Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#88410
Vi har testet Panasonic Z1 i 46" kaldet TX-P46Z1E. Panasonics Z1 serie er den absolutte topmodel, og komemr med slankt design, trådløs forbindelse og THX.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1264674561

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af hdmi
#88428
Rasmus tror du eksterne bokse er kommet for at blive ...jeg tænker skærmene bliver jo tyndere og tyndere......eller?....det eneste man får for pengene hvis man køber Z1.er faktisk kun et andet design for den performer ikke meget bedre end v10...eller tager jeg helt fejl...ps...en meget fin gennemgang af skærmen(som sædvanligt) :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#88430
Jeg tror de er kommet for at blive som en del af det trådløse hjem, men ikke i den form som de findes i nu. De trådløse teknologi er gode nok til meget, men de er ikke helt klar til at erstatter kablerne.

Der kommer dog i stigende grad Tv med indbygget trådløse muligheder her i 2010, se f.eks. bare LGs Wireless AV Link, der både indbygges i Tv og Blu-Ray.

På den måde tror jeg vi går mere og mere hen imod et display/Tv, og en boks der står et andet sted, som kan sende signalerne trådløst og i øvrigt udskiftes, når der er behov for det. På den måde får Tv mere rolle som en monitor der blot skal vise billedet, mens meget af de andet udstyr flyttes til bokse.
Af Fing
#88437
Det mest interessante ved Z1 har hele tiden været designet synes jeg. Det viser at Panasonic godt kan lave stilfuldt design på TV.
Så er det bare et spørgsmål om hvornår de finder det nødvendigt at lade designet sive ned i de billigere serier.
Måske er det en tanke at deres Kuro-teknologi i år skal være "nyskabelsen" og give alle andre endnu mere baghjul på billedkvalitet. Næste år er det så design der er "nyskabelsen". De har sikkert vurderet at det vil være overkill at fyre alle trumferne af på én gang med 2010-modellerne.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#88481
Fing: Tja, måske. Ellers også positionerer Panasonic sig bare lidt anderledes og satser på, at det er billedkvaliteten der sælger. Ikke desto mindre bliver de nye Panasonic Tv meget spændende. Jeg modtager inden længe den første af 2010 modellerne 8)
Af Kratz
#88529
Og det ser vi meget frem til Rasmus! O_O
Af pipper
#88535
Rasmus Larsen skrev:Fing: Tja, måske. Ellers også positionerer Panasonic sig bare lidt anderledes og satser på, at det er billedkvaliteten der sælger. Ikke desto mindre bliver de nye Panasonic Tv meget spændende. Jeg modtager inden længe den første af 2010 modellerne 8)
Glæder mig også til at se det. Håber virkelig at de er uden blæsere.
Af lunddal
#89424
Den med to fjernbetjeninger forstår jeg ikke helt:

"Jo, fordi så kan du styre både boksen og fjernsynet, hvis de står forskellige steder i huset. Der er ikke meget ved at skulle pege på boksen, hver gang der skal skiftes kanal, hvis boksen er placeret i et andet rum."

Man sidder ved foran tv'et, så hvad skulle fordelen være at have fjernbetjening 2?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#89499
lunddal skrev:Den med to fjernbetjeninger forstår jeg ikke helt:

"Jo, fordi så kan du styre både boksen og fjernsynet, hvis de står forskellige steder i huset. Der er ikke meget ved at skulle pege på boksen, hver gang der skal skiftes kanal, hvis boksen er placeret i et andet rum."

Man sidder ved foran tv'et, så hvad skulle fordelen være at have fjernbetjening 2?
Ja, det er ikke nogen genistreng, men jeg tror det er tiltænkt opsætninger, hvor boksen står i et separat rum.

Hvis boksen eksempelvis står i et andet rum (selvom den ikke kan det pga. det trådløse signal), så kan man have en fjernbetjening i dette rum til at styre boksen og en fjernbetjening i stuen til at styre Tv'et.