Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bassepusser
#84335
;) Hej Rasmus i din test af Sony Z 5500, havde du en profil af Biograf,
hvordan du syntes det skulle se ud, du har ikke en på alm. ikke en hvor man bruger biograf - teater eller andet , bare ganske alm. tv.
Håber du forstår hvad jeg mener. O_O
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#84336
Hej John

Du bør som udgangspunkt bruge biografprofilen på alt hvad du ser på Tv'et. Biograf-profilen betyder ikke, at du kan skal bruge den når du benytter skærmen som "hjemmebiograf". Det er blot navnet på den profil, som du skal vælge ind i skærmens menu. Den kunne lige så godt have heddet noget andet.
Af Cutter
#84343
Hvorfor er det bedst at bruge biografprofilen? Kan man ikke lige så godt indstille Tv'et i dens normale profil??
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#84345
Cutter skrev:Hvorfor er det bedst at bruge biografprofilen? Kan man ikke lige så godt indstille Tv'et i dens normale profil??
Jo sagtens. Biografprofilen giver bare ofte et bedre udgangspunkt for at indstille.

Hvis man ikke indstiller noget i profilerne, så giver biografprofilen dog det billede der er tættest på målet.

Grunden til at jeg ofte skriver i anmeldelser, at jeg tager udgangspunkt i biografprofilen i min kalibrering, er simpelthen fordi indstillingerne i biograf-profilen er tættere på målet, så de yderligere tiltag jeg skal foretage, er færre.
Af Cutter
#84347
Ja det tænkte jeg nok,,, Tak for svaret!
Af Dk11706
#84351
Bio-profilen er også tit eneste mulighed for "korrekte farver" (så vidt tv'et nu kan), hvis man ikke har advanceret farvekontrol på sit TV.