vidt jeg kunne se ud fra mine målinger på TV'et, er ugangspunktet for PREFESSIONEL1 & 2 faktisk meget tæt på TXH-gamut'en. Dvs. at ISFccc-indstillingerne i CMS'en ("FARVESTYRING") skal stå neutralt (uberørt) for næsten at svare til THX-mode.

Jeg kan ikke se, at der er forskel på hvidbalancen fra THX til PROFESSIONEL1 & 2 - men jeg må lige moderere mig selv lidt: Jeg kan nemlig se, at gamma i TXH ligger et sted mellem gamma-resultatet for PROFESSIONEL1 & 2 når der vælger GAMMA=2.2 hhv. GAMMA=2.4.

Jeg tror derfor at den største del af forskellen, som du ser, består i gamma-kurven. I mine øjne er PROFESSIONEL1 & 2 med GAMMA=2.4 lidt bedre - men det kan sikkert svinge fra apparat til apparat - og er afhængigt af omgivelserne. Den store fordel ved PROFESSIONEL1 & 2 er at GAMMA faktisk fungerer.

Du har derudover ret i, at skal man have det bedste ud af både THX og PROFESSIONAL1 & 2 (og også de andre modes i princippet), er man nødt til at bruge et godt måleinstrument til hjælp ved justeringen. Baseret på erfaring fra tidligere modeller bør man vente mindst nogle hundrede tilmer (måske mere), før man evt. foretager en egentlig kalibrering (pga. ældning og ældningsrelaterede funktionsændringer i panelet og styringen af det).
Af Lorentzen
#96321
bantam skrev:Så vidt jeg kunne se ud fra mine målinger på TV'et, er ugangspunktet for PREFESSIONEL1 & 2 faktisk meget tæt på TXH-gamut'en. Dvs. at ISFccc-indstillingerne i CMS'en ("FARVESTYRING") skal stå neutralt (uberørt) for næsten at svare til THX-mode.

Jeg kan ikke se, at der er forskel på hvidbalancen fra THX til PROFESSIONEL1 & 2 - men jeg må lige moderere mig selv lidt: Jeg kan nemlig se, at gamma i TXH ligger et sted mellem gamma-resultatet for PROFESSIONEL1 & 2 når der vælger GAMMA=2.2 hhv. GAMMA=2.4.

Jeg tror derfor at den største del af forskellen, som du ser, består i gamma-kurven. I mine øjne er PROFESSIONEL1 & 2 med GAMMA=2.4 lidt bedre - men det kan sikkert svinge fra apparat til apparat - og er afhængigt af omgivelserne. Den store fordel ved PROFESSIONEL1 & 2 er at GAMMA faktisk fungerer.

Du har derudover ret i, at skal man have det bedste ud af både THX og PROFESSIONAL1 & 2 (og også de andre modes i princippet), er man nødt til at bruge et godt måleinstrument til hjælp ved justeringen. Baseret på erfaring fra tidligere modeller bør man vente mindst nogle hundrede tilmer (måske mere), før man evt. foretager en egentlig kalibrering (pga. ældning og ældningsrelaterede funktionsændringer i panelet og styringen af det).
Når jamen så var jeg da ikke helt gal på den :) og var også godt klar over at man skulle vente lidt før "endelig" kalibrering. Men THX kontra PROFESSIONAL 1 & 2 er altså jævnt lige som std. indstillinger sådan som jeg kan forstå det på dig og var egentlig også lidt det jeg anede da jeg prøvede de forskellige profiler.
Så er spørgsmålet blot om jeg gider at investere i en Lacie Blue Eye Pro eller den der Spyder3 Elite.
Ærgeligt det ikke er så simpelt at alle fjernsyn kunne kalibreres efter samme indstillinger! :D
Havde ihvertfald været noget billigere.
Af bantam
#96326
Det er et spørgsmål som tit kommer op (hvorfor TV'et ikke er kalibreret perfekt fra fabrikken) - og svaret er med stor sandsynlighed, at TV'et nok ville blive væsentligt dyrere, hvis der skulle leveres en stabil og ensartet billedkvalitet fra fabrikken i alle apparaterne. Variationen i apparaterne kan ses som en funktion af prisen, som jo bl.a.(*) afspejler produktions-, BOM (bill of material) og konstruktionsomkostningerne.

(*) Det betyder desværre ikke nødvendigvis tilsvarende, at en høj pris er garanti for lav apparatvariation og høj kvalitet.
Af bulderhund
#97038
Hej

Nogle der kan sige mig hvorfor at de her "nye" modeller stadigvæk ikke lever op til Samsungs 2007 modeller ?
Tænker især på LE40F86BD, som viser suverænt billede kvalitet selv på almindelig kabel tv ?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14