Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#92518
prothor skrev:Jeg fik leveret et G20 i fredags og har benærket et højt støjniveau fra elektronikken her i weekenden. Som Allan her på siderne skrev:
Jeg kan ikke se I har beskæftiget jer med dette emne i Jeres test?
Jeg kan høre den brummer lidt, når jeg lægger øret ned til bagsiden. Jeg kan dog ikke høre det fra sofaen.
Det kan jeg til gengæld med Samsungs brummelyd på B855, som også står her.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#92519
thomsenkbh skrev:flot anmeldelse! på baggrund af den tyske anmeldelse der har ligget nogle dage så havde jeg dog troet at kvantespringet i forhold til G10 var større.
Har du virklig siddet på den sydlige halvkugle da du testede skærmen?! (efterårssol :) )
Hehe, nej. Der skulle vist have stået forårs-sol. :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#92520
cableguy skrev:Jeg undrer mig lidt over, at sortniveauet er dårligere end G10
Ja, vi savner lidt forbedring på dette punkt, men vi skal nok op i Pro panelerne for at hente den forbedring. Det er rigtigt, at G20 er målt marginalt højere end G10, men G20 er jo også mere lysstærk generelt, så den kan formentlig godt kalibreres til samme niveau som G10.

På den måde kan man sige, at sortniveauet stort set er det samme som på G10 i aftentimerne. Til gengæld er det forbedret en del i dagstimerne eller hvis der er tændte lamper i rummet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#92521
radiomand skrev:Hej Rasmus

Du skrev:Man kan ikke lave serieoptagelser (eller tilbagevendende optagelser)
Det kan man godt: under programering ved dato trykkes på pil ned, her får man flere valg for serieoptagelse.
Det bemærkede jeg ikke. Det må jeg lige tjekke op på og få rettet i teksten.

Tak for tilføjelsen :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#92524
Rod1983 skrev:Tak for anmeldsen den var super god. Alt dette giver jo stof til eftertanke :). Dog er jeg en tand skuffet over måling af sortniveauet, da jeg havde forventet at den var en kende bedre. Farvene i THX-profilen og shadow detail ser (på målingerne) meget overbevisende ud. Spørgsmålet er så om S20'eren er (i praksis) et skridt ned fra G20 når man ser bort fra de ekstra funktionaliteter? 8)... svært at svare på I know :)
Ja, det er svært, men umiddelbart tror jeg ikke S20 er et kæmpe skridt tilbage. THX profilen på G20 er dog udslagsgivende.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#92525
Morten812 skrev:Flot anmeldelse.

Så venter vi bare på en anmeldelse af V20

Vil også gerne hører om anmelderen har oplevet "støj" fra dette - opfatter det som positivt at der ikke er blæsere i denne model.
Jeg regner også med tests af V20 og VT20. Og formentlig også ganske hurtigt efter de er tilgængelige.

Støjen har jeg omtalt i et tidligere indlæg :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#92526
fatD skrev:Eneste forskel til V20 er at det er lidt tyndere, pro-sound (3x10w), wifi-dongle medfølger og så selvfølgelig det der potentielt kan retfærdiggøre prisforskellen, pro-panel, nogle tanke omkring dette?

Mht. wifi dongle er det så ikke korrekt forstået at hvis man blot køber denne til G20'eren adskiller det sig ikke fra V20'eren?
Du kan godt købe Wi-Fi dongle til G20. Og så får den samme trådløse funktionalitet som V20, ja :)

Personligt har jeg selv en tiltro til, at V20 bliver en forbedring på sortniveauet, der i min verden er vigtig for hvordan man oplever dybde og intensitet i billedet. Men den har nok ikke revolutionerende fremskridt på så mange af de andre billed-elementer.
Jeg har dog ikke kigget så meget på den, så det er bare mine tanker.
Af Morten812
#92552
Morten812 skrev:
Flot anmeldelse.

Så venter vi bare på en anmeldelse af V20

Vil også gerne hører om anmelderen har oplevet "støj" fra dette - opfatter det som positivt at der ikke er blæsere i denne model.


Jeg regner også med tests af V20 og VT20. Og formentlig også ganske hurtigt efter de er tilgængelige.

