Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SLL
#8464
Lækkert design. Men jeg er ikke vild med det, om man får et S-IPS el. S-PVA panel. Ej heller det med panelets responstider i forbindelse med gaming. Det med menuen og knapperne er heller ikke tophat. Men designet er jeg som sagt helt vild med :)

Hvis man bare kunne vælge panel ved bestilling, samt at prisen var på maks. 4000 kroner for en 20" TFT 4:3 skærm. Gerne 3500 igen, som prisen var i sommers. Men det svinger som vejret :)

Jeg ville muligvis nok kikke efter noget andet, mest pga. panel (gaming), pris og menuen.

Mvh.SLL
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#8470
Hvor ofte justerer du din skærm? Personligt benytter jeg altid mit grafikkort til at øge f.eks. gamma når jeg skal spille, så for mit vedkommede rør jeg ved menuen én gang i det jeg kalibrerer den. Det er ikke noget der trækker voldsomt ned for mig personligt.

Mht. gaming, så er det ikke en skærm der kan måle sig med de hurtigste på markedet og den er heller ikke så hurtig som f.eks. Samsung 970P, men til gengæld er der heller ikke så markant overdrive-trailing som på 193P+ modellen.

Dells prissætning virker som om de nærmere har skærmene prissat for højt og derefter sænker priserne de 20-25% som gør at de reelt har et pris/kvalitetsforhold der passer med andre modeller på markedet. Jeg ville heller ikke selv give 5400 kr. for den, men med 25% rabat er den pludselig noget mere attraktiv.

Om man får et S-IPS panel eller et S-PVA panel burde ikke gøre den store forskel. De er begge udmærkede, dog med en lidt dybere sort farve på S-PVA panelet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#8473
Det lader til at Dell er gået mere og mere over til Samsung panelerne efter al denne snak om banding i starten. Det samme gælder for 2407, som i de nyeste revisioner har Samsungs paneler.

Det jeg prøver at sige, er, at man nok skal satse på at modtage en med S-PVA panelet i dag, med mindre man får en fra en gammel sending.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#8476
...og som I kan læse af anmeldelsen så er det bestemt ikke at foragte. S-PVA panelet er måske ikke den hurtigste knallert på havnen, men den leverer nogle gode farver og kan sagtens benyttes til spil hvis man ikke er ultrafølsom. Der er, som beskevet i anmeldelsen, en smule trailing, men det er bestemt til at leve med og skærmens andre kvaliteter trækker kraftigt opad.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#8488
Der er nu blevet tilføjet mulighed for at downloade den farveprofil (icc) som er benyttet i testen. Find linket i anmeldelsen...
Af SLL
#8918
Jeg har fået et godt øje til denne skærm, når den engang kommer ned på omkring 4000 kr. Men jeg er ikke vild med det der skrives i testen omkring gaming og tailing ved mørke baggrunde.

Jeg har kun et sammenlignings-grundlag som jeg har prøvet, og det er LG's L2000CF som i også har testet her på sitet. Den er ret billig 3500 kr. og har et S-IPS panel indbygget. Men LG's design er jo ikke så fedt som DELL's.

Men hvordan er de to modeller (LG, DELL), sammenlignet med hinanden? Jeg er mest interesseret i det med hastigheden på panelerne, vil man lægge mærke til en forskel i FPS spil?

Mvh. SLL
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#8919
Jeg kunne tydeligt mærke forskel på et 19" PVA panel med overdrive og nævnte 20" S-PVA panel og det at man allerede kunne spotte tydelig trailing i monitortesten gør at den ikke vil være specielt egnet til gamerskærm. Selvom jeg selv køber den når den rammer 3500 igen, så vil den ikke erstatte min 193P+ som spilleskærm.
Af SLL
#8927
Okay yakken, så du ville måske også gå efter S-IPS panelet i forbindelse med lidt fps gaming? Faktisk vender jeg hele tiden tilbage til LG 2000 skærmen, hver gang jeg har kikket på noget andet :)

Selvfølgelig er der mange andre S-IPS skærme, men prisen er ret god på LG skræmen. Desværre med designet til følge, som man må leve med.

Men er det korrekt forstået, at LG skærmen vil være at fortrække i forbindelse med gaming?

SLL
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#8931
Ja, umiddelbart, men nu er det jo Rasmus der har testet LG's model, så jeg kan ikke helt udtale mig kvalitativt om hvor hurtig den ene er ift. den anden.

Samsung 214T er jo også normeret til 8 ms og bruges ivrigt til FPS spil, så det er muligt at jeg blot er lidt overkritisk i mine anmdeldelser ;)
Af jumper
#9063
Ihh hvor er det irriterende at Dell har hævet prisen så meget på de skærme - var eller lige klar på at købe 2...

- tør man mon købe dem på ebay ??
Man kan købe dem for ca 458Eur (nye og med granti) + fragt.

- Iversen
Af SLL
#9068
FP modellen bliver helt sikkert billig igen, det er bare lige hvornår?! O_O

Jeg venter selv på billig DELL 2007FP, da LG's L2000CF aldrig er på lager nogen steder. Og så er DELL'en jo ikke ligefrem grim :)

Hvis du køber på Ebay, så er den sikkert ikke mere "ny", end den har været pakket op og sat til en computer. Måske for at finde ud af den har pixelfejl ell. andre problemer, og derfor sælges som "ny"?

SLL
Af jumper
#9075
Hey

De skriver bla:
Price inclusive 100% Error Free Pixel Service Guarantee
Dell's 3 Year Next Business Day Advanced Exchange Warranty
New in the Box, never used, not refurbished; full 3 year guarantee

Kan se lige hos ham her er der 12 stk.
Men der er også et par andre der har nogenlunde samme tilbud.

Må man linke til ebay annoncer her i forummet ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9