Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af azrael
#89075
Voldlækker skærm, *men* er den nu virkeligt de ekstra penge værd ift. Dell 2209WA?
Opløsningen er 1920x1080 mod 2209WAs 1680x1050. Det er 240x30 pixels mere, eller ca. 4% mere plads. Billedkvaliteten er stort set ens.

Det man får "yderligere" er DisplayPort indgang (lidt ubrugeligt lige nu), samt at man uden problemer kan tilslutte f.eks. en BD player, da billedformatet ikke skal skaleres.

Priserne er hhv. ca. kr. 2700 for EA231WMi og ca. kr. 1800 for 229WA hos DustinHome. Man betaler altså næsten 1000 kroner mere for 1 ekstra tomme og 4% større billedareal, samt et par features, der måske er lidt ligegyldige ved en monitor.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#89080
Ja, det er en super lækker skærm.

Du har ret mht. sammenligningen. Jeg havde dog selv lidt problemer med at finde ud af om jeg skulle læne mig mest op ad 2209WA eller U2410 i sammenligningerne. U2410 har jo trods alt "næsten" samme opløsning, men naturligvis også en del flere indgange. I den sammeligning er EA231WMi noget billigere, men man kan savne en HDMI indgang.

Personligt er jeg dog ret glad for den høje opløsning - ligesom jeg også er ret glad for skridtet op over 1920x1080.
Af BrianH
#89148
Ser ud til at være en god skærm, og nu har vi jo også lige lært i DRs Kontant, at man ikke skal handle hos Dell :)
Af tr-ab
#90399
Hvordan er skærmen med hensyn til tekstbehandling? Jeg har læst at en del IPS-skærme har en overfladebehandling der gør tekst "grumset" ... Hvordan er det med denne?

Jeg er universitetstuderende, så skærmen skal være god nok til at jeg kan arbejde på den (stort set i form av tekst/programmering o.l.) i længere tid uden at få ondt i hovedet... (Men samtidig vil jeg gerne have en skærm der er god til film/billeder/en smule spil, derfor IPS frem for TN ;) )
Af Cruiser
#90432
Har skærmen, og jeg synes personligt at tekst fremstår knivskarpt på skærmen, og den ligger ikke på den lade side med hverken grafisk arbejde eller film, så det er en skærm jeg godt kan anbefale.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#90479
tr-ab skrev:Hvordan er skærmen med hensyn til tekstbehandling? Jeg har læst at en del IPS-skærme har en overfladebehandling der gør tekst "grumset" ... Hvordan er det med denne?

Jeg er universitetstuderende, så skærmen skal være god nok til at jeg kan arbejde på den (stort set i form av tekst/programmering o.l.) i længere tid uden at få ondt i hovedet... (Men samtidig vil jeg gerne have en skærm der er god til film/billeder/en smule spil, derfor IPS frem for TN ;) )
Den har samme overfladebehandling. Nogen synes denne kan virke lidt grumset, men det er vist meget individuelt. Personligt generer det mig ikke. Jeg arbejder selv foran både IPS og PVA skærme, og blandt andet U2410 bruger jeg meget tid foran uden problemer.
Af Jacobb
#190244
Hej Rasmus,
Har lige læst din gamle test, da jeg skulle købe en ny skærm til min kone, og fandt ud af at du havde testet denne, som jeg har stående :-)
Jeg er i tvivl om hvordan du har indstillet RGB/gamma, da man ikke kan ændre på dette i sRGB preset'en på skærmen...
Er det på grafikkortet? Eller har du adgnag til en service menu?

vh
Jacob

P.S. Endte med at købe en Dell U2412M til min kone, for 1849,- inkl. fragt virkede det som et godt køb :-)