Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af rhino (DK)
#89886
hej rasmus.... du skriver at den indbyggede Blu-ray afspiller ikke understøtter HD lydformater og laver disse om til 5.1 lyd.... men at en ekstern blu-ray ville kunne bruges til true-HD lyd og Dolby HD... men hva så med Beovision 8 og 10 med en ekstern Blu-ray afspiller kan de afspille de nye HD lydformater??? godt nok kun 5.1 lyd da der kun kan tilsluttes 4 aktive højtallere
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#89914
rhino (DK) skrev:hej rasmus.... du skriver at den indbyggede Blu-ray afspiller ikke understøtter HD lydformater og laver disse om til 5.1 lyd.... men at en ekstern blu-ray ville kunne bruges til true-HD lyd og Dolby HD... men hva så med Beovision 8 og 10 med en ekstern Blu-ray afspiller kan de afspille de nye HD lydformater??? godt nok kun 5.1 lyd da der kun kan tilsluttes 4 aktive højtallere
Dolby True HD bliver afkodet korrekt, men DTS HD MA bliver nedsamplet til 5 kanaler. Det er dog kun gældende for den indbyggede Blu-Ray afspiller. Hvis man tilslutter en anden Blu-Ray afspiller er man ude over dette problem.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
#89952
[quote="rhino (DK)"]så det vil side man faktisk står bedre stillet med en ekstern Blu-ray afspiller i stedet for at benytte den i Beovision 7 også selvom man f.eks har link i huset så Beovision 8-10 trækker på afspilleren i beovision 7 ikk?

og man står bedre stillet med en ekstern afspiller til beovision 8-10 end beovision 7 gør med sin egen afspiller eller hvordan skal det forstås

selvfølgelig med forskel på 5 og 7 kanaler
mener bare om jeg kan få HD lyd formater ud af mit Beovision 8 hvis jeg tilslutter en Blu-ray som understøtter de nye HD lydformater