Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#12916
Du har muligvis overset at det ikke er de samme modeller du kigger på Dell 2007WFP og E207WFP er langt fra identiske og det har intet med overfladen at gøre. Ingen af Dells skærme har den reflekterende overflade og Ultrasharp dækker over nogle bedre specifikationer generelt ift. de andre modeller.

2007WFP har et S-IPS panel, som er det TN panel der sidder i E207WFP langt overlegent. De ekstra 800 kr. er givet godt ud.

Banding er et hysteri der startede i USA og er eskaleret ud af proportioner siden da. Jo vist så kan der forekomme lidt hakken i gradienter, men det er altså ikke noget der er helt unormalt i skærmverdenen. Desuden har Dell fjernet den algoritme der var skyld i problemet når man benytter desktop-mode på skærmen, så alle burde kunne blive tilfredse.

Dell har ingen danske lagre, så skærmen skal retur til det land den kommer fra. Det samme skal du jo også gøre hvis du køber hos f.eks. Pixmania som ligger i Frankrig (og som ikke kan anbefales, men det er en anden snak). Jeg er ganske overbevist om at der ikke er noget du kan gøre ved det. Det er dog lidt skummelt at alt andet hardware kun pålægges en 375 kr. returfragt - man bør nok ringe til Dell i tilfælde af at noget skal retur.
Af brfcjon
#12937
tak for svaret

Du havde selvfølgelig ret! Jeg havde set forkert. Men ok så er det jo på plads. Så står valget bare mellem den lille, men "gode" dell skærm på 20" og den store, mindre gode Viewsonic TN skærm på 22".

Det er vel bare en "hvad har du mes lyst til" situation , men det gør det sgu ikke nemmere=)

vh
kasper
Af brfcjon
#13028
Hej igen

Nu har jeg fået læst lidt mere om skærmen og en af de ting jeg har set nævnt er "input lag". Jeg er ikke helt sikker på jeg har forstået dette, men så vidt jeg kan se så er det den tid der går fra signalet sendes af gfx til det vises. Ret væsenligt hvis man skal spille - også sportsspil. Ud fra det jeg læser er der ret stort input lag på dell 2007wfp. er det rigtigt og hvor meget indvirkning vil det få?

vh
kasper
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#13042
Denne tråd handler jo egentlig om 2007FP skærmen og ikke WFP, så du bør stille spørgsmålet i en af de tråde der allerede omhandler denne skærm - i flere af dem er inputlag også nævnt. Men ja: Inputlag er en dræber for spil.
Af Bleys
#13864
Hejsa på forummet
Jeg går og overvejer at købe ny skærm da min gamle 19" sony er ved at stå af efter godt 5 år. I den forbindelse har jeg kigget meget på 2007FP men der er et par ting jeg er lidt usikker på.

Kan man køre den i en lavere opløsning end native uden at den strækker billedet? altså kan man køre en 1024x768 eller 1280x1024 i direkte pixelmapping? og hvis ikke hvordan ser det så ud hvis man kører de opløsninger? er det meget værre end min crt?

Kan man spille Battle Field 2 på den f.eks.? Jeg ved at CS går for hurtigt til den, men ikke om BF2 er ok?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#13882
Hvis du ikke vil have billedet strukket så skal du sørge for at slå det fra i din driver. Skærmen selv har ingen funktion (ligesom alle andre normalt heller ikke har det) til at køre 1:1 pixelmapping i lavere opløsninger.

Jeg vil stadig ikke anbefale skærmen til hurtige FPS spil, men hvis du føler at BF2 ikke stiller samme krav til reaktionstid som CS, så er det muligt at du vil kunne bruge den.
Af Bleys
#13962
Tak for svaret. er 2007FP hurtigere eller langsommere end Samsung 971p og er 2007FP ellers en bedre skærm for pengene (de koster vel ca det samme når Dell'en er på tilbud)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#14010
Umiddelbart vil jeg skyde på at den er lidt langsommere, men jeg har ikke selv haft 971P stående. Billedmæssigt vil du nok ikke kunne se de store forskelle, men størrelsen i sig selv gør jo at du får mere for pengene med en 20" skærm.

Som du kan se i min signatur, så har jeg både en Samsung 193P (forgængeren til 971P) og en 2007FP stående og den lille skærm bliver benyttet til hurtigere spil og når mit grafikkort ikke kan trække spillene i 1600x1200.
Af Niels
#14168
Nu har jeg købt en 2007FP, og jeg synes den er meget skarp at se på. Har sat brightness til 35, men synes sgu stadig den skærer lidt i øjnene at kigge på, specielt selvfølgelig ved hvide baggrunde. Kan det muligvis være 'efterdønninger' efter min Samsung SyncMaster 204B, som var MEGET værre, og ikke nødvendigvis min Dell?
Hvad kan det eventuelt være en ide at ændre?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#14202
Den burde nu altså ikke være så lysstærk igen ved den indstilling. Du kan jo se i testen hvor skarpt det blev. Jeg kører med ca. 48 i lysstyrke, hvilket passer mig fint.
Af Niels
#14321
Det undrer mig også meget. Især fordi den skærm vi har på arbejdet ikke generer så meget. Er det nogle indstillinger jeg kan lave om, som muligvis kunne afhjælpe problemet? Benytter den farveprofil som er lagt op i jeres test (kunne dog ikke se/mærke nogen forskel).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#14327
Nej, farveprofilen ændrer ikke ret meget idet der faktisk er ret gode farver på skærmen i forvejen. Profilen er jo kun med til at justere farverne det sidste stykke som du ikke umiddelbart kan gøre vha. OSD'en.

Er du sikker på at det ikke blot er en tilvænningssag?
Af Niels
#14484
Har også fået ondt i øjnene af andre skærme på det sidste, så jeg tror ikke rigtig på det er min skærm...
Af dr. jones
#15052
Så er 2007FP på tlibud igen til 3.377,75.
Jeg regner med at bestille den snarest muligt (tilbuddet ophører 28. februar)
Er det stadigvæk sådan, at det ene panel (S-PVA vs. S-IPS) er bedre end det andet eller er det efterhånden lige meget?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9