Støjen har jeg omtalt i et tidligere indlæg
_________________
Rasmus Larsen - www.flatpanels.dk

Takker for svarene - vil jeg se frem til anmeldelsen af V20

En tanke - vil der være forskel på en 50' og 42' rent billedmæssigt eller ville man kunne forvente den samme kvalitet på en større skærm?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#92608
kakilika skrev:God test. Men ved I, om X20-serien også får færre reflektionerne i skærmen, eller er dette forbeholdt de dyrere modeller?
Jeg ved det faktisk ikke, men jeg har netop fået bekræftet, at X20 er her meget snart. Så den får vi også lavet en lille test på :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#92610
sbak skrev:Jeg har yousee kabel tv. Jeg er meget interesseret i at høre om jeg kan optage dvb-c digitalt mens jeg ser et analog program?
Tak for en god anmeldelse
Mvh Søren
Hmm, ikke umiddelbart. Nu har jeg ikke selv DVB-C, men står jeg på DVB-T og prøver at skifte til analog, så får jeg en besked om at tuneren er låst.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#92612
ErikUkendt skrev:Det eneste jeg mangler at vide, er hvordan G20 klarer at vise et billede, både fotos og tv, der indholder store hvide flader - altså giver det anledning til FLIMMER? På G10 har jeg set flimmer under disse omstændigheder. Det undrer mig at plasma kan flimre, når det gengiver ved 100Hz. Hvis jeg ser på min gamle CRT computer monitor, ser jeg ingen flimmer når man kommer over 75 - 80Hz?
Vil en netbook med HDMI udgang, med 50/60 Hz tilsluttet til en G20 ,blive vist ved 50/60 Hz eller 100 Hz?
En lille smule. Det er dog bedre end på tidligere generationer.

Det skyldes den måde plasma er opbygget på. Prøv f.eks. at tag en helt hvid flade, og træk den ned i hjørnet så den kun fylder en lille del af skærmen. Bemærk, at den er ret lys og hvid lige nu. Jo mere du forstørrer den, desto mindre lys afgives.
Når store hvide flader på plasma paneler gengives skal der et ret stort output til og det er også her skærmen virkelig kæmper med strømforbruget. Det kan være et problem, og der opstår en anelse "flimmer" hvis man går tæt på.

Ideelt set burde vi også teste for dette - altså hvad gennemsnitslystyrken er på panelet, men vi lader det indgå som en mere generel del af anmeldelsen og oplevelsen af billedet. Vi kunne tage nogle af de mere tekniske adspekter med, men gør det ikke af hensyn til, at testen også rent faktisk skal kunne læses.

Det er dog et forhold vi tager hensyn til når vi måler og kalibrerer. I stedet for at bruge en helt grøn (eller anden farver), en helt sort eller en helt hvid farveflade, som dækker hele skærmen, benytter vi en mindre for at tage hensyn til dette forhold. Det bliver man generelt nødt til på plasma, hvor sagen er en lidt anden på LCD.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#92613
blast skrev:Ikke fordi det interessere mig besynderligt, men er der ikke DVB-S i G20 alligevel?
Nej ikke i vores model hvert fald. Der var ellers tale om det i starten, men det ser ud til at det først starter i V20.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#92615
lennon skrev:
Er selv meget hooked på diverse TV´s evne til at vise JPEG .Beskærer mine bedste billeder til 16:9 og smider dem så over på en USB stick. Er noget skuffet over at man på G20 IKKE kan afspille eget musik i forbindelse med dias show fra USB . Her er Sony og Samsungs værktøjer meget bedre, - og lige præcis til still billeder er LCD teknologien altså bedre end plasma . .
Jeg må faktisk trække den med egen musik tilbage. Jeg har netop opdaget, at man kan vælge mellem forskellige indbyggede melodier eller vælge en der hedder "user". På user begynder skærmen at spille musik, der er lagret på USB nøglen. Jeg ved ikke helt hvorfor den valgte som den gjorde, men jeg tror den bare vælger den første musikfil på USB nøglen og spiller herfra. Så det kan altså godt lade sig gøre. Beklager forvirringen :)

Billedfunktionen er god fra USB nøglen og her ser billederne gode ud. Der er mulighed for slide-show og man kan vælge forskellige overgange mellem billederne.

Fra DLNA er funktionen dårlig. Fotos komprimeres i ret høj grad og det er ikke kønt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14