Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9668
Et ATI X1300 Pro fra Club3D (PCI-e slot) koster ca. 600 kr. og er passivt kølet med 2 DVI udgange. Det kan ikke trække 3D spil, men det lader heller ikke til at være dit behov.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=181108

Jeg skulle modtage min 2007FP i aften. Jeg står i samme båd med kun at have 1 DVI udgang, så næste indkøb bliver nok et GF 7950 GT kort idet jeg ikke er rede til at lægge spillene på hylden.
Af SLL
#9688
jumper skrev:Jeps, så modtog jeg også mine 2 stk´s (også A02)..

Jeg syntes de er fantastiske.

Bruger dem kun til Cubase (audio) og lidt billede/video redigering.
Regnede ellers med at skulle bruge min gamle samsung CRT til kritiske ting, men den tanke blev hurtigt droppet da der først kom støm på dem. For billede og faver er lagggttt overlegen på 2007FP.

PT køre jeg den ene med VGA og den anden DVI, kan godt se foreskellen.
Så nu må jeg prøve at finde et nyt passivt kølet grafikkort med 2 x DVI på (hvis det findes ??).
Hey Jumper,

Det var da sjovt, jeg bruger nemlig min 2007FP til næsten det samme som dig.

Cubase SX4 (venter på version 4), videoredigering m.m. (vegas, dvd architect), samt lidt 3D gaming.

Så forstår jeg også bedre, at du skal have et passivt gfxkort. Ekstra støj i omgivelserne og så musikproduktion, hænger ikke godt sammen.

Spørgsmål:
Har du lagt mærke til, om videoafspilning er meget mørk, næsten sort?

Sådan er det nemlig hos mig, efter jeg har fået den nye skærm. Dog installerede jeg samtidig nyeste Nvidia driver, som muligvis er problemet hos mig. Jeg er ikke helt sikker endnu :o

EDIT:
Næste gang jeg køber nyt hardware grej, så bliver det nok et nyt bundkort, eventuelt et Asus P5xxx, samt en Core 2 duo processor. Et PCIx gfxkort ville så også gøre godt. Men det bliver først når jeg har vundet i lotto :D

Mvh. SLL
Af jumper
#9691
SLL skrev:Det var da sjovt, jeg bruger nemlig min 2007FP til næsten det samme som dig.

Cubase SX4 (venter på version 4), videoredigering m.m. (vegas, dvd architect), samt lidt 3D gaming.

Så forstår jeg også bedre, at du skal have et passivt gfxkort. Ekstra støj i omgivelserne og så musikproduktion, hænger ikke godt sammen.

Spørgsmål:
Har du lagt mærke til, om videoafspilning er meget mørk, næsten sort?

Sådan er det nemlig hos mig, efter jeg har fået den nye skærm. Dog installerede jeg samtidig nyeste Nvidia driver, som muligvis er problemet hos mig. Jeg er ikke helt sikker endnu :o

EDIT:
Næste gang jeg køber nyt hardware grej, så bliver det nok et nyt bundkort, eventuelt et Asus P5xxx, samt en Core 2 duo processor. Et PCIx gfxkort ville så også gøre godt. Men det bliver først når jeg har vundet i lotto :D

Mvh. SLL
Jaa.. jeg bruger også vegas og dvd architect 8) - og venter skam med også med længsel på C4 udkommer på Mandag !!!

- Jeg kan kun anbefale core2 duo og et asus P5B board, virker som smurt her med 3 x UAD (pci) og 2 stk fireface800 !!

Men jeg tjecker lige op på video delen iaften eller imorgen...
Af jumper
#9692
yakken skrev:Et ATI X1300 Pro fra Club3D (PCI-e slot) koster ca. 600 kr. og er passivt kølet med 2 DVI udgange. Det kan ikke trække 3D spil, men det lader heller ikke til at være dit behov.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=181108

Jeg skulle modtage min 2007FP i aften. Jeg står i samme båd med kun at have 1 DVI udgang, så næste indkøb bliver nok et GF 7950 GT kort idet jeg ikke er rede til at lægge spillene på hylden.
Tak for det !!!
Der bliver bestilt ligeså snart jeg ved hvor lange kabler man må have på DVI uden der sker sjove ting.. ville gerne mindst have 5 meter, gerne 10...

Og held og lykke med din skærm iaften så.. Og tak for din gode test som har lokket os alle til at købe O_O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9693
Desværre så kan det ikke anbefales at bruge længere kabler end 2 m. Det er meget usandsynligt at du kan føre et DVI signal 10 m uden en forstærker, men det er muligt at de 5 m vil fungere - jeg ville dog ikke forvente det umiddelbart.

