Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#86996
Testen af B&O BV7-55 er nu online. BeoVision 7-55 er B&Os nye 55" medlem i BeoVIsion 7 serien, der kommer med indbygget Blu-Ray, 100 Hz, scanning backlight og LED med local dimming.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1263802373

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af telum
#86997
God test, det må siges at være noget af et feinschmecker objekt!

Det undrer mig lidt i ikke giver det en anbefalingsaward, da det jo får gode ord med på vejen - så må man gøre op med sig selv om navnet, byggekvaliteten, designet osv. osv. er pengene værd (personligt er det ikke, men den slags kan imo ikke vurderes objektivt)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#87003
Jeg synes prisen er for høj. Man kan naturligvis vælge en løsning uden højttaler, stand og integreret Blu-Ray, og jeg ved også godt, at 55-60 tommer skærme generelt er dyre, men jeg synes forholdet mellem pris og ydelse på BeoVision 10 var bedre.

Men som så meget andet indenfor forskellige brancher, så er det der sidste marginaler, som man betaler ekstra for. Det samme gør sig gældende for biler. Om man er villig til at betale det ekstra, er jo meget individuelt.
Af T-Rex
#87005
Den BeoLab 7-4 du har nævnt nu (efter 1. korrektur) er ikke trekantet.

For lige at få det slået fast findes der følgende højtalere som standard:
BeoLab 7-6: vandret stereo-speaker, som i testen
BeoLab 7-4: lodret mono-højtaler med akustisk linse - perfekt til surround-setuppet

...og som en ikke-standard mulighed fås også:
BeoLab 10: Trekantet mono-speaker. Den som bruges standard til BeoVision 4-serien, kræver specielt beslag fra STBbrackets for at kunne monteres på high gulvstanden. (Jeg TROR nok at man kan bruge samme beslag som er brugt fra BV7-40 gulvstanden, dette er en forudsætning for at kunne montere denne højtaler på den høje gulvstand). STBbrackets er en samarbejdspartner med B&O og forhandles i de fleste B&O-butikker såvidt jeg er husker.

\T-Rex
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#87011
Den hedder ikke Beolab 7-10. Der findes 4 højttalere i BL7 serien og det er Beolab 7-1, Beolab 7-2, Beolab 7-4 og Beolab 7-6. BL 7-4 er den lodrette, og de tre andre er de vandrette, som passer til 3 forskellige størrelser af Beovision 7.

Beolab 10 er den trekantede højttalere, som ikke har noget præfix - blot Beolab 10.

Her er oversigten:
http://www.bang-olufsen.com/loudspeakers

Det er lidt rodet, at BL 7-4 kommer før BL7-6 når den er så markant anderledes, men sådan er det jo når man vil navngive fortløbende og insiterer på at springe 3'eren over.
Af kskruger
#87050
Rasmus, du skriver i testen, at billedekvaliteten er noget af det bedste du har set siden Pioneer KURO, vil det sige at den overgår hvad vi har set, fra Panasonic's og Samsung plasma?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#87052
kskruger skrev:Rasmus, du skriver i testen, at billedekvaliteten er noget af det bedste du har set siden Pioneer KURO, vil det sige at den overgår hvad vi har set, fra Panasonic's og Samsung plasma?
Ja på nogle punkter gør den helt bestemt. Sløret er stadig ikke reduceret fuldstænding, men gengivelsen af sort er bedre, samtidig med, at shadow detail er rigtig flot.

Generelt synes jeg også B&Os Tv har den force, at de præsterer godt over hele linjen. Hvor mange andre lidt billigere fladskærme har et fint HD billede, men noget dårligere SD billede, så formår B&O også at levere flotte billeder fra tv-signalet. Det giver efter min mening et kraftigt løft til helhedsfornemmelse af billedkvaliteten.
Af telum
#87119
Den omkring SD-signaler er jeg faktisk ret uenig i. Det kan godt være at det giver en bedre helhedsfornemmelse, men allerede nu er det for de fleste stort set irrelevant udover hjemmevideo o.l., så så jeg hellere et par tusinde eller tyve blev skåret fra i pris pga. kortere udviklingstid :p

EDIT: SD tager jeg som analogt signal, men hvis det er "ikke full hd digitalt signal" trækker jeg mit udsagn tilbage =)
Brugeravatar
Af rhino (DK)
#87124
hej Flatpanels....

takker endnu engang for en god omgang læsning.... og dejligt at B&O endnu engang formår at levere varen.... men det var vel også forventet i forhold til den noget høje pris....

ville høre om det lykkedes dig at frem provokerer de frysninger som vi har skrevet lidt om under BV8 og BV10.... hvor de pludselig fryser og ikke modtager ens kommandoer fra beo4/5 fjernbetjeningerne.... der har dog været rygter om opdateringer af software men har ikke kunne få noget bekræftet af egen B&O forhandler endnu....

har du haft nogle erfaringer med disse under dit selvskab med BV7-55
Af xcardman
#87134
telum skrev:Den omkring SD-signaler er jeg faktisk ret uenig i. Det kan godt være at det giver en bedre helhedsfornemmelse, men allerede nu er det for de fleste stort set irrelevant udover hjemmevideo o.l., så så jeg hellere et par tusinde eller tyve blev skåret fra i pris pga. kortere udviklingstid :p

EDIT: SD tager jeg som analogt signal, men hvis det er "ikke full hd digitalt signal" trækker jeg mit udsagn tilbage =)
SD er alt med 576I opløsning. alså dvd digtial tv og analog.

HD er 720P 1080i og 1080P.

du får kun 1080P fra blu-ray
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#87143
telum skrev:EDIT: SD tager jeg som analogt signal, men hvis det er "ikke full hd digitalt signal" trækker jeg mit udsagn tilbage =)
SD dækker ikke kun over analoge signaler. Det betyder blot "Standard definition" modsat "High Definition" og relaterer til opløsningen af kildematerialet, som er ens for alm. TV og DVD, som xcardman skriver. Det er så afgjort stadig relevant i dag!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#87209
rhino (DK) skrev:ville høre om det lykkedes dig at frem provokerer de frysninger som vi har skrevet lidt om under BV8 og BV10.... hvor de pludselig fryser og ikke modtager ens kommandoer fra beo4/5 fjernbetjeningerne.... der har dog været rygter om opdateringer af software men har ikke kunne få noget bekræftet af egen B&O forhandler endnu....

har du haft nogle erfaringer med disse under dit selvskab med BV7-55
Nej, jeg forsøgte. Jeg forsøgte også at fremprovokere blæserstøj ved at lade Tv'et arbejde med på højt tryk, men ingen af tingene viste sig. Jeg har haft Tv'et stående i omkring 5 uger, så jeg tror ikke det er aktuelt. Hvert fald ikke på det eksemplar jeg havde.

Til gengæld synes jeg batteritiden på Beo5 er lige kort nok.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
#87254
okay.... bare iorden.... men tak for forsøget hehe....

hvor længe vil du skyde på Beo5 opladning holder.... altså i timer efter en opladning.... min Beolink 7000 holder ca 2 timer efter en opladning og det passer meget godt på en god dag hvor man har givet den lidt gass.... skal bare ha skiftet batteriet da det er blevet træt... men det vel også okay efter alle de år