Edit:
Så er min egen 2007FP kommet og den er magen til det eksemplar jeg testede tidligere. Farvegradienterne er også ens, men desværre så er baggrundsbelysningen også plaget lidt af lystunger i hjørnerne. Det er dog intet ift. den plage en pixelfejl ville have forårsaget.
Af SLL
#9702
Hejsa gutter,

Jeg er ret sikker på det video overlay er et problem med seneste Nvidia driver. Jeg har nemlig en trible boot PC, hvor min musik partition benytter en ændre Nvidia driver. Og her er der meget mere lys på video afspilningen. Men kan se hvad der foregår på filmen.

Jeg sammenlignede også settings på nyeste og lædre driver model. Og der er ikke forskel.

Jeg skal se om jeg kan finde den Nvidia driver som er udgivet lige før de laver om på setup panelet. Jeg tror den er ok mht. til video overlay.

@yakken
Godt der ikke er pixelfejl, det værste der kan ske. Når man første har spottet pixelfejl, er det svært at leve med fejlen. Og når Dell skal have penge for at levere varen tilbage gør det ikke bedre.

Det med baggrundsbelysningen har jeg ikke lagt mærke til. Måske nok fordi jeg ikke ved hvad der skal kikke efter :D

SLL
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9704
Hvad man ikke ved har man ikke ondt af, så lad endelig være med at lede efter det.
#9715
Kan man se hvilken panel-type når man modtager skærmen? - Uden at splitte den ad?
Undskyld jeg læste lige hele tråden igennem - og fandt svaret selv :s - Har bestilt en 2007FP idag. jeg kunne ikke få oplyst på telefon hvilket panel det ville være men de troede nok at det ville være PVA.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9718
Nej, Dells kundeservice er dejlig uoplyst når det kommer til tekniske detaljer - selv deres tekniske service var totalt blanke når det kom til sådanne oplysninger.

Det skal, til deres forsvar, dog siges at skærmen jo ikke sendes fra Danmark (derfor er returprisen også så høj) så de har ikke nogen mulighed for at gå ud på et fysisk lager og tjekke noget.

Det er vores teori at de langsomt skifter fuldstændigt til Samsungs paneler og derfor måske også udfaser S-IPS panelerne i 2007WFP, men dette er som sagt vores eget skøn her på siden.
Af HenrikHansen
#9742
Hvor læsbar er almindelig tekst på 2007fp i 1600x1200 opløsningen?

Er skærmen optimal til almindelig weblæsning, dokumenter, emails,
med den store opløsning, eller er den bedst til grafik mv. ?

Jeg er nemlig lidt i tvivl om jeg skal holde mig til 19" med lidt lavere opløsning, men jeg kunne også godt tænke mig 2007fp så jeg har lidt bedre plads på skærmen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9744
Jeg er godt tilfreds med læsbarheden på skærmen, men tekst ER mindre end på en 19" skærm. Du kan jo sammenligne dot-pitchen og udregne den procentuelle forskel.
Af pwiese
#9759
yakken skrev:Desværre så kan det ikke anbefales at bruge længere kabler end 2 m. Det er meget usandsynligt at du kan føre et DVI signal 10 m uden en forstærker, men det er muligt at de 5 m vil fungere - jeg ville dog ikke forvente det umiddelbart.
Jeg bruger selv et 5 m DVI kabel, til omkring 200 kr, og jeg oplevede ingen forringelse at kvalitet da jeg begyndte at bruge det kabel.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#9770
Det afhænger af kvaliteten af DVI forbindelsen på grafikkortet. Hvis det kan leve op til DVI normen, som er de fulde 165 MHz, så kan signalet føres længere, men mange kort har desværre problemer med at leve op til DVI standarden og der kan der opstå problemer.
Af SLL
#9958
Spørgsmål:

Jeg benytter Auto "power off" strømbesparende monitor mode, i windows power indstillinger. Det virker fint, men når man kommer tilbage til skærmen og "vækker" den til live igen (power on), så tager det ca. 5-10 sekunder før brightness og contrast er fuldt tilbage vendt til skærmen. Er det helt normalt?

Og så har jeg tænkt lidt på, om skærmens elektronik levetid tager skade på sigt, ved at lave power off/on mange gange i løbet af en dag?

Mvh. SLL
